Katterug project

Lees meer
18-12-2017 12:50 #173922 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Katterug project
Ik kan een hoop zelf met mijn auto's, maar een totaalrestauratie heb ik nog nooit gedaan, en jij gaat nog veeel verder. Prachtig!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2017 17:49 #173926 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Katterug project
Hoi Rob, ben ook onder de indruk van je werk, maar hoop dat ik binnenkort tegen je kan zeggen 'en nu trappe met dat hok'
(uitspraak geleend van de radio DJ) of te wel dat je binnenkort er in kunt rijden...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2017 19:40 #173929 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Zeker Ed, ik kan niet meer wachten :-) Nu dat de wagen bij de spuiter staat begint het er echt op iets te lijken. Als hij dan straks terug komt met " de nieuwe jas " dan kunnen we echt gaan opbouwen en kan hij naar Carla voor zijn " hoge hoed " :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2017 23:30 #173940 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Katterug project
Een auto waar je zelf de olie niet kan peilen zou ik nooit kopen dat is meer a techneuten die niet weten hoe een motor er uit ziet laat staan dat ze weten waar alle lampjes meters voor dienen.
Het zou ook verboden moeten zijn een motor die vastloopt op de snelweg door dat het verklikkermechanisme niet werkt voor de olie is een gevaar op de weg.
Een niveau sensor met een meter in het dashbord en dat redunted uitgevoerd dat vind ik een juiste oplossing voor zo een kritiesche parameter voor de motor.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2017 07:59 #173942 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Katterug project
Dat soort onzin krijg je er bij de nieuwe Volvo's standaard bij helaas. Mijn vrouw rijdt er erg veilig mee naar haar werk en ik gebruik hem alleen om met de familie naar Nederland te rijden...geef mij verder maar de trouwe 940 voor dagelijks gebruik!.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2018 17:18 #174374 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
De wagen begint echt heel mooi te worden, als het allemaal mee zit dat heb ik hem eind van de maand terug. De spuiter had de lak laten mengen maar daar was ik niet helemaal blij mee. Het verschil was zo groot dat ik zelf begon te twijfelen aan de lak waarmee ik had gespoten. Mijn kleur heeft veel meer pastel een echte oude kleur vergeleken met het geel van de spuiter



Daarom het asbakje maar eens mee naar huis genomen en alles naast elkaar gelegd



Hier is het originele stuk plaatwerk te zien, de tankplaat die ik zelf gespoten heb en het asbakje dat in de mengkleur van de spuiter is gespoten.
Het verschil is duidelijk, deze kleur komt dus niet op mijn wagen

Terug gegaan naar de handelaar in Geleen en naar het originele recept met Valspar lak gekeken en vergeleken met de kleurkaart, nogmaals bevestigd dus.We hebben nu besloten dat ik de verf zelf te leveren.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2018 17:25 #174375 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Dit weekend zelf nog maar eens aan de slag gegaan met de zwarte delen, die hangen nu te drogen en zijn klaar voor het opbouwen






De nieuwe bobine in het oude huis :-)





En dan nog een bedankje aan Maikel, heb wat M40 onderdelen kunnen ruilen met een achteruitrijlicht :-)


Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2018 17:11 #174537 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Gister nog even naar de wagen gaan kijken en met een hele brede smile op mijn gezicht weer naar huis gereden, de wagen staat echt op de goede plaats en er wordt met zorg en oog voor detail aan gewerkt. De eerste losse delen hangen inmiddels in de spuitkabine te drogen, de primer zit er nu op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2018 19:43 #174543 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Katterug project
Gaaf Rob!
Mooi om met dat gevoel naar huis te gaan.
Tof dat je iemand hebt gevonden die in de lijn van jouw eigen aanpak eraan verder werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2018 11:14 #174557 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Katterug project
Mooi Rob,
Mooi vooruitzicht om hem weer samen te bouwen.
Veel plezier in deze fase van dit project.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.