EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
08-01-2017 08:18 - 08-01-2017 08:19 #165994 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ik dacht ook dat NOS juist fijn was door goede pasvorm, maar denk inderdaad dat de pers ten tijde van de productie van deze niet meer je van het was.
Het uitlijnen van het binnenscherm deed ik met m'n groene scherm.



Maandag die maar weer even proberen en dan een plan trekken.
Deur, motorkap en front zitten goed en ik wil spanningsvrij monteren dus dan is verlengen van het scherm wellicht het beste. Hij is, over het midden gemeten, ook 0,5 cm korter dan links.
Of natuurlijk het groene scherm gebruiken.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2017 11:43 #165997 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
0,5 cm lijkt me veel in dit geval....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2017 22:09 #166028 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
En dan nu de ontknoping....
Het opmeten van het NOS scherm heb ik niet nauwkeurig genoeg gedaan. Het groene scherm paste namelijk ook niet.



Eigenlijk goed nieuws, want dan moest het in de auto zitten. Het bleek dat ik het binnenscherm te hoog erin had gezet. Bij het opbouwen van de neus was ik tot de conclusie gekomen dat het front wat hoger moest om de naad tussen voorscherm en motorkap goed te krijgen. Vermoedelijk heb ik zo het aansluit probleem bij de deur gecreëerd.

Daarop het binnenscherm deels weer losgehaald, gericht en weer vastgezet. Nu is de uitlijning goed (of in elk geval 'as good as it get's) en is de rest een kwestie van fine-tunen later in het proces.



Voor meer foto's van het aanpas proces en verdere voortgang van vandaag, zie mijn blogpost Voorscherm rechts passend gemaakt
Bedankt voor het meedenken & wordt vervolgd.
.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2017 11:11 #166032 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Goed nieuws, Lars. En de naad tussen scherm en motorkap krijg je wel goed, met de motorkapscharnieren (mits in goede staat) kun je veel corrigeren.
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2017 00:44 #166043 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Beste Lars, ik had ook speling op mijn motorkap scharnieren.
Meestal zit de speling op het hoekprofieltje waarmee het scharnier tegen de kap zit gemonteerd.
De klinknagels zijn meestal versleten de gaten zijn nog mooi rond.
Nu wil dat de boutjes en moertjes waarmee de cardanas aan de versnellingsbak en achteras zitten gemonteerd dezelfde diameter hebben als de gaten van het hoekstuk.
Ik heb de gaten van het scharnier opgeboord naar 7,9mmm.
De boutjes van de cardanas moet je dan tot het einde schroedraad aandraaien em je speling is weg.






succes

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2017 11:25 #166091 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Mooie workaround. In mijn geval waren de groene scharnieren krom en de rode die ik nu gebruik zijn gelukkig goed.

Vraagje: Wie weet hoeveel gaten er in de bodem van een combi onder de achterbank horen / waarvoor ze zijn?



Die twee met de vierkantjes er omheen getekend zijn volgens mij voor de gordel bevestiging en origineel.
Het rubber dopje wat je nog ziet is het stootrubber voor de aandrijfas.

Mijn vraag betreft het andere gat in het midden. Is dat origineel? Zo ja, waarvoor dient die?
Lijkt mij niet origineel dus hij gaat maar dicht, maar zou jammer zijn als met opbouwen later iets niet meer past.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2017 13:03 #166093 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ik heb net ff mijn foto's van mijn ex combi bekeken maar ik heb geen foto's van de bodem waar de achterbank zit. Maar dat gat in het midden lijkt mij niet origineel de andere volgens mijn wel want die had ik dacht ik ook want ik hoefde geen gaten te boren voor de 3 punts rolgordel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2017 13:19 #166094 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Lars,

Dat derde gat hoort er niet te zijn, daarnaast lijkt één van de twee andere gaten (die voor de gordels zijn) uitgeboord te zijn, heeft er ooit een stabilisatiestang op de achteras gezeten???

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2017 16:22 #166101 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor jullie reacties, dan kan het met een gerust hart dicht.
Ik weet niet waar het gat voor was.
Bij het ene gordel montagepunt was inderdaad de moer weg.
Nu zijn beide vervangen voor nieuwe moerplaten.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2017 21:08 - 13-01-2017 21:09 #166106 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Naast het bovenstaande is het vandaag een mooi stukje werk gereed gekomen.
Peter heeft de puntjes op de i gezet m.b.t. de body en ondermeer de volledige onderste raamrand vervangen ondanks dat deze nog goed was in de sponning.




Er zat wat roest tussen de felsnaden en ik wilde toch het zekere voor het onzekere nemen.

En, de CHAdeMO snellaad aansluiting zit erin!



Het is de rechthoekige in het rechter voorspatbord onder de sierstrip geworden.
Belangrijkste reden is dat die ronde gewoon te klein was. Die rechthoekige was zelfs millimeterwerk om ervoor te zorgen dat de socket klep én helemaal open kon én het slotje voldoende op zij kon.



Alle ins en out's en "the making of" is de vinden in mijn blogpost.
CHAdeMO snellaad aansluiting geplaatst
Was een erg leuk klusje om die erin te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.