EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
19-11-2016 14:25 #165007 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Nu schiet het inderdaad lekker op én het wordt nog mooier en beter. Ondermeer de buitendorpel rechts zit erop.



Zie ook blogpost: Buitendorpel combi rechts zit erin & meer
Maandag weer verder.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2016 17:27 #165015 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Schiet lekker op Lars

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-12-2016 13:41 - 02-12-2016 13:43 #165307 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hey Lars mooi project! , deze kwam ik ook nog tegen: Foutieve Consumer key/secret in configuratie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2016 22:07 #165436 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Wow, die is ook gaaf!
Helemaal na het zien van de film Down to Earth en de kriebbels naar aanleiding daarvan om de wereld nog weer eens in te gaan. (zie ook mijn recent verzonden Lars Rengersen nieuwsbrief voor meer info over die film en andere zaken die mij zoal bezighouden en inspireren).

Ook nog weer even een auto update.
Door mijn intentie om Tesla batterijen te gaan gebruiken staan de CALB cellen scherp geprijsd te koop . Door New Electric weer aan te vullen tot een complete ombouwset incl. ondersteuning.
Wie stapt er ook in het elektrische avontuur?

De auto begint inmiddels ook aardig te vorderen. Met dank aan Peter die een aantal stukken en vlot in had zitten terwijl ik ziek was.





Daarnaast het dekseltje om de laadsocket te kunnen monteren erin gezet en alvast gekeken naar de positionering van de Tesla batterijen achterin.
Zie ook blogpost Linkerkant combi schiet nu ook lekker op
Zou het dan toch dit jaar een keer klaar zijn qua laswerk?? Anders sowieso wel begin 2017.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2016 16:52 - 08-12-2016 16:54 #165458 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lars Rengersen schreef : Wow, die is ook gaaf!

Je eigen project is daar ook terug te vinden, maar dat wist je wellicht al: https:// twitter.com/worldsolarnews/status/804669131995815937
(ff de spatie achter // weghalen, als ik dat doe krijg ik een foutmelding)

Voor de rest blijft het gaaf om dit project te volgen, zowel hier als op je eigen site! Jammer dat je gekozen techniek inmiddels een beetje door de tijd is ingehaald, maar ik denk dat het een goede beslissing is om voor de nieuwste (Tesla)techniek te gaan. Hopelijk kan je je andere accu's nog een beetje redelijk verkopen!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2016 16:57 - 08-12-2016 18:05 #165459 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
oeps wat een bende maak ik er van :blush:
sorry.
graag even opschonen!

edit GV: is geregeld :)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2016 19:15 #165460 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Hans schreef : Je eigen project is daar ook terug te vinden, maar dat wist je wellicht al: Twitter Worldsolarnews

Dank voor de link, wist ik nog niet, leuk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-12-2016 21:24 #165684 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zo, en nu schiet het pas echt lekker op en dat terwijl ik een weekje op vakantie was ;)
Met dank aan Peter Overmars voor het keurige werk.



- Achterscherm rechts zit vast
- Hoek achterscherm links is dicht
- Chassisbalk achter gemaakt incl. bevestigingspunten bumpstop achterasrubbers
- A-stijl links is af/dicht
- Nog wat overige zaken zoals een stukje in de vloer, dorpel en dakgoot achter

Zie mijn blogpost: Laswerk Volvo Amazon combi bijna klaar voor veel meer foto's.

Nu op maar de puntjes op de i voor de bodem/onderkant en dan de auto verder opbouwen. Oh ja, en de snellaad socket maken, de knoop voor de plaats en soort klep is doorgehakt.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-12-2016 23:44 #165710 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Vandaag nog weer verder gegaan. Aanvullende foto's staan in de hierboven genoemde blogpost.
Wat last dat apparaat van Peter lekker. Goede inbranding en nauwelijks slijpwerk.



Ik ga thuis ook over op 0,8mm draad en hopelijk voelt mijn Cebora dan vergelijkbaar.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-12-2016 10:28 - 22-12-2016 11:36 #165714 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Wat een genot om hier naar te kijken, geweldig mooi werk. Heb net nog even door je blog gelezen en je kunt nu wel spreken over meters maken. Begin november toen je naar Jacco ging zat er nog geen achterkant in je wagen, nu ben je bij Peter klaar en denk je al aan de laatste afwerkingen. Helemaal top om zo het jaar af te kunnen sluiten.
De tip die ik van Peter kreeg om 0.8 mm draad te gebruiken is een hele goede en moet je zeker doen, zelfs een eenvoudig las apparaat doet het er beter op.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.