EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
07-10-2016 23:23 - 08-10-2016 09:45 #164035 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zie er goed uit Lars, met een krikje en een timmermans oog kom je er gewoon :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2016 00:14 #164036 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
In je blogpost Concept ontwerp hoogspanning schema en laadstekkers lees ik o.m. het volgende:

Eerst dacht ik nog even om een geheel grille paneel met behulp van een tankklep scharnier open en dicht te laten gaan met daarachter de connector. Dan zitten echter de rozetten in de weg en die wil ik er zeker op hebben en misschien ook wel weer de towel rail.”.

Heb je ook niet voldoende ruimte als je een grillepaneel aan de onderzijde laat scharnieren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2016 08:40 - 08-10-2016 08:42 #164037 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Goed idee!
Even globaal gekeken, dan ontstaat er best veel ruimte.



De plug is alleen ook best fors, hoogte van 20 cm.





Maar misschien dat het wel past, helemaal als ik de socket aan een zijkant en iets gedraaid monteer.

Of de grille naar boven laten klappen. Iets lastiger, maar ook niet onmogelijk.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2016 10:27 #164039 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Er zijn ook nog wel een paar alternatieven. Zoals de grille afneembaar maken m.b.v. magneetstrips of (misschien wel zo "bedrijfszeker") een quick release systeem toepassen zoals dat ook voor classic Mini's verkrijgbaar is.
In het laatste geval heb je dan wel twee zichtbare en niet echt kleine draaiknoppen aan de voorkant van één grille en dat is niet fraai, maar je kunt ook zelf iets fabriceren met niet al te dikke draadeinden en vleugelmoertjes bv. Maar de scharnieroplossing zou ik persoonlijk prefereren, ook als die bull bar daarvoor moet verdwijnen. Want steeds de motorkap open zetten als je moet opladen lijkt mij de allerlaatste optie...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2016 11:59 - 08-10-2016 12:01 #164040 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Mooie oplossing om de aansluiting achter de gril te zetten. Ik zou ook de voorkeur geven aan de scharnier oplossing aan de bovenkant
Als je dan van dit soort scharnier beugeltjes maakt dan til je de gril mooi vrij van de carrosserie


Groeten, Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2016 12:24 #164041 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Gert Vegter schreef : Maar de scharnieroplossing zou ik persoonlijk prefereren, ook als die bull bar daarvoor moet verdwijnen.


De bull bar zou misschien nog wel kunnen, je zou de gril dan in twee delen kunnen maken. De 67'er gril leent zich daar mooi voor, je hebt dan wel twee rechter delen nodig. Van een gril gebruik je het deel onder de dikke band, je zaagt hem dan door boven de originele bevestigings punten. Van een tweede gril gebruik je het bovenste deel wat gaat scharnieren, deze zaag je dan door net onder brede band. Met wat pas en meetwerk kun je dan deze twee brede delen over elkaar laten vallen zodat de twee delen niet echt opvallen

:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2016 14:38 #164042 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Moet die stekker verticaal gemonteerd worden? Horizontaal heb je veel meer ruimte.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2016 16:04 - 08-10-2016 16:05 #164044 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Volgens mij is er geen orientatie voorschrift, maar dat zal ik even checken.
Leuk, zoveel suggesties en ideeen!
Ik bedacht me nog een optie.
Misschien kan ik ook een "vlakje" uit de grille halen en die op het dekseltje van de socket lijmen. Dan gebruik je gewoon dat scharnier en heb je een vlakje van 9 bij 12 cm nodig. De ontgrendeling valt toevallig al precies tussen twee spijlen.





Als ik dan de towel rail laat vervallen kan ik het vlakje makkelijk zo positioneren dat ik aan de binnenkant naast de rozet uitkom.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2016 16:18 #164045 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Socket heeft IP55 rating dus is "spuitwaterdicht" dus zo direct achter de grille lijkt me op zich geen probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
08-10-2016 19:23 #164051 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hoi Lars, gaat lekker zo.
Belachelijk dat Volvo niet iets verder vooruit gekeken heeft bij de ama, ze konden toch wel natellen dat de benzine een keer op zou zijn en er dan elektrisch gereden gaat worden. :) :silly:

Dit soort passen en meten van plaatwerk en connectoren kost veel tijd maar is ook wel weer leuk..... soms loop je uren te dubben en kom je de volgende dag op een idee waarvan je denkt ; "waarom ben ik daar niet eerder op gekomen".

Mooie schema's trouwens!

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.