- Berichten: 1725
B18->B20->B21
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 491
"Ronald Damme" schreef:
ik heb me ooit een laten vertellen, dat een B18 opgeboord naar een 2 liter, meer vermogen kan leveren dan een b20.
Dit omdat de slag van de krukas anders zou zijn, dut zou resulteren in meer koppel.
Let op, heb ik gehoord, ik heb het nooit gecontroleerd.
Klopt niet, Het onderblok is inwendig op de boring na quasi gelijk, krukas ook.
Ik heb al met verschillende carburatoren gereden, su's, stromberg, weber 38, dellorto's, en 1 ding weet ik zeker: dubbele Su's komen er bij mij NOOIT meer op. In nieuwstaat en perfect gesteld zijn het goeie carb's maar zo verkeren ze bijna nooit en dan is het klooien of een dure revisie.
Een B18 naar 2.0l boren is al meer gedaan maar is niet geheel zonder risico, er doen geruchten de ronde dat je hierbij op (of net langs) een ingesloten luchtbel in het gietijzer kan stoten. In dat geval is het blok voor de schroot. Een goed bedrijf kan de wanden tevoren ultrasoon testen op gietfouten. Maar waarom niet gewoon een echte B20 nemen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Dan nog even kijken of ik mijn huidge afgedraaide vliegwiel (6gats) en distributietandwielen/TT6 om zet. Dan blijft er voor de verkoop over …een goed B18 blok met als keuze een hoge compressie of normale kop (dan moet de volgende eigenaar wel even zelf dist tandwielen/vliegwiel monteren)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 491
Succes,
Ivo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Andere verdampers hebben maar een gasaansluiting en met een Tstuk is dat te weining voor de TT gasstukken.
Mijn B20E was vroeger voorzien van een injection systeem maar ik kreeg te veel problemen mee vandaar dat ik overgegaan ben naar carburators.
Plus het gasstuk van een B20E heeft een doorlaat van 28mm, de gasstukken van TT hebben een doorlaat van 44mm en dat maal twee reken uit je winst of het extra verlies in je portomoneau.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1429
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Arno Pfennings" schreef:
B21 wordt het ….most likely….en dan is er ineens een top B18-blok beschikbaar voor de verkoop
Gefeliciteerd!
Ga je het onderblok zelf reviseren? Of breng je hem naar Tinustechniek?
Groeten, Boele
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725

De motortakel ligt nog in de doos, klaar om als een meccano voor gevorderden in elkaar gezet te worden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.