- Berichten: 3364
Katterug project
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Ga eens bij een bouwmarkt kijken, wij hebben hier hardiflex is een grijs kleurige matriaal.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
De generator is klaar
De kachel is opgebouwd en zit op zijn plek
En ik kon het niet laten, gewoon wat zichtwerk....de teller even op zijn plaats gehangen voor het plaatje
Vorige week een projectje afgerond waar ik al heel lang mee liep, de strippen op de deuren.
De originele wagen heeft een puntige strip, de Katterug daarin tegen heeft een vlakke strip omdat deze aansluit op het korte stripje op de koets. De strippen die normaal op de spatborden zitten zijn prima van vorm maar helaas 2 cm te lang voor de deur en daar moest dus een oplossing voor komen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
De kabel was te lang maar daar is natuurlijk wel een oplossing voor
Heb eerst een bus op het RVS gelast op de lengte die de buiten kabel moest krijgen, daarna voorzichtig de buitenmantel afgepeld tot op de teflon binnen sleeve en klaar
Onder de wagen een "L" profiel gemaakt waar de kabel weer in komt. Volgende stap wordt de aanpassing aan de tuimelaar onder de wagen en daarna kan de binnen kabel op maat en vast maken aan de handel onder het dashboard.
Om af te sluiten in de Daniel way
Wordt vervolgd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Met de deurrubbers heb je natuurlijk 50% kans dat je ze er verkeerd om in zet en dat gebeurde mij dus Gelukkig had Frans Boerkamp de juiste info, dus gewoon eruit en opnieuw beginnen, bedankt Frans
Deze week na eindeloos meten, touwtjes spannen, kijken, meten en weer kijken de boor in de nieuwe lak gezet voor de achterste sierstrip en de knipperlichten bij de A-stijl
En dan toch even 12 Volt op het lampje
Vandaag een begin gemaakt met het afhangen van de achterbumper en dat begint aardig op zijn plek te komen, volgende keer wat foto's
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Het schiet mooi op.
Succes met verder opbouwen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Maikel Groener schreef : Prachtig Rob,
Het schiet mooi op.
Succes met verder opbouwen.
Bedankt Maikel, is gewoon leuk om dingen zo te zien groeien richting een rijdende wagen
Ja Ed, rijdend naar het VKV is nog steeds een droom maar als ik het reëel bekijk dan gaat dit in twee maanden niet meer lukken maar 2019 is zeker een "GO"
Deze week heb ik de achterschermen nog een keer los gehaald en alles met vet en dikke tectyl terug gezet inclusief de rubberen steenslag platen.
De achterlichten zitten ook op de plek, wel spannend om uiteindelijk ook de boor in de schermen te zetten. Een bekende van mij had een PV444 schuurvondst met de originele achterschermen, via hem heb ik de maten gekregen en wist nu zeker dat de hartlijn op 17,5 cm van de onderkant moest liggen. Daarna gewapend met tape, potlood en touwtjes de juiste plek afgemeten.
Weer een stapje verder, nu kan de bumper helemaal goed afgehangen worden, dat is voor volgende week
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Ik had het al eerder verteld dat ik gebruik heb gemaakt van een VW kever hoofdremcilinder. Het was dus even afwachten hoe dit aan ging sluiten op de Volvo onderdelen. Ik heb natuurlijk nog niet kunnen rijden maar de eerste indruk is super. Heb nu dus een "gescheiden" syteem waarbij de voor en achter wielen gescheiden zijn.
Op de voorwielen heb ik bekrachting omdat daar de grootste vertraging vandaan gaat komen. De achterwielen zijn aangesloten via een instelbare remdruk verdelen omdat de wagen achter een heel stuk lichter is geworden zal dit waarschijnlijk nog ingesteld moeten worden. Als het zover is zal ik hem eens op de remmentestbank zetten zodat het geheel aan de APK eisen gaat voldoen
Ik heb toch gekozen voor twee rem reservoirs, een op de originele plek op het schutboard en een tweede net voor de verwarming met een niveau waarschuwing voor de voorwielen
Inmiddels is ook al het leidingwerk onder de wagen klaar en opgebeugeld en kan er benzine naar de motor. Heb de achterbank er in gezet omdat daar nog wat houtwerk op maat gemaakt moet worden zodat kuip voor het dak helemaal beschermd is.
De hele neus is afgesteld, ...pfff....is wel even wat meer werk dan een Amazon, en heeft de voorbumper zijn plek terug gevonden. Volgende project worden de wielkuipen die de rembekrachtiger gaan beschermen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.