- Berichten: 106
Volvo 1800 S '67
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-12-2013 22:43 #135336
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Dash is er uit en de kabelboom gelabeld. Binnenkort eens kijken of de kabelboom fatsoenlijk uit de auto te halen is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 106
22-12-2013 14:15 #135355
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Heeft er iemand trouwens ervaring met het ontlakken van een auto? Voor en tegens? Erna nog stralen?
Zie bijvoorbeeld: www.autorestauraties.nl/diensten/ontlakken/
Zie bijvoorbeeld: www.autorestauraties.nl/diensten/ontlakken/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2109
23-12-2013 10:35 #135398
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Volvo 1800 S '67
Het ontlakken (en ook ontroesten) gaat goed met zulke baden, probleem is die zooi weer helemaal uit alle kieren en (fels)naden te krijgen. Als dat niet goed gebeurd heb je daar een echt groot probleem. Ik ken iemand die een aantal onderdelen het hele dompelsysteem inclusief het KTL-lakken heeft laten ondergaan. Zag er in eerste instantie perfect uit, maar daarna begonnen de plekken waar niet alle chemie weg was snel te roesten. Dit zal natuurlijk ook van de kwaliteit (en kosten) van de procedure afhangen. Stralen wordt naast het verwijderen van laklagen vooral gedaan om roest te verwijderen, maar zoek voor het stralen zeker iemand die ervaring met autoplaatwerk heeft: te grof, met verkeerd straalmiddel en te snel (heet wordend plaatwerk) stralen zou niet de eerste keer plaatwerk onbruikbaar maken (gegolfde plaat etc.).
Succes, Rudi
Succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 106
23-12-2013 11:46 #135400
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
He Rudi, bedankt voor je antwoord.
Je zou zeggen dat zo'n bedrijf toch zou moeten weten hoe ze goed alle rommel weer overal uit zouden moeten krijgen. Ik kan me voorstellen dat je juist in chassis balken e.d. die zooi weg wilt hebben.
Ik denk dat in mijn geval stralen wel voldoende zal zijn. Met zo'n bad kun je het later misschien alleen maar erger mee maken.
Een complate auto stralen, aan wat voor prijs moet je tegenwoordig ongeveer aan denken?
Je zou zeggen dat zo'n bedrijf toch zou moeten weten hoe ze goed alle rommel weer overal uit zouden moeten krijgen. Ik kan me voorstellen dat je juist in chassis balken e.d. die zooi weg wilt hebben.
Ik denk dat in mijn geval stralen wel voldoende zal zijn. Met zo'n bad kun je het later misschien alleen maar erger mee maken.
Een complate auto stralen, aan wat voor prijs moet je tegenwoordig ongeveer aan denken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23-12-2013 12:13 #135402
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo 1800 S '67
Waarom niet gewoon schuren? Dan zie je precies wat er aan de hand is. Mijn lak is veel erger dan die van jou zo te zien, als ik er ooit wat aan ga doen, ga ik schuren. Geen nare chemische bende en hoogstens plaatselijk stralen.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 106
24-12-2013 17:47 #135453
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Dat is inderdaad ook een hele goede optie. Bepaalde delen stralen (bijvoorbeeld motorruimte, kofferbak en de onderkant van de auto en wat lastig te schuren delen) en de rest schuren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 106
29-12-2013 22:30 #135627
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Vandaag mooi weer dus even de auto naar buiten, de garage uitgemest en de b20 in de bok gehangen. De auto wordt al aardig kaal zo.
En nog één, omdat het zo mooi weer was vandaag
En nog één, omdat het zo mooi weer was vandaag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 106
03-01-2014 22:23 #135869
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Het hemeltje is er uit en is zo goed als helemaal heel gebleven. Er is één plekje in het hout wat licht beschadigd is, maar dit kan volgens mij gewoon gelijmd worden. Verder is het hemeltje alleen een beetje stoffig en gewoon 'oud'. Zou het opnieuw bekleed kunnen worden?
Het beschadigde hoekje:
Ook de voor- en achterruit zijn er uit, toch ook nog weer enkele kleine verassingen in de raamsponning:
De achterraam sponning valt wel mee, deze gaten horen hier niet neem ik aan
Sponning van de voorruit is wat minder:
Ook het blok nog flink onder handen gehad met ontvetter en de staalborstel als voorbereiding voor een verse rode kleur. De bak + overdrive moeten nog.
Iemand enig idee of deze vriespluggen origineel zijn?
En deze moet ik ook repareren. Ik las ergens op deze site al iets over een reparatie d.m.v. opnieuw vullen, iemand hier goede ervaringen mee?
Het volgende is om de kabelboom uit de auto te halen en opnieuw te labelen en de auto verder kaal maken van het kleine spul (klemmetjes e.d.).
Het beschadigde hoekje:
Ook de voor- en achterruit zijn er uit, toch ook nog weer enkele kleine verassingen in de raamsponning:
De achterraam sponning valt wel mee, deze gaten horen hier niet neem ik aan
Sponning van de voorruit is wat minder:
Ook het blok nog flink onder handen gehad met ontvetter en de staalborstel als voorbereiding voor een verse rode kleur. De bak + overdrive moeten nog.
Iemand enig idee of deze vriespluggen origineel zijn?
En deze moet ik ook repareren. Ik las ergens op deze site al iets over een reparatie d.m.v. opnieuw vullen, iemand hier goede ervaringen mee?
Het volgende is om de kabelboom uit de auto te halen en opnieuw te labelen en de auto verder kaal maken van het kleine spul (klemmetjes e.d.).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-01-2014 22:44 #135875
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo 1800 S '67
Wat ik destijds heb gedaan is met afbijt de laklagen verwijderen, dan met thinner goed ontvetten en gelijk epoxyprimer erover heen.
Dat laatste is erg belangrijk, anders krijg je stofroest.
In de winter is alles vochtig, dus een verwarmde ruimte is een aanrader.
Als de wagen in de epoxystaat kun je gaan plaatwerken en lassen, wij gebruiken tegenwoordig plaatwerk met een laagje zink.
Ben erg teleurgesteld in de kwaliteit en pasvorm van herstelplaatwerk in NL, origineel Volvo is veel beter.
Tja maar kom er maar eens aan en dan nog diep in de beurs tasten...tja dat is normaal bij restaureren van een P11800
Dat laatste is erg belangrijk, anders krijg je stofroest.
In de winter is alles vochtig, dus een verwarmde ruimte is een aanrader.
Als de wagen in de epoxystaat kun je gaan plaatwerken en lassen, wij gebruiken tegenwoordig plaatwerk met een laagje zink.
Ben erg teleurgesteld in de kwaliteit en pasvorm van herstelplaatwerk in NL, origineel Volvo is veel beter.
Tja maar kom er maar eens aan en dan nog diep in de beurs tasten...tja dat is normaal bij restaureren van een P11800
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-01-2014 23:12 #135878
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo 1800 S '67
Ik ken geen vriespluggen met dopmoeren erop. Sjieke versie misschien?
Hemel opnieuw bekleden kan, maar dan moet je wel heeeel goed de bestaande vorm aanhouden. Dus eerst op een mal zetten voordat je de stof eraf haalt. Met jouw frame moet dat kunnen, zowat onbeschadigd.
Hemel opnieuw bekleden kan, maar dan moet je wel heeeel goed de bestaande vorm aanhouden. Dus eerst op een mal zetten voordat je de stof eraf haalt. Met jouw frame moet dat kunnen, zowat onbeschadigd.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.