turbo op een B18

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
13-12-2010 21:51 #98800 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Mijn plan is om op het blok wat nu in mijn combi ligt te gebruiken en dat is een b18A, dit blok is nog redelijk maar niet bijzonder goed, dit blok wil ik gebruiken om de boel te testen ed.

Ik heb eeb turbo gekocht van een 740/940 een TDO4, dit is een turbo met olie smering en waterkoeling, ik heb nog zo'n zelfde turbo liggen in zeer slechte staat maar daat kan ik mooi de boel mee pas maken.

afgelopen zaterdag heb ik een introductie curcus gevolgd bij bs-autotune in Rijswijk, deze introductie ging over megaquert
en dat is een vrij programeerbare ECU, deze wil ik gaan gebruiken om injectie op mijn motor te gaan bouwen, zowel voor benzine als voor LPG.
Met deze ECU kan je ook 2 verschillende programma's schrijven dus voor benzine en LPG, alles is programeerbaar
ontstekingstijdstip, inspuittijd, turbodruk enz enz.

Op dit moment ben ik bezig om mijn freesbank opnieuw op te bouwen in mijn nieuwe werkplaats want deze heb ik nodig om
de flenzen te frezen voor het spruitstuk.

Het hele project zal wel een hele tijd in beslag nemen, ik kan er natuurlijk niet heel de dag aan werken :cry: :cry:
Ook zal het af en toe in de kast verdwijnen omdat mijn vrouw het belangrijker vind om brood en eten te kopen
dan een nieuwe ECU of iets voor de volvo :roll:

Ik zal het geheel met foto's vastleggen en hier op het forum plaatsen zodat jullie misschien ook mee kunnen denken :idea:


Groeten Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-12-2010 17:49 #98814 door
Beantwoord door in topic turbo op een B18
Gaaf project!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2010 02:21 #98831 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic turbo op een B18
Ik ben inderdaad ook bekend met bs-autotune maar dan met de Kdfi 1.3. Hiermee ben ik samen met een kennis een injectie blok aan het bouwen op een jaguar 420 g met de originele motor. Zeer interessant en heel leuk om er mee te werken maar wel prijzig! Als ik nog bruikbare tips denk te hebben zal ik ze hier ook delen. Ook gebruik met ITB's alleen dan het systeem van kronenburg. Ook niet een verkeerd systeem en erg veel fun om live je motor af te stellen!!

Succes en hou ons heel graag op de hoogte!! 8-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-12-2010 08:27 #98832 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic turbo op een B18
Waarschijnlijk heb je het over Kdfi zoals Oscar zegt, ik heb de intro cursus ook gevolgd, erg leerzaam.
Alleen zijn er wat mensen in mijn omgeving die mij KMS adviseren, als argument krijg ik dan te horen dat iedere tuner er mee overweg kan, als iemand de verschillen uit kan leggen graag.

"C.L.J. Buiting" schreef:
Het hele project zal wel een hele tijd in beslag nemen, ik kan er natuurlijk niet heel de dag aan werken :cry: :cry:
Ook zal het af en toe in de kast verdwijnen omdat mijn vrouw het belangrijker vind om brood en eten te kopen
dan een nieuwe ECU of iets voor de volvo :roll:


Hoe herkenbaar :lol:

"C.L.J. Buiting" schreef:
Ik zal het geheel met foto's vastleggen en hier op het forum plaatsen zodat jullie misschien ook mee kunnen denken :idea:

Meedenken is altijd leuk en leerzaam, dus kom maar op met die foto's...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2010 15:09 #98843 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic turbo op een B18
Het verschil zit hem puur in het aantal kenvelden en de manier waarop de software is opgebouwd op de verschillende ecu's. Het is overigens wel een megasquirt althans dat kan ook.

Voor de exacte verschillen tussen de 3 systemen:

bs-autotune.nl/
&
kms.vankronenburg.nl/

veel plezier! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-12-2010 15:57 #98846 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic turbo op een B18
Ik dacht dat Jeroen gestopt was met MegaSquirts, zo te zien gaat hij die hardware ook weer leveren.
Ik zal eens kijken of ik ze in een excel naast elkaar kan zetten, hebben we allemaal wat aan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Eva Kraan (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2010 15:51 #98888 door Eva Kraan (GAST)
Beantwoord door Eva Kraan (GAST) in topic turbo op een B18
Nou vraag ik mij af of je de achteras gaat modificeren. M.a.w.: komt er een LSD in of pak je het differentieel van een modernere auto? Het standaard differentieel lijkt mij toch niet degelijk genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
17-12-2010 17:19 #98890 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Hall E.H.Kraan,

Voorlopig doe ik nog niets aan het diff. ik kijk wel waar het schip strand!
Ik ben ook niet van plan om er 200PK uit te gaan halen, ik ben er op uit om een motor te maken die mooi, zuinig en met een hoog koppel loopt, als ik voorlopg eens 150PK eruit haal ben ik al dik tevereden, wat de toekoms brengt dat weet ik ook nog niet.

wat bedoel je met LSD, met LDS denkt je auto hoop ik niet dat hij kan vliegen? :lol: :lol: :P :roll:

Gr Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2010 22:02 #98893 door Niels Brugman
Beantwoord door Niels Brugman in topic turbo op een B18
LSD = Limited Slip Differentieel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
17-12-2010 22:45 #98896 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Toevallig hoorde ik net bij topgear wat LSD betekent, toch nog educatief :D :idea:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.