Volvo 1800 S '67

Lees meer
21-12-2013 22:43 #135336 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Dash is er uit en de kabelboom gelabeld. Binnenkort eens kijken of de kabelboom fatsoenlijk uit de auto te halen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-12-2013 14:15 #135355 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Heeft er iemand trouwens ervaring met het ontlakken van een auto? Voor en tegens? Erna nog stralen?

Zie bijvoorbeeld: www.autorestauraties.nl/diensten/ontlakken/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2013 10:35 #135398 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Volvo 1800 S '67
Het ontlakken (en ook ontroesten) gaat goed met zulke baden, probleem is die zooi weer helemaal uit alle kieren en (fels)naden te krijgen. Als dat niet goed gebeurd heb je daar een echt groot probleem. Ik ken iemand die een aantal onderdelen het hele dompelsysteem inclusief het KTL-lakken heeft laten ondergaan. Zag er in eerste instantie perfect uit, maar daarna begonnen de plekken waar niet alle chemie weg was snel te roesten. Dit zal natuurlijk ook van de kwaliteit (en kosten) van de procedure afhangen. Stralen wordt naast het verwijderen van laklagen vooral gedaan om roest te verwijderen, maar zoek voor het stralen zeker iemand die ervaring met autoplaatwerk heeft: te grof, met verkeerd straalmiddel en te snel (heet wordend plaatwerk) stralen zou niet de eerste keer plaatwerk onbruikbaar maken (gegolfde plaat etc.).
Succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2013 11:46 #135400 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
He Rudi, bedankt voor je antwoord.

Je zou zeggen dat zo'n bedrijf toch zou moeten weten hoe ze goed alle rommel weer overal uit zouden moeten krijgen. Ik kan me voorstellen dat je juist in chassis balken e.d. die zooi weg wilt hebben.

Ik denk dat in mijn geval stralen wel voldoende zal zijn. Met zo'n bad kun je het later misschien alleen maar erger mee maken.

Een complate auto stralen, aan wat voor prijs moet je tegenwoordig ongeveer aan denken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2013 12:13 #135402 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo 1800 S '67
Waarom niet gewoon schuren? Dan zie je precies wat er aan de hand is. Mijn lak is veel erger dan die van jou zo te zien, als ik er ooit wat aan ga doen, ga ik schuren. Geen nare chemische bende en hoogstens plaatselijk stralen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2013 17:47 #135453 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Dat is inderdaad ook een hele goede optie. Bepaalde delen stralen (bijvoorbeeld motorruimte, kofferbak en de onderkant van de auto en wat lastig te schuren delen) en de rest schuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2013 22:30 #135627 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Vandaag mooi weer dus even de auto naar buiten, de garage uitgemest en de b20 in de bok gehangen. De auto wordt al aardig kaal zo.






En nog één, omdat het zo mooi weer was vandaag 8-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2014 22:23 #135869 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Het hemeltje is er uit en is zo goed als helemaal heel gebleven. Er is één plekje in het hout wat licht beschadigd is, maar dit kan volgens mij gewoon gelijmd worden. Verder is het hemeltje alleen een beetje stoffig en gewoon 'oud'. Zou het opnieuw bekleed kunnen worden?







Het beschadigde hoekje:




Ook de voor- en achterruit zijn er uit, toch ook nog weer enkele kleine verassingen in de raamsponning:




De achterraam sponning valt wel mee, deze gaten horen hier niet neem ik aan






Sponning van de voorruit is wat minder:








Ook het blok nog flink onder handen gehad met ontvetter en de staalborstel als voorbereiding voor een verse rode kleur. De bak + overdrive moeten nog.




Iemand enig idee of deze vriespluggen origineel zijn?




En deze moet ik ook repareren. Ik las ergens op deze site al iets over een reparatie d.m.v. opnieuw vullen, iemand hier goede ervaringen mee?




Het volgende is om de kabelboom uit de auto te halen en opnieuw te labelen en de auto verder kaal maken van het kleine spul (klemmetjes e.d.).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2014 22:44 #135875 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo 1800 S '67
Wat ik destijds heb gedaan is met afbijt de laklagen verwijderen, dan met thinner goed ontvetten en gelijk epoxyprimer erover heen.
Dat laatste is erg belangrijk, anders krijg je stofroest.
In de winter is alles vochtig, dus een verwarmde ruimte is een aanrader.
Als de wagen in de epoxystaat kun je gaan plaatwerken en lassen, wij gebruiken tegenwoordig plaatwerk met een laagje zink.
Ben erg teleurgesteld in de kwaliteit en pasvorm van herstelplaatwerk in NL, origineel Volvo is veel beter.
Tja maar kom er maar eens aan en dan nog diep in de beurs tasten...tja dat is normaal bij restaureren van een P11800

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2014 23:12 #135878 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo 1800 S '67
Ik ken geen vriespluggen met dopmoeren erop. Sjieke versie misschien?
Hemel opnieuw bekleden kan, maar dan moet je wel heeeel goed de bestaande vorm aanhouden. Dus eerst op een mal zetten voordat je de stof eraf haalt. Met jouw frame moet dat kunnen, zowat onbeschadigd.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.