turbo op een B18

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-11-2010 19:49 #97970 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Hoi tom,

Ik denk dat deze box ervoor dient om heel de carb onder de turbo druk te zetten zodat de carb. na de turbo kan komen staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2010 21:15 #97975 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic turbo op een B18
De glazen kist is duidelijk: daar blaast de turbo zijn druk in om vervolgens door de carburateur te blazen! De druk komt vanaf de turbo naar de intercooler (vóór de radiateur) en dan naar de carburateur.

De slang die vanaf het kleppendeksel (onder de olievuldop) komt begrijp ik niet, en er zitten ook nog slangetjes die vanaf de "drukkist" ergens naartoe lopen. één slangetje zou naar de actuator van de turbo kunnen gaan, maar de andere??

Je moet trouwens wél de compressie van het motorblok verminderen en de sproeiernaald en sproeierbuis aanpassen, want met die turbodruk heb je veel meer benzine nodig! En dan komt je ontstekingscurve nog!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2010 21:22 #97978 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic turbo op een B18
Oeps, ik had je laatste posting niet gezien, we zijn het dus eens!

Bij nader inzien kan de slang die vanonder de olievuldop komt voor de smering van de turbo dienen, al lijkt het me dat die liever druksmering zou krijgen. Dan kan het kleine slangetje dat naar de andere kant loopt naar de voor- of juist na-onsteking op weg zijn? En dan moet er nog koelwater naar de turbo, maar dat is misschien de slang die je onderlangs nog net kunt zien?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2010 21:49 #97983 door bart korn (GAST)
Beantwoord door bart korn (GAST) in topic turbo op een B18
Ik heb de cab voor de turbo gehad en er achter,er voor werkte wel maar door het vacuum ging de turbo olie lekken en dat gaf grote blauwe pluimen uit de uitlaat,en daar komt bij dat je zo geen gebruik kon maken van een intercooler.
Er achter had wel kunnen lukken met een andere brandstofpomp maar al knustelend kwam ik er achter dat ik op lpg veel meer boost kon draaien,op benz 0,4 op lpg 0,7 en dat scheeld een hoop vermogen.

het filmpje is alweer van een tijdje geleden nu met de grote intercooler is hij nog "soepeler".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
16-11-2010 16:52 #98011 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Als je de carburateur achter de turbo plaats dan heb een speciale carburateur nodig, één die tegen overdruk kan.
Heb je deze niet dan is het mogelijk om zoals op de foto een box erom heen te maken.

Korn, toen jij de carb. erachter had staan welke carb. heb je toen gebruikt?
Toch snap ik het niet van dat olieverbruik, wat heeft de carb. daarmee te maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-11-2010 19:46 #98384 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Hallo korn,

Zou je een paar foto,s van je uitlaatspruitstuk willen plaatsen? ;)

Welke turbo heb je geplaatst :?:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2010 21:33 #98521 door bart korn (GAST)
Beantwoord door bart korn (GAST) in topic turbo op een B18
i589.photobucket.com/albums/ss33 ... 2t/017.jpg

i589.photobucket.com/albums/ss33 ... 2t/018.jpg

i589.photobucket.com/albums/ss33 ... 2t/020.jpg

het uitlaatspruitstuk is op het bestaanden spruitstuk aangesloten.
de turbo komt van een vw lt 2800.
als je in de buurt van warmenhuizen woont,mag je komen kijken :shock:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-12-2010 19:08 #98527 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Hoi Korn,

Bedankt voor de foto´s!
Het lijkt mij best nog wel een grote turbo, is het toevallig een turbo van een diesel?
ik woon zeker niet bij jou in de buurt, ik woon in het zuiden.
Ik ben van plan om meteeen een intercooler te gaan gebruiken dus ik zet in iedergeval de turbo andersom,
het blijft toch een beetje zoeken en proberen maar dat maakt het nu juist leuk :D :mrgreen:
Toch wil ik het zo maken dat ik in iedergeval op benzine kan rijden, al is het alleen maar voor nood om bij de pomp te kunnen komen.

wat heb jij verder aan je motor veranderd? compressie, nokkenas?

gr Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-12-2010 19:55 #98528 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Nog even een vraagje, zit er op elke turbo waterkoeling?
En wat is nu eigenlijk het verschil tussen een turbo voor een diesel en één voor benzine?

Gr Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2010 11:40 #98536 door
Beantwoord door in topic turbo op een B18
Volgens mij zijn ze te gebruiken van een diesel en van een benzine. Herinner me vaag een verhaal over vacuum. Dat trekt een diesel niet, en een benzine motor wel. Die turbo's zijn daar op gebouwd. Als je dus een dieselturbo wilt monteren, heb je een dump valve nodig.

Dit is hetgene mij erover bekend is, maar waarschijnlijk kan Korn dit ontkrachten of aanvullen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.