EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Dus mocht je kennis hebben van elektronica voor het monitoren en balanceren van de batterij modules en lijkt het je leuk om mee te denken, dan hoor ik het graag.
Zie ook mijn blogpost: Tesla batterijen puzzel – wie helpt er mee?
Daar kun je ook stemmen op hoe en welke CHAdeMO laadstekker klep (heb er nu een van een Golf en Saab opgescharreld).
En ik ben nog aan het puzzelen of ik 4 Tesla modules voorin kwijt kan. Is wel krap, maar dat zou het mooiste zijn.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
Blijkt een oplaadtechniek d.m.v. inductie te zijn
Schijnt ook te kunnen met electrische auto's zie www.fiaformulae.com/en/news/2014/august/...reless-charging.aspx al weet ik niet goed hoe je je dat moet voorstellen. Ik neem echter aan dat dit betekent dat je dan helemaal geen laadstekker meer nodig hebt :blink:
Heb je daar al eens naar gekeken ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
insideevs.com/7-7-kw-wireless-charging-s...&utm_campaign=buffer
De standaard wordt in januari 2017 vastgesteld, maar commerciële uitrol wordt niet voor 2020 verwacht.
Er zal niet zomaar een draadloos laad netwerk zijn. Daarvoor zullen de wegen moeten worden aangepast.
Ik denk dat dit iets wordt om te zorgen dat je op bijv. snelwegen geen energie uit je batterijen gebruikt.
Opladen met een stekker zal (voorlopig) ook nog wel blijven denk ik.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Heb ik meer gezien voor LPG en dat staat niet verkeerd.
Voorzijde lijkt net of dat je een Trabantje met benziene aan het vullen bent.
Mag je de aansluiting niet in de koffer of motorruimte doen is hij ook uit het zicht.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Staats
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 133
Ik rij al enkele jaren in een plug in hybride (dik 10000km elektrisch) Het is mijn ervaring dat het belangrijk is dat de stekker er recht en met enige kracht in moet. Laag bij de grond insteken maakt het dan wat lastiger.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Ik denk omdat de electrischetijd hier te veel uitvalt ha ha.
Ik rijdt zelf wel op een electrische fiets/scooter van Racall, ding gaat 40km/h met een acceradius van ongeveer 40km.
Het voorscherm ik vind het zonde van het scherm.
Is het afwater raster bij de vooruit niets of is dat te nat of onhandig.
Waar zit normaal de vulling van de tank bij een combie? die vervangen voor een electriesche aansluiting.
in ieder geval success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Op de plek van de originele tankdop zit sinds deze week de Type 2 laadsocket (voor gewoon langzaam laden).
Met behoud van de originele tankdop.
Meer detail foto's van hoe dit gemaakt is in mijn blogpost: Restauratie Amazon combi sprint 3-daagse . Die laadsocket is een van de vele zaken die ik met Jacco de afgelopen drie dagen heb gedaan. Heerlijk opgeschoten! (en super mooi geworden al zeg ik het zelf)
De snellaad socket is een stuk forser en past niet in een duplicaat van zo'n dop in het andere achterscherm, zie ook blogpost Concept ontwerp hoogspanning schema en laadstekkers .
Hij zou ook onder de motorkap kunnen en mogen. Bij snelladen ben je er toch doorgaans bij.
De meeste stemmen op mijn poll op Tesla batterijen puzzel – wie helpt er mee? zijn overigens voor de rechthoekige klep onder de sierstrip.
Ik zal eens een oud voorscherm opduikelen met een verrotte koplamprand en wat prototypes maken.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Wat de contactdoos betreft; ken je die wegklapbare trekhaken van moderne auto's?
Dat zou mooi zijn, een contactdoos die onder de auto vandaan komt........
Maar ja, bekabeling, water pekel etc. etc.
Persoonlijk zou ik ook voor het rechthoekige klepje gaan onder de sierstrip.
Het is niet origineel maar geeft wel juist iets extra's aan zo'n bijzondere auto.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Nog even een update. De combi staat inmiddels in Raalte bij Peter Overmars (van het topic Volvo 145 1974,restauratie en update techniek ). Daar werk ik de komende tijd deels zelf en deels samen met Peter aan de laatste reparatiewerkzaamheden.
Zie ook mijn blogpost: Meters maken bij Oldtimer service Overmars .
Zo heb ik weliswaar wel wat meer reistijd voordat ik aan de slag kan, maar ook meer focus, gezelligheid, goede tips en hulp.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.