Katterug project

Lees meer
20-04-2018 23:38 #176539 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Tijd voor een kleine update. De laatste weken druk bezig geweest met de laatste onderdelen en geeft je echt een kleine kick als als je al die onderdelen dan in een 2.0 versie klaar legt om ze uiteindelijk weer in te bouwen





En dan gaan de eerste delen weer echt terug in de wagen en gaan de bouten en moeren vast om niet meer los te gaan



De benzine tank heeft zijn plek gevonden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2018 23:46 #176540 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Een kennis vertelde me dat een RVS uitlaat meer warmte uitstraalt en dat ik zeker moest denken aan een hitte schild om schroeien van de lak te voorkomen. Natuurlijk ga ik dan voor inspiratie langs bij mijn favorieten bouwmarkt waar je alleen binnen mag als je het over een "project " hebt :-).





En dan is de uitlaat ook weer klaar :-)





Gelukkig zag ik dat Jan ook weer een update heeft geplaatst, heel knap werk. Maar als Jan zijn achter bumper erop zet dan wil ik natuurlijk niet achter blijven :-).



Had nog wel even een dingetje. Toen ik in 2016 de bumpersteunen heb gemaakt was dit op de maat van de koest ten opzichte van het chassis op dat moment.



Nu dat alles definitief vast zit en is afgesteld bleek dat de achterkant een kleine 10mm lager is gekomen waardoor deze steunen niet meer paste. Hierdoor heb ik alles weer los moeten slijpen en aangepast aan de nieuwe setting. Gaf me natuurlijk wel de mogelijkheid om maar gelijk de bevestiging te maken voor de reflectoren en het achteruitrijlicht. Zo zie je maar maar weer dat elk nadeel ook weer een voordeel heeft :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
21-04-2018 09:19 #176548 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Ha Rob, jij schiet lekker op zo!
Goed dat je aanvullende maatregelen genomen hebt om de stralingswarmte van je RVS uitlaat wat te beperken.
RVS uitlaten zorgen er ook nog wel eens voor dat het uitlaatspruitstuk kan scheuren omdat het RVS minder fexibel is dan staal. Een flexibel deel na de voorpijp kan dan uitkomst bieden, je kunt ze universeel kopen en simpel "tussen" je bestaande voorpijp klemmen.

Succes met dit mooie en unieke project.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2018 10:00 #176552 door 14839-dummy
Beantwoord door 14839-dummy in topic Katterug project
Mooie vorderingen! Het is een bijzonder mooi project.
Wat ik mij afvroeg m.b.t. het hitteschild, moet dat niet los vd RVS uitlaat zitten. Als je het er direct opklemd zal het aluminium net zo warm worden als het RVS. Bij een normaal hitteschild zit er ruimte tussen en voorkomt het de stralingswarmte naar de carrosserie. Zou zonde zijn als er lak beschadigd door de hitte al hoe wel dat denk ik ook nog wel mee zal vallen met deze motorisering als er voldoende ruimte zit tussen de uitlaat en carrosserie.
Groet Peter.

Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2018 20:23 #176567 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Katterug project
Lekker Rob,
Goed bezig.
Ik zit ook met smacht te wachten wanneer ik hem weer thuis heb, zodat ik ook kan beginnen aan het opnieuw opbouwen.
Succes met het verder opbouwen.
Gr. Maikel

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2018 20:45 #176568 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Katterug project
Deze zomer af?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2018 22:24 #176570 door Michel Vastmans
Beantwoord door Michel Vastmans in topic Katterug project
Veel plezier met de reconstructie Rob!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2018 12:48 #176579 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt allemaal :-), of hij deze zomer nog af komt René ...... kan het niet beloven maar ga in elk geval stevig door werken :-)

Het flexibele stuk Jan had ik in eerste instantie geplanned maar werd me weer afgeraden omdat ze snel kapot zouden gaan. Ik denk dat ik het toch ga doen nu dat jij er weer over begint. De hele uitlaat ligt er vrij strak onder met relatief weinig beweging vrijheid, een flexibel stuk zou gewoon goed zijn en altijd nog beter dan een gescheurd uitlaatspruitstuk. Bedankt voor het mee denken

