- Berichten: 1421
EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
“Eerst dacht ik nog even om een geheel grille paneel met behulp van een tankklep scharnier open en dicht te laten gaan met daarachter de connector. Dan zitten echter de rozetten in de weg en die wil ik er zeker op hebben en misschien ook wel weer de towel rail.”.
Heb je ook niet voldoende ruimte als je een grillepaneel aan de onderzijde laat scharnieren?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Even globaal gekeken, dan ontstaat er best veel ruimte.
De plug is alleen ook best fors, hoogte van 20 cm.
Maar misschien dat het wel past, helemaal als ik de socket aan een zijkant en iets gedraaid monteer.
Of de grille naar boven laten klappen. Iets lastiger, maar ook niet onmogelijk.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
In het laatste geval heb je dan wel twee zichtbare en niet echt kleine draaiknoppen aan de voorkant van één grille en dat is niet fraai, maar je kunt ook zelf iets fabriceren met niet al te dikke draadeinden en vleugelmoertjes bv. Maar de scharnieroplossing zou ik persoonlijk prefereren, ook als die bull bar daarvoor moet verdwijnen. Want steeds de motorkap open zetten als je moet opladen lijkt mij de allerlaatste optie...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gert Vegter schreef : Maar de scharnieroplossing zou ik persoonlijk prefereren, ook als die bull bar daarvoor moet verdwijnen.
De bull bar zou misschien nog wel kunnen, je zou de gril dan in twee delen kunnen maken. De 67'er gril leent zich daar mooi voor, je hebt dan wel twee rechter delen nodig. Van een gril gebruik je het deel onder de dikke band, je zaagt hem dan door boven de originele bevestigings punten. Van een tweede gril gebruik je het bovenste deel wat gaat scharnieren, deze zaag je dan door net onder brede band. Met wat pas en meetwerk kun je dan deze twee brede delen over elkaar laten vallen zodat de twee delen niet echt opvallen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Leuk, zoveel suggesties en ideeen!
Ik bedacht me nog een optie.
Misschien kan ik ook een "vlakje" uit de grille halen en die op het dekseltje van de socket lijmen. Dan gebruik je gewoon dat scharnier en heb je een vlakje van 9 bij 12 cm nodig. De ontgrendeling valt toevallig al precies tussen twee spijlen.
Als ik dan de towel rail laat vervallen kan ik het vlakje makkelijk zo positioneren dat ik aan de binnenkant naast de rozet uitkom.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Belachelijk dat Volvo niet iets verder vooruit gekeken heeft bij de ama, ze konden toch wel natellen dat de benzine een keer op zou zijn en er dan elektrisch gereden gaat worden.
Dit soort passen en meten van plaatwerk en connectoren kost veel tijd maar is ook wel weer leuk..... soms loop je uren te dubben en kom je de volgende dag op een idee waarvan je denkt ; "waarom ben ik daar niet eerder op gekomen".
Mooie schema's trouwens!
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.