- Berichten: 2144
turbo op een B18
- Boele Braaksma
- Platinum lid
" Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Prachtig gemaakt, ziet er erg professioneel uit allemaal, en pas allemaal mooi op elkaar en op het blok.
Maar heb je ook gemeten of het geheel nog in de motor ruimte gaat passen, de opbouw lijkt mij nogal redelijke afmetingen te krijgen, houdt er ook rekening mee dat de motor (zeker met wat extra pit) flink kan kantelen bij gas geven.
Succes en veel plezier met het afbouwen !
Daar kan je dan stuggere motorrubbers voor gebruiken en/of een demper monteren. Zie je best vaak!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niels Brugman
- Premium lid
- Berichten: 83
Bent u er eigenlijk al uitgekomen met die engelse tekst over het ombouwen van de carburateurs?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
De engelse text heb ik gelezen en ik denk dat ik nu ongeveer wel weet wat ik moet veranderen aan de carburateur.
Mijn garage uitrusting is inderdaad groot maar het is wel allemaal oud spul, ik ben ook al 29 jaar aan de knutsel met auto´s.
Mijn draai en freesbank is ook gewoon een stukje hobby en komt hier van de plaatselijke LTS, ik heb op deze machines
nog les gehad. :lol: :lol:
En denk nou niet dat bij mij alles voor de eerste keer lukt hoor, er gaat best wel eens iets verkeert maar het is altijd weer leuk om je doel toch te bereiken, vaak is het probleem dat het veel geld kost als je iets moet kopen dus moeten we soms erg creatief zijn om iets te vinden.
Nou we prutsen gewoon weer lekker verder :roll: :roll:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
een jasje gegeven.
Ik denk dat dit hetzelfde spul is wat aangeboden word bij de specialisten, er zit in iedergeval veel glaswol in,
op mijn werk gebruiken wij dit om flensverbindingen af te dichten in grote branderkanalen.
Uploaded with ImageShack.us
Het isoleren is belangrijk omdat de benzine (eigenlijk is het geen benzine meer maar brandstof) van tegenwoordig
heel erg snel verdampt, doordat het spruitstuk dicht tegen de carburateurs zit zouden deze veel te warm worden.
De brandstof van tegenwoordig moet erg snel verdampen omdat bij direct ingespoten motoren de verdampingstijd heel erg kort is, er word zelfs verschillende keren brandstof geinjecteerd per arbeidsslag.
Uploaded with ImageShack.us
ik ben nu bezig om de turbo aan te sluiten met olie en met de koelvloeistof op het blok, ook hiervoor maak ik weer verschillende pijpjes en aansluitingen, daarna ga ik beginnen om de aansluiting te maken voor de uitlaat.
Over de carburateur ben ik nog even aan het nadenken om deze geschikt te maken voor blow through, ik ben er nog steeds niet achter waar dat ene pinnetje nu voor dient (zie een stukje terug)
Als iemand het weet mag hij het vertellen! :lol: :mrgreen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
- Berichten: 266
www.mgb-xperience.nl/media/su_ca ... su_a_.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2144
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Die stuurbekrachtigingen komen van mij af, als je intresse hebt stuur dan even PM
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Ik zal eens zoeken naar afstellen van het brandstofmengsel, bedankt voor de tip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2144
"C.L.J. Buiting" schreef:
Hallo Boele,
Die stuurbekrachtigingen komen van mij af, als je intresse hebt stuur dan even PM
Wel interesse, maar een flinke klus + dat ik daar nu geen geld voor heb! :oops: Leuke klus voor een later tijdstip dus!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Ik heb een steun gemaakt voor het oliefilter wat verplaatst moet worden.
Doordat ik van de turbo de huizen tov. elkaar heb moeten verdraaien paste de wastegate niet meer op de orginele bevestiging ook hier heb ik een steun voor gemaakt.
( de wastegate zorgt ervoor dat de druk maar tot een bepaalde waarde kan oplopen)
De 2 steunen heb ik gespoten met zg. krimplak dit geeft een mooi bobbelig effect, deze lak heb ik ook gebruikt om mijn teller opnieuw te spuiten, tevens is het een hittebestendige lak.
kilometerteller opknappen
ook heb ik het aansluitstuk voor de uitlaat gemaakt samen met de aandrukflens.
ik heb een doorn gedraaid en in een stuk RVS pijp geperst.
Ook heb ik nog een klein klemmetje gemaakt om de RVS slag te geleiden zodat deze nergens tegenaan schuurt, dit was een tijdrovende klus voor een heel klein onderdeel, maar dat is tenslotte de hobby.
De gemaakte onderdelen.
Uploaded with ImageShack.us
De wastegate gemonteerd met de nieuwe steun,
ook het stangetje van de wastegate heb ik moeten verlengen,
ik heb deze meteeen verstelbaar gemaakt zodat ik altijd de druk wat op kan voeren of natuurlijk verminderen.
Uploaded with ImageShack.us
Het klemmetje veel werk maar erg deftig :roll:
Uploaded with ImageShack.us
Om de carburateurs te vermaken heb ik een kotterkop besteld in England
Hiermee kan ik de kamers uitkotteren om de keeringen in te moteren van de gasklep
tevens wil ik ipv. de glijlagers van de gasklepas naaldlagertjes monteren.
De carburateurs dat gaat nog wel even duren!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.