Project Amazon combi '67

Lees meer
22-01-2016 13:12 #157591 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Project Amazon combi '67

@ Rene; dank voor de tip, ik kan misschien nu het blok nog naast de auto staat alvast azijn er in doen om te laten weken, heb nu de mogelijkheid om het gelijk goed aan te pakken. Krijg je alleen als je de motor laat draaien(na alles weer aansluiten) dan geen roestprut in de radiateur?


Ja maar je moet hem eerst ff laten draaien om alles in beweging te hebben gebracht. En het zijn geen harde brokken het is vloeistof met een hoog ijzer gehalte in de kleur van roest. Kwestie is van veel spoelen. En je kan idd je blok alvast voorbereiden door deze af te vullen met azijn. Mij radiateur moest ik toch al vervangen want deze had een klein gaatje en de pomp had ook zijn beste tijd gehad. Nadat ik mijn blok goed gereinigd had heb ik radiateur en pomp vervangen en de temp meter bleef in de zomer op vakantie mooi in het midden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2016 11:27 #157637 door Frank Hoekstra
Beantwoord door Frank Hoekstra in topic Project Amazon combi '67
Dankje René, ik heb het blok afgevuld met natuurazijn, kan het mooi een paar weekjes weken.

Update:

Ondertussen een nieuw stuk gelast in het binnenscherm links. Doordat ik een stuk van de bovenkant er af had was de binnenzijde goed te behandelen. Later nog passen met het buitenscherm om te kijken waar de gaten voor de beverstigingsschroeven moeten komen.

Bijlage image.jpeg niet gevonden




Daarnaast een proefstuk gespoten; ik wil de originele kleur 91 behouden (California green).
Een aantal spuitbussen op kleur laten mengen en even een proefstuk gespoten met de radiator/ motorkapsteun.
Ziet er gelijk een heel stuk fijner uit:

Bijlage image.jpeg niet gevonden




Daarnaast ook maar het front en het andere spatbord er afgehaald, blijkt dat er ook een slecht stuk in de radiateur steunbalk zit.

Bijlage image.jpeg niet gevonden




Omdat we ons huis aan het verbouwen zijn is de zolder beschikbaar als spuitcabine:-), ideaal qua temperatuur.
Het linkervoorscherm is nog helemaal netjes, eerst nat geschuurd,

Bijlage image.jpeg niet gevonden




Daarna in een mooie laag filler en het schuren herhaald om het mooi strak te krijgen.

Bijlage image.jpeg niet gevonden




Bijlage image.jpeg niet gevonden



Bijlage image.jpeg niet gevonden



Bijlage image.jpeg niet gevonden



Bijlage image.jpeg niet gevonden


Combi '67
240 '85
V70 '09
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
24-01-2016 13:52 #157640 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Project Amazon combi '67
Dat gaat lekker voortvarend !
Heb je op je zolder voldoende ventilatie? Zou jammer zijn als je CV-ketel een verf- of thinnerdamp ontsteekt...... :evil:
Als je naast de verbouwing van je huis en combi ook nog moet shoppen voor een nieuw dak en wenkbrauwen.

Maar wel een toffe plek die zolder, ideaal voor dat soort klussen!
Ik heb mijn radiateurbalk gewoon vervangen voor een kokerprofiel van (uit m'n hoofd) 40x40x2mm, het leven is al duur genoeg, je kunt alles wel nieuw kopen maar dan loop je leeg :roll:

succes, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2016 18:56 #157643 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Project Amazon combi '67
spuit je met 2 k lak of met de spuitbus (1 K ) en kijk idd uit met die dampen, voor je het weet ligt het dak eraf. Daarom had ik destijds in mijn werkplaatje een afzuiger staan die 1500 m3 per uur af kan zuigen. Koolborstelvrije motor heb je nodig anders gaat het nog fout. De laatste foto laat zien wat een spuitstof er dan nog overblijft wat dus niet afgezogen word. Er wat toen al een ama combi gespoten ook in kleur 91. Mooie kleur als de zon schijnt.

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2016 00:27 #157650 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Project Amazon combi '67
Ondertussen een nieuw stuk gelast in het binnenscherm links. Doordat ik een stuk van de bovenkant er af had was de binnenzijde goed te behandelen. Later nog passen met het buitenscherm om te kijken waar de gaten voor de beverstigingsschroeven moeten komen.
Beste Frank bij het passen van het scherm zou ik wel eerst je motorkap monteren m het e.e.a. goed uit te lijnen.
Zie ook mijn restauratie Renovatei Volvo amazoen Filippijnen

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2016 20:06 #157703 door Frank Hoekstra
Beantwoord door Frank Hoekstra in topic Project Amazon combi '67
Ik spuit met 1k spuitbus. Nog wel de moeite om de ventilatie te bekijken, is nog niet ideaal. Voordeel is wel dat de cv ketel in een aparte ruimte staat.

