Katterug project

Lees meer
10-12-2017 14:10 #173777 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Goed plan Jacques, bedankt ga ik doen. Moeilijk hoor die mannen en hun taal :-(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
10-12-2017 14:26 #173779 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Hahaha, herkenbaar die ambtelijkheid.
Mijn volvo 240 had ik voorzien van twee grote Hella 3000 verrstralers.
Daar waren de meningen ook wat over verdeeld destijds op het volvolvo-forum, temeer omdat ik er stadslichtlampjes in had zitten die altijd mee brandden met de standaard stadslichten ( heet nu trouwens parkeerlicht dacht ik)

Lang verhaal kort; KLPD een mail gestuurd incl. duidelijke foto's en ingetekende maatvoering.
Heel simpel gevraagd; mag dit wel of niet?

Krijg ik per omgaande een soort foldertje terug met alle richtlijnen omtrent verplichte en toegestane verlichting.
Ze branden hun vingers niet aan een uitspraak.

Je zou nog even kunnen googlen op permanente eisen;

handboek.rdw.nl/personenautos/lichten-li...-en-retroreflectoren

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2017 21:53 #173780 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt Jan. Heb net even naar de link gekeken en die is heel duidelijk zeker als het gaat om het derde remlicht

twee achterlichten ;
twee remlichten indien het voertuig na 30 juni 1967 in gebruik is genomen, dan wel één of twee remlichten indien het voertuig vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen;

een derde remlicht indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 september 2001, aangebracht zodanig dat:
het zich bevindt op een afstand van ten hoogste 0,15 m vanaf het middenlangsvlak, en
de onderzijde van het lichtdoorlatende gedeelte hoger ligt dan de bovenzijde van de remlichten, bedoeld i


Ik ga het voorlopig even in de ideeën box zitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2017 15:39 #173830 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
De afgelopen dagen de garage verplaatst naar de keukentafel om in een lekker warme omgeving de km tellen aan te pakken.



Het idee was om met de onderdelen van een donor teller een goede te maken, de originele teller had namelijk een gebroken glas en de belettering was erg slecht. En dan moesten er ook de LED's in komen voor de olie druk en de Overdrive omdat ik die niet op het dashboard wou plaatsen


De originele teller


De donor teller


Heb de bedrading aan de LED's gesoldeerd en met krimpkous beschermd


Voor het spuiten twee 3 mm gaatjes in de teller plaat geboord, was nog even wat paswerk om de juiste plek te vinden, de bedrading loopt manelijk deels door de teller en mag niet tegen scherpen delen komen. Alles is nu ruim vrij, beschermd en vast gezet met montage kit


Aan de voorkant ziet dit nu zo uit


Achterkant voorzien van twee terminals waar de bedrading van de wagen weer in gaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2017 15:41 #173831 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

LED test Overdrive :-)


LED test olie druk :-)


En dan mag de keukentafel weer terug, een lekker frisse teller is klaar :-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2017 18:22 #173832 door Daniel Jacobs
Beantwoord door Daniel Jacobs in topic Katterug project
Tsja Rob, Willie Wortel had zijn “Lampje” .... maar jij beslist ook ;-)
Heel mooi gevonden. Dat krijgt navolging ...
Merci voor het plaatsen incl. de duidelijke foto’s .

Gr. Daniël

Always remember the world is full of nice people ... if you can't find one, be one .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2017 23:26 #173840 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Katterug project
Ziet er goed uit Rob, ik zie een metertje zitten voor de accu, waarom zou Volvo dit verandert hebben in een lampje, vind ik een achteruitgang een meter verteld je meer dan duizend lampjes.
Ik heb in mijn amazone een meter erbij gezet die meter heeft mij er al een keer op geattendeert dat mijn accu slecht was, de laadspanning kwam niet hoog genoeg.

m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2017 21:43 - 17-12-2017 21:46 #173906 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Daniel Jacobs schreef : Tsja Rob, Willie Wortel had zijn “Lampje” .... maar jij beslist ook ;-)


:-)

Wat je zegt Johan klopt, een metertje verteld veel. Als ik naar de moderne wagens kijk zit er zelf nog minder in, het lijkt haast alsof de moderne wagen ontworpen wordt met het idee " zolang het werkt dan moeten we de bestuurder niet afleiden met metertjes, we vertellen het wel als er was fout gaat " Maar onze wagen hebben geen boordcomputer en dan is het toch wel prettig om te weten hoe hij zich voelt :-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2017 09:32 - 18-12-2017 09:33 #173914 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Katterug project
Je kunt bij onze XC60 niet eens meer olie peilen! In de gebruiksaanwijzing staat dat de auto het mij gaat vertellen wanneer er iets bijgevuld moet worden.
Flauwekul en veel te veel electronische rommel. (Wat trouwens wèl erg comfortabel is zolang het werkt, en dat doet het tot nu toe.)

Maar, erg mooi zo Rob, die auto wordt een heel apart juweeltje!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2017 12:26 #173921 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt Tom, het is echt zo'n project dat gegroeid is door de jaren heen en nu gaat passen als een warme jas :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.