Katterug project

Lees meer
28-01-2018 17:43 - 28-01-2018 17:46 #174816 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Stil zitten lukt me niet en daarom weer verder gegaan met de losse delen die ook aandacht vragen. Vorige week heb ik de velgen terug gekregen, Thom had mijn 4J's bij een kennis laten verbreden met een setje 140 5J donor velgen. Ik wou graag een iets bredere velg maar zeker niet overdreven en dit is perfect gelukt, ze zijn net geen 5J geworden en zijn nu dus net wat breder dan de 4.5J velgen die ooit eens door Volvo geleverd zijn.
Gister heb ik deze samen met wat andere onderdelen in grondlak gespoten, volgende week gaan ze in de carrosserie kleur.



Verder heb ik de garage weer naar de keukentafel verplaats en heb een begin gemaakt met het stuur. Deze was op drie plaatsen gescheurd, gelukkig was de stalen basisring nog in goede conditie. Ik heb de scheuren opgevuld met Metalset en het eerste resultaat is hoopgevend.



Nu heb ik een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen. De PV444 zie ik met zwarte sturen en grijzen. Weet iemand welke kleur het beste overeen komt met dit grijs, mijn stuur is nogal verkleurd door de jaren heen maar zou het graag zo origineel mogelijk willen maken. De kleur van het hart is nog te zien maar weet niet of het hele stuur deze kleur heeft gehad.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2018 14:21 #174949 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Afgelopen vrijdag zijn de eerste grote delen in de lak gegaan :-)



Heb ook het Rick Donkers doosje binnen gekregen, het laatste om het hele pakket compleet te maken. Alle krimp terminals, relays, lampen, isolatiekous, terminal blocks en..en..en..had ik al in huis maar Rick Donkers had mijn voorkeur voor deze laatste aanschaf. Het plan is om strak eerst het mechanische deel van de wagen af te maken en daarna te beginnen met de nieuwe kabelboom. Alle touwtje aan elkaar knopen dus, heb er zin in :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2018 14:57 #174950 door Daniel Jacobs
Beantwoord door Daniel Jacobs in topic Katterug project
Ziet er goed uit, Rob!
Nu kun je de puzzelstukjes weer netjes in elkaar gaan zetten.
Succes!

Gr. Daniël

Always remember the world is full of nice people ... if you can't find one, be one .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2018 09:55 - 10-02-2018 15:10 #175073 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Dit wil ik toch even delen, ik kreeg deze foto's gister avond. Daar wordt je weekend toch goed van of niet soms :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2018 10:01 #175074 door Michel Vastmans
Beantwoord door Michel Vastmans in topic Katterug project
Kan je nog slapen Rob of ga je even carnaval vieren? Mooi man: de kers op de taart!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2018 10:18 #175075 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Michel Vastmans schreef : Kan je nog slapen Rob of ga je even carnaval vieren? Mooi man: de kers op de taart!!!


Slapen...moeilijk mijn handen beginnen aardig te jeuken Michel. De carnaval laat ik maar even voorbij gaan, ga liever de garage in om de laatste delen in de kleur te spuiten :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2018 22:02 #175093 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Katterug project
Gaaf Rob !!!

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2018 19:50 #175222 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Katterug project
Wow, gaaf Rob!
Wat wordt jouw aanpak qua kabelboom? In het werk in de auto of op een plank ernaast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2018 13:40 #175228 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Lars Rengersen schreef : Wow, gaaf Rob!
Wat wordt jouw aanpak qua kabelboom? In het werk in de auto of op een plank ernaast?


Omdat de kabelboom relatief eenvoudig is ben ik van van plan om in de wagen te werken en dan vanaf de uiterste punten naar het dashboard te werken. Dat zal zeker voor de achterlichten naar voor geen probleem zijn met het schema ernaast. Van de koplampen/claxon naar achter en onder de kap/relays/zekeringenbox naar achter zal het even puzzelen worden. Mogelijk moet ik dan toch een deel op een plank uitleggen om een overzicht te krijgen. Een tijd geleden gaf je me de tip voor deze nylon kous en die heb ik nu op verschillende maten gekocht. Daar ga ik de bedrading doorheen leiden en de uiteinden en kruisingen sealen met krimpkous
Deze week wil ik proberen om de laatste delen zwart te spuiten, heb liever geen spuitnevel meer in de buurt van de gespoten wagen. Zaterdag is D-day, hoop dat het weer dan wat mee wil werken zodat ik de wagen droog thuis krijg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2018 14:53 #175231 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Katterug project
Gaaf Rob,
Het ziet er super strak uit.
Veel plezier en succes met opbouwen.
Ik ben benieuwd hoe het je vergaat met het vernieuwen van de kabelboom.
Ik ben van plan om hetzelfde te doen, zoals jij ook wilt doen.
Eerst opbouwen en daarna in de auto de kabels vervangen.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.