- Berichten: 746
turbo op een B18
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
24-10-2016 20:43 #164438
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Even een update.
ik heb mijn amazon van de beademing afgehaald
Dit wil dus zeggen dat ik de turbo heb verwijderd en tevens de oliekoeler.
Ik heb nu in korte tijd 2 keer een gescheurd uitlaat spruitstuk gehad en een koppeling die het geweld niet aankan.
Kortom ik was/ben het beu!
Ik heb nu nog wel mijn vrij programmeerbare injectie erop zitten en natuurlijk heb ik deze opnieuw in moeten regelen.
Uitlaat is nu een standaardje (had niet anders liggen)
Voordeel is wel dat ik aan de auto zelf niets veranderd heb/had en alles zo terug kon bouwen in een zondag.
Mis nu wel een berg vermogen hoor dat is wel wennen!
Hij loopt verder wel lekker, dit weekend de 8uur van Hellendoorn rijden.
ik heb mijn amazon van de beademing afgehaald
Dit wil dus zeggen dat ik de turbo heb verwijderd en tevens de oliekoeler.
Ik heb nu in korte tijd 2 keer een gescheurd uitlaat spruitstuk gehad en een koppeling die het geweld niet aankan.
Kortom ik was/ben het beu!
Ik heb nu nog wel mijn vrij programmeerbare injectie erop zitten en natuurlijk heb ik deze opnieuw in moeten regelen.
Uitlaat is nu een standaardje (had niet anders liggen)
Voordeel is wel dat ik aan de auto zelf niets veranderd heb/had en alles zo terug kon bouwen in een zondag.
Mis nu wel een berg vermogen hoor dat is wel wennen!
Hij loopt verder wel lekker, dit weekend de 8uur van Hellendoorn rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 490
24-10-2016 22:34 - 24-10-2016 22:36 #164450
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic turbo op een B18
Oei, dat wordt zwaar afkicken
De eerdere winst door weghalen van de intercooler zou kunnen verklaard worden door de restrictie in de passage naar de cooler, ik herinner mij dat dit een klein kunstwerkje was maar voor de luchtflow leek het mij niet ideaal. (misschien heb je nu ook een groter gasklephuis?)
Ik ben van plan om de b20 in mijn katterug ook op ecu en injectie te zetten, ik heb de meeste delen al klaar liggen maar het ontbreekt me aan tijd.
Ik denk dat het feit dat alles mooi regelbaar is hoe dan ook een vermogenswinst betekent zelfs zonder turbo, al volgt dat in mijn geval misschien nog later... als je delen op overschot houdt heb ik in ieder geval wel interesse (turbospruitstuk, inlaat, ...)
Maar mogelijk ga je je nog bedenken want het is natuurlijk weer even snel terug opgebouwd
Veel rijplezier dit weekend, en hopelijk zonder brokken!
De eerdere winst door weghalen van de intercooler zou kunnen verklaard worden door de restrictie in de passage naar de cooler, ik herinner mij dat dit een klein kunstwerkje was maar voor de luchtflow leek het mij niet ideaal. (misschien heb je nu ook een groter gasklephuis?)
Ik ben van plan om de b20 in mijn katterug ook op ecu en injectie te zetten, ik heb de meeste delen al klaar liggen maar het ontbreekt me aan tijd.
Ik denk dat het feit dat alles mooi regelbaar is hoe dan ook een vermogenswinst betekent zelfs zonder turbo, al volgt dat in mijn geval misschien nog later... als je delen op overschot houdt heb ik in ieder geval wel interesse (turbospruitstuk, inlaat, ...)
Maar mogelijk ga je je nog bedenken want het is natuurlijk weer even snel terug opgebouwd
Veel rijplezier dit weekend, en hopelijk zonder brokken!
Laatst bewerkt 24-10-2016 22:36 door Ivo Van Antwerpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3441
31-10-2016 13:49 #164617
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic turbo op een B18
Beste Joost, heb je wel eens aan een koperen koppakking gedacht?
track-techniek.blogspot.com/2014/04/koperen-koppakkingen.html
En een gelast spruitstuk?
Ik vind het wel begrijpelijk en jammer dat je het opgeeft.
m.vr.gr.
Johan Geers
En een gelast spruitstuk?
Ik vind het wel begrijpelijk en jammer dat je het opgeeft.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 746
31-10-2016 19:49 #164626
door Joost Buiting (GAST)
Hoi Johan,
problemen met mijn koppakking heb ik niet hoor.
Blok kan er op zich hartstikke goed tegen (opgeboorde b20 naar b21,5 grotere kleppen, dubbele klepveren.)
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met een gelast spruitstuk deze is na 1,5 jaar totaal gescheurd en verrot.
Daarna heb ik een origineel gietijzeren spruitstuk gebruikt en deze ging maar een week mee (uitlaatflens afgescheurd) een tweede gietijzeren geprobeerd en weer na een week afgescheurd op precies dezelfde plek.
Beide keren gebeurde dit met erg hoge snelheid (170km/h +)
Voorlopig even de buik vol hoor van de turbo, scheelt wel een berg vermogen
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Johan Geers schreef : Beste Joost, heb je wel eens aan een koperen koppakking gedacht? track-techniek.blogspot.com/2014/04/koperen-koppakkingen.html
En een gelast spruitstuk?
Ik vind het wel begrijpelijk en jammer dat je het opgeeft.
m.vr.gr.
Johan Geers
Hoi Johan,
problemen met mijn koppakking heb ik niet hoor.
Blok kan er op zich hartstikke goed tegen (opgeboorde b20 naar b21,5 grotere kleppen, dubbele klepveren.)
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met een gelast spruitstuk deze is na 1,5 jaar totaal gescheurd en verrot.
Daarna heb ik een origineel gietijzeren spruitstuk gebruikt en deze ging maar een week mee (uitlaatflens afgescheurd) een tweede gietijzeren geprobeerd en weer na een week afgescheurd op precies dezelfde plek.
Beide keren gebeurde dit met erg hoge snelheid (170km/h +)
Voorlopig even de buik vol hoor van de turbo, scheelt wel een berg vermogen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 490
01-11-2016 12:15 #164635
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic turbo op een B18
Joost misschien komt het steeds weer scheuren door trillingen, een turbo draait erg veel toeren en wordt nauwkeurig gebalanceerd.
Een andere mogelijkheid is de hoge hitte, die dingen kunnen echt rood gaan gloeien, heb je een water gekoelde turbo? Hoe minder restrictief je uitlaat hoe beter.
Het zijn enkele bedenkingen maar ik begrijp het best dat je na een aantal opeenvolgende problemen er even genoeg van hebt.
Een andere mogelijkheid is de hoge hitte, die dingen kunnen echt rood gaan gloeien, heb je een water gekoelde turbo? Hoe minder restrictief je uitlaat hoe beter.
Het zijn enkele bedenkingen maar ik begrijp het best dat je na een aantal opeenvolgende problemen er even genoeg van hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.