@johan, dank voor de tip. Echter was het alleen de helft van het bovenste deel van het binnenscherm dus zou nu dezelfde pasvorm moeten hebben als voorheen. Rechts moet er een heel nieuw binnenscherm in, zal dan zeker goed uitlijnen.

Plaatje in de radiateurbalk gelast, was minder slecht dan ik dacht.

Bijlage image.jpeg niet gevonden





Het voorscherm ben ik tevreden over! Behoorlijk strak geworden, alleen tzt nog goed de spuitdamp er uit poetsen, dan zal de glans nog wat dieper worden. Inderdaad een mooie kleur, zeker in de zon!

Bijlage image.jpeg niet gevonden




Ook even het scherm op de auto gezet om een indruk te krijgen van de kleur en de lijnen. Dit zijn toch wel de klussen die direct een tevreden gevoel geven:)

Bijlage image.jpeg niet gevonden




Kwam op het voorruit nog een leuk detail tegen, deze auto is eerder bekend geweest binnen de vereniging...

Bijlage image.jpeg niet gevonden




Bijlage image.jpeg niet gevonden



Bijlage image.jpeg niet gevonden



Bijlage image.jpeg niet gevonden


Combi '67
240 '85
V70 '09
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2016 23:12 #157716 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Project Amazon combi '67
Hou er wel rekening mee dat 1k lak lang niet zo hard is als 2k en lang niet zo dik erop zit als 2k. Dus als je de spuitnevel en sinas appelhuis weg wil schuren ben ik bang dat je er zo door heen gaat. Ga je de hele auto met 1k spuitbussen doen. :o . Heb je veel bussen nodig hoor. Kost net zo veel als zelf spuiten met 2k lak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2016 00:28 #157718 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Project Amazon combi '67
Beste Rene, even vertellen hoe het spuiten bij mij is gegaan, hier op de Filippijnen.
Er zijn 5 a 6 lagen lak op gespoten.
Toen is de auto compleet gescheurd met P1500 en daarna gepoleist met BRILL 852 (gewoon in Nederland verkrijgbaar)
Als je een mooi vol gespoten auto wilt hebben moet je dit doen.
Ik ben bijna 63 en ik wil niet rot doen maar dit is de mooist glimmende auto die ik in heel mijn leven heb gehad.

Het spuiten is gewoon buiten gebeurt in de open lucht in het zonnetje.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2016 08:53 #157720 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Project Amazon combi '67
Johan bedankt voor de aanvulling, echter reageerde ik op frank zijn laatste post dat hij met een spuitbus in de weer is. Ik begrijp niet helemaal waar jij naar toe wilt. Een auto buiten spuiten kan best windstil geen insecten en zo, juiste temperatuur en vochtigheidsgraad. En 5 tot 6 lagen lak gespoten met 2K en compressor is prima. Kun je idd flink polijsten om hem echt strak te krijgen. Zo heb ik het ook gedaan, niet buiten hoor. Maar 5 tot 6 lagen spuitbuslak is nog niet eens de helft wat je met de compressor bereikt. Daarom gaf ik ook bij frank zijn post aan, let op dat je niet te fanatiek gaat polijsten. En al zal het lukken dan is het laagje zo dun dat je met een x aantal poetsbeurten er al doorheen gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2016 11:38 #157724 door Frank Hoekstra
Beantwoord door Frank Hoekstra in topic Project Amazon combi '67
heren, ik was niet helemaal juist in de berichtgeving.
Ik heb spuitbussen gebruikt, maar dan wel afgevuld met Standox 2K lak op kleur gemengd, had ik in het verleden goede ervaringen mee met het spuiten van delen van mijn 245.
Vanwege temperaturen en ruimte nu een prima alternatief om de losse delen te spuiten.
Als de temperaturen beter worden kan ik in de klusruimte ombouwen tot spuitruimte en de grote delen gaan spuiten, compressor en spuitpistool zijn aanwezig... maar eerst nog maar wat laswerk afmaken.. ;)

Combi '67
240 '85
V70 '09

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.