turbo op een B18
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ik wil dat blok tegen die tijd zien en horen leven!!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
Dan is er natuurlijk de gewone coventinele en natuurlijk de oliekoeler die op het koelvloeistofsysteem aangesloten word, wat is het beste? :
Mijn eerste voorkeur gaat uit naar de koelvloeistof gekoelde, eerst word de olie snel opgewarmt daarna mooi op 80gr gehouden.
Het is natuurlijk wel zo als de temp uit de klauwen loopt dat dan deze koeler tekort komt.
Wat is jullie gedachte?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Wat denken jullie, zal ik een extra oliekoeler nodig hebben?
Dan is er natuurlijk de gewone coventinele en natuurlijk de oliekoeler die op het koelvloeistofsysteem aangesloten word, wat is het beste?
Mijn eerste voorkeur gaat uit naar de koelvloeistof gekoelde, eerst word de olie snel opgewarmt daarna mooi op 80gr gehouden.
Het is natuurlijk wel zo als de temp uit de klauwen loopt dat dan deze koeler tekort komt.
Wat is jullie gedachte?
Een rad van een automaat bedoel je dat soms, Deze heeft een aanvoer en retour en een automaat bak wordt ook heel warm dus waarom zou het niet lukken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
De keuze tusssen beide vind ik moeilijk, ik weet van een vriend met een V8 amerikaan dat in de bergen met aanhanger de automaat de motor stond op te koken! Dat is een omgekeerd effect dat je niet wilt. Of dat risico er bij jou ook inzit: ik denk het niet, maar...
(Waarschijnlijk zou ik uiteindelijk) voor een losse koeler kiezen, óók omdat het makkelijker monteert.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 267
"Boele Braaksma" schreef:
+ Dat de originele oliekoelers nog wel eens willen gaan lekken! Koelvloeistof+olie vind je turbo en blok vast niet zo lekker!
Dat is de reden dat ik gekozen heb voor een losse oliekoeler en geplaatst voor de radiator.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
het zou kunnen dat je helemaal geen oliekoeler nodig hebt maar nu is het relatief gemakkelijk om het te maken,"Tom Steverink" schreef:
Ik denk dat het aleen nodig is als je hem langdurig gaat belasten.
De keuze tusssen beide vind ik moeilijk, ik weet van een vriend met een V8 amerikaan dat in de bergen met aanhanger de automaat de motor stond op te koken! Dat is een omgekeerd effect dat je niet wilt. Of dat risico er bij jou ook inzit: ik denk het niet, maar...
(Waarschijnlijk zou ik uiteindelijk) voor een losse koeler kiezen, óók omdat het makkelijker monteert.
naderhand is het altijd lastiger.
"W.H.M. Beer" schreef:
"Boele Braaksma" schreef:
+ Dat de originele oliekoelers nog wel eens willen gaan lekken! Koelvloeistof+olie vind je turbo en blok vast niet zo lekker!
Dat is de reden dat ik gekozen heb voor een losse oliekoeler en geplaatst voor de radiator.
dat is natuurlijk waar als 1 van de 2 stuk gaat is er direct een groot probleem!
Misschien toch maar voor een "conventionele"maar dan wel met een termostaat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Als ik de temperatuurmeter bekijk in de 1800, kwam ie nooit tot halverwege, zelfs niet tijdens file rijden in de zomer.
Hij meet dan wel in het carter.. Leuk om eens uit te testen mbv een infrarood ofzo
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Kan er trouwens geen thermostaat tussen, zodat hij de olie niet per ongeluk te koel houdt?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.