- Berichten: 1423
Katterug project
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
En dan gaan de eerste delen weer echt terug in de wagen en gaan de bouten en moeren vast om niet meer los te gaan
De benzine tank heeft zijn plek gevonden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423

En dan is de uitlaat ook weer klaar

Gelukkig zag ik dat Jan ook weer een update heeft geplaatst, heel knap werk. Maar als Jan zijn achter bumper erop zet dan wil ik natuurlijk niet achter blijven

Had nog wel even een dingetje. Toen ik in 2016 de bumpersteunen heb gemaakt was dit op de maat van de koest ten opzichte van het chassis op dat moment.
Nu dat alles definitief vast zit en is afgesteld bleek dat de achterkant een kleine 10mm lager is gekomen waardoor deze steunen niet meer paste. Hierdoor heb ik alles weer los moeten slijpen en aangepast aan de nieuwe setting. Gaf me natuurlijk wel de mogelijkheid om maar gelijk de bevestiging te maken voor de reflectoren en het achteruitrijlicht. Zo zie je maar maar weer dat elk nadeel ook weer een voordeel heeft

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
- Berichten: 1266
Goed dat je aanvullende maatregelen genomen hebt om de stralingswarmte van je RVS uitlaat wat te beperken.
RVS uitlaten zorgen er ook nog wel eens voor dat het uitlaatspruitstuk kan scheuren omdat het RVS minder fexibel is dan staal. Een flexibel deel na de voorpijp kan dan uitkomst bieden, je kunt ze universeel kopen en simpel "tussen" je bestaande voorpijp klemmen.
Succes met dit mooie en unieke project.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 52
Wat ik mij afvroeg m.b.t. het hitteschild, moet dat niet los vd RVS uitlaat zitten. Als je het er direct opklemd zal het aluminium net zo warm worden als het RVS. Bij een normaal hitteschild zit er ruimte tussen en voorkomt het de stralingswarmte naar de carrosserie. Zou zonde zijn als er lak beschadigd door de hitte al hoe wel dat denk ik ook nog wel mee zal vallen met deze motorisering als er voldoende ruimte zit tussen de uitlaat en carrosserie.
Groet Peter.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 431
Goed bezig.
Ik zit ook met smacht te wachten wanneer ik hem weer thuis heb, zodat ik ook kan beginnen aan het opnieuw opbouwen.
Succes met het verder opbouwen.
Gr. Maikel
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michel Vastmans
- Junior lid
-
- Berichten: 26
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423


Het flexibele stuk Jan had ik in eerste instantie geplanned maar werd me weer afgeraden omdat ze snel kapot zouden gaan. Ik denk dat ik het toch ga doen nu dat jij er weer over begint. De hele uitlaat ligt er vrij strak onder met relatief weinig beweging vrijheid, een flexibel stuk zou gewoon goed zijn en altijd nog beter dan een gescheurd uitlaatspruitstuk. Bedankt voor het mee denken
Het hitte schild Peter ...... je laat me een beetje twijfelen, je hebt wel een punt. Ik heb het inderdaad bij nieuwe auto's ook zo gezien daar zitten ze tegen de carrosserie. Dit idee heb ik gekopieerd van een originele stalen Katterug midden damper, daar zit een plaatje overheen gelast om de voeten van de bijrijder koel te houden. Bij deze damper kan er haast geen rijwind tussen de damper en de plaat stromen. Bij die van mij het ik voor afstandsbussen van 11mm gekozen waardoor er wel lucht tussen de plaat en damper kan komen. Heb net nog even gekeken naar de ruimte tussen de plaat en de carrosserie deze is +/- 30 mm, bij de tweede damper bovenaan in het hoekje is het wat minder. Wat is nu wijsheid

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 372

Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Rob Baeten schreef : Bedankt allemaal
, of hij deze zomer nog af komt René ...... kan het niet beloven maar ga in elk geval stevig door werken
Het flexibele stuk Jan had ik in eerste instantie geplanned maar werd me weer afgeraden omdat ze snel kapot zouden gaan. Ik denk dat ik het toch ga doen nu dat jij er weer over begint. De hele uitlaat ligt er vrij strak onder met relatief weinig beweging vrijheid, een flexibel stuk zou gewoon goed zijn en altijd nog beter dan een gescheurd uitlaatspruitstuk. Bedankt voor het mee denken
Het hitte schild Peter ...... je laat me een beetje twijfelen, je hebt wel een punt. Ik heb het inderdaad bij nieuwe auto's ook zo gezien daar zitten ze tegen de carrosserie. Dit idee heb ik gekopieerd van een originele stalen Katterug midden damper, daar zit een plaatje overheen gelast om de voeten van de bijrijder koel te houden. Bij deze damper kan er haast geen rijwind tussen de damper en de plaat stromen. Bij die van mij het ik voor afstandsbussen van 11mm gekozen waardoor er wel lucht tussen de plaat en damper kan komen. Heb net nog even gekeken naar de ruimte tussen de plaat en de carrosserie deze is +/- 30 mm, bij de tweede damper bovenaan in het hoekje is het wat minder. Wat is nu wijsheid, je hebt misschien wel gelijk dat het met deze standaard hijg en plof 85 pk motor wel mee zou kunnen vallen. Misschien moet ik eerst eens gaan rijden en kijken wat er de eerste kilometers gebeurt, het staat nu in elk geval wel in mijn "to do " lijstje. Jij ook heel erg bedankt Peter voor het mee denken.
Rob, ik zou het gewoon proberen met dat hitte schildje, je kan als je een flinke rit heb gereden altijd met een infra rood meter de temperatuur meten op de bodem van de auto. Ik kan mij herinneren dat mijn vrouw in de combi ook altijd klaagde over warme voeten in de zomer. En dat klopt ook wel want de uitlaat liep aan de passagierkant van de de tunnel. In de winter niet erg maar zomer dag wel hinderlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.