Het hitte schild Peter ...... je laat me een beetje twijfelen, je hebt wel een punt. Ik heb het inderdaad bij nieuwe auto's ook zo gezien daar zitten ze tegen de carrosserie. Dit idee heb ik gekopieerd van een originele stalen Katterug midden damper, daar zit een plaatje overheen gelast om de voeten van de bijrijder koel te houden. Bij deze damper kan er haast geen rijwind tussen de damper en de plaat stromen. Bij die van mij het ik voor afstandsbussen van 11mm gekozen waardoor er wel lucht tussen de plaat en damper kan komen. Heb net nog even gekeken naar de ruimte tussen de plaat en de carrosserie deze is +/- 30 mm, bij de tweede damper bovenaan in het hoekje is het wat minder. Wat is nu wijsheid :-?, je hebt misschien wel gelijk dat het met deze standaard hijg en plof 85 pk motor wel mee zou kunnen vallen. Misschien moet ik eerst eens gaan rijden en kijken wat er de eerste kilometers gebeurt, het staat nu in elk geval wel in mijn "to do " lijstje. Jij ook heel erg bedankt Peter voor het mee denken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2018 13:03 #176580 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Katterug project
Hallo Rob, ik zie dat je al aardig vordert! Deze zomer nog niet klaar is geen probleem wat mij betreft, maar wellicht is 22 september een mooie deadline ;-)....Als Jan zijn combi dan ook klaar heeft wordt het wat mij betreft smullen op de Volvo Klassieker Beurs!

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2018 21:41 #176583 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Katterug project

Rob Baeten schreef : Bedankt allemaal :-), of hij deze zomer nog af komt René ...... kan het niet beloven maar ga in elk geval stevig door werken :-)

Het flexibele stuk Jan had ik in eerste instantie geplanned maar werd me weer afgeraden omdat ze snel kapot zouden gaan. Ik denk dat ik het toch ga doen nu dat jij er weer over begint. De hele uitlaat ligt er vrij strak onder met relatief weinig beweging vrijheid, een flexibel stuk zou gewoon goed zijn en altijd nog beter dan een gescheurd uitlaatspruitstuk. Bedankt voor het mee denken

Het hitte schild Peter ...... je laat me een beetje twijfelen, je hebt wel een punt. Ik heb het inderdaad bij nieuwe auto's ook zo gezien daar zitten ze tegen de carrosserie. Dit idee heb ik gekopieerd van een originele stalen Katterug midden damper, daar zit een plaatje overheen gelast om de voeten van de bijrijder koel te houden. Bij deze damper kan er haast geen rijwind tussen de damper en de plaat stromen. Bij die van mij het ik voor afstandsbussen van 11mm gekozen waardoor er wel lucht tussen de plaat en damper kan komen. Heb net nog even gekeken naar de ruimte tussen de plaat en de carrosserie deze is +/- 30 mm, bij de tweede damper bovenaan in het hoekje is het wat minder. Wat is nu wijsheid :-?, je hebt misschien wel gelijk dat het met deze standaard hijg en plof 85 pk motor wel mee zou kunnen vallen. Misschien moet ik eerst eens gaan rijden en kijken wat er de eerste kilometers gebeurt, het staat nu in elk geval wel in mijn "to do " lijstje. Jij ook heel erg bedankt Peter voor het mee denken.


Rob, ik zou het gewoon proberen met dat hitte schildje, je kan als je een flinke rit heb gereden altijd met een infra rood meter de temperatuur meten op de bodem van de auto. Ik kan mij herinneren dat mijn vrouw in de combi ook altijd klaagde over warme voeten in de zomer. En dat klopt ook wel want de uitlaat liep aan de passagierkant van de de tunnel. In de winter niet erg maar zomer dag wel hinderlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.