Katterug project

Lees meer
23-04-2018 00:12 #176585 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Katterug project
Je zou ook een hitebestendige plaat tegen of op een kleine afstand tegen de bodum kunnen monteren.
Ga eens bij een bouwmarkt kijken, wij hebben hier hardiflex is een grijs kleurige matriaal.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2018 21:14 #176940 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
We zijn weer een stapje verder

De generator is klaar


De kachel is opgebouwd en zit op zijn plek


En ik kon het niet laten, gewoon wat zichtwerk....de teller even op zijn plaats gehangen voor het plaatje


Vorige week een projectje afgerond waar ik al heel lang mee liep, de strippen op de deuren.
De originele wagen heeft een puntige strip, de Katterug daarin tegen heeft een vlakke strip omdat deze aansluit op het korte stripje op de koets. De strippen die normaal op de spatborden zitten zijn prima van vorm maar helaas 2 cm te lang voor de deur en daar moest dus een oplossing voor komen



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2018 21:18 #176941 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Van harthout heb ik eerst op de strip een negatieve vorm geschuurd en met deze vorm een positief zodat ik de strip veilig kan klemmen zonder beschadiging







Daarna was het gewoon voorzichtig afzagen, inklemmen, in vorm kloppen en afwerken



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2018 21:21 #176942 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project












Klaar :-) , weer een stukje verder

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2018 21:57 - 19-05-2018 09:55 #176943 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Vandaag een begin gemaakt met de handrem. Deze moet ook aangepast worden omdat hij van de tunnel naar het dashboard is verplaatst. Eerst gekeken naar een originele PV444 handrem kabel, het idee maar laten varen door de "schrikprijs" daarnaast zou hij zowiezo aangepast moeten worden. Dus het internet afgestroopt voor een alternatief, helaas ook geen bevredigend resultaat tot mijn werkgeven een handje hielp. Op kantoor stond al geruime tijd een B747 engine cowl release cable die niet meer luchtwaardig was door een beschadiging. Qua looks is deze kabel eigenlijk identiek aan de PV444 kabel. Na wat navraag bleek dat het ding de container in zou gaan......juist.....niet luchtwaardig maar daardoor zeker wel Katterugwaardig :-)
De kabel was te lang maar daar is natuurlijk wel een oplossing voor :-)



Heb eerst een bus op het RVS gelast op de lengte die de buiten kabel moest krijgen, daarna voorzichtig de buitenmantel afgepeld tot op de teflon binnen sleeve en klaar :-)







Onder de wagen een "L" profiel gemaakt waar de kabel weer in komt. Volgende stap wordt de aanpassing aan de tuimelaar onder de wagen en daarna kan de binnen kabel op maat en vast maken aan de handel onder het dashboard.





Om af te sluiten in de Daniel way
Wordt vervolgd :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2018 20:40 #177500 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Het opbouwen gaat lekker, wel heel veel kleine dingen en weinig zichtwerk maar we maken vorderingen. De handrem is nu helemaal klaar en werkt. De deur sloten, rubbers en het mechaniek zitten erin, sluiten mooi.
Met de deurrubbers heb je natuurlijk 50% kans dat je ze er verkeerd om in zet en dat gebeurde mij dus :-) Gelukkig had Frans Boerkamp de juiste info, dus gewoon eruit en opnieuw beginnen, bedankt Frans :-)
Deze week na eindeloos meten, touwtjes spannen, kijken, meten en weer kijken de boor in de nieuwe lak gezet voor de achterste sierstrip en de knipperlichten bij de A-stijl



En dan toch even 12 Volt op het lampje :-)



Vandaag een begin gemaakt met het afhangen van de achterbumper en dat begint aardig op zijn plek te komen, volgende keer wat foto's

Groeten, Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2018 22:34 #177505 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Katterug project
Toppie, rijdend naar de VKB dit jaar ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2018 14:11 #177521 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Katterug project
Prachtig Rob,
Het schiet mooi op.
Succes met verder opbouwen.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2018 15:16 #177625 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Maikel Groener schreef : Prachtig Rob,
Het schiet mooi op.
Succes met verder opbouwen.


Bedankt Maikel, is gewoon leuk om dingen zo te zien groeien richting een rijdende wagen :-)

Ja Ed, rijdend naar het VKV is nog steeds een droom maar als ik het reëel bekijk dan gaat dit in twee maanden niet meer lukken maar 2019 is zeker een "GO"

Deze week heb ik de achterschermen nog een keer los gehaald en alles met vet en dikke tectyl terug gezet inclusief de rubberen steenslag platen.
De achterlichten zitten ook op de plek, wel spannend om uiteindelijk ook de boor in de schermen te zetten. Een bekende van mij had een PV444 schuurvondst met de originele achterschermen, via hem heb ik de maten gekregen en wist nu zeker dat de hartlijn op 17,5 cm van de onderkant moest liggen. Daarna gewapend met tape, potlood en touwtjes de juiste plek afgemeten.







Weer een stapje verder, nu kan de bumper helemaal goed afgehangen worden, dat is voor volgende week :-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2018 17:15 #178936 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Tijd voor een kleine update. De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met de remmen, die zijn nu klaar en remmen zoals het moet.
Ik had het al eerder verteld dat ik gebruik heb gemaakt van een VW kever hoofdremcilinder. Het was dus even afwachten hoe dit aan ging sluiten op de Volvo onderdelen. Ik heb natuurlijk nog niet kunnen rijden maar de eerste indruk is super. Heb nu dus een "gescheiden" syteem waarbij de voor en achter wielen gescheiden zijn.





Op de voorwielen heb ik bekrachting omdat daar de grootste vertraging vandaan gaat komen. De achterwielen zijn aangesloten via een instelbare remdruk verdelen omdat de wagen achter een heel stuk lichter is geworden zal dit waarschijnlijk nog ingesteld moeten worden. Als het zover is zal ik hem eens op de remmentestbank zetten zodat het geheel aan de APK eisen gaat voldoen



Ik heb toch gekozen voor twee rem reservoirs, een op de originele plek op het schutboard en een tweede net voor de verwarming met een niveau waarschuwing voor de voorwielen



Inmiddels is ook al het leidingwerk onder de wagen klaar en opgebeugeld en kan er benzine naar de motor. Heb de achterbank er in gezet omdat daar nog wat houtwerk op maat gemaakt moet worden zodat kuip voor het dak helemaal beschermd is.





De hele neus is afgesteld, ...pfff....is wel even wat meer werk dan een Amazon, en heeft de voorbumper zijn plek terug gevonden. Volgende project worden de wielkuipen die de rembekrachtiger gaan beschermen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.