- Berichten: 106
Volvo 1800 S '67
- LJ Dekker
- Offline
- Expert lid
EDIT: Dus de 20w50 mineraal van Millers op deze site? Als ik er op klik dan krijg ik de melding: "You are not authorized to access the requested resource" terwijl ik al ingelogd ben, erg irritant. Weet iemand hoe dat kan?
Ik zal inderdaad voornamelijk in Utrecht e.o. rijden. Jij komt ook uit Utrecht zag ik al, ik heb je topic op volvolvo en hier wel eens doorgelezen, mooie wagen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 106
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Camfferman
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 52
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Ik heb mijn (Miller) ook via de VolvoKV club gekocht, na op het web gekeken te hebben. Zelfs goedkoper inclusief verzenden terwijl ik een behoorlijke hoeveelheid had besteld (motor, versnellingsbak en differentieel).
Mooie auto, gefeliciteerd en veel plezier met rijden en opknappen.
Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 106
Ook zit er wat olielekkage aan de linkerzijkant van het blok. Dus de boel even schoongepoetst en weer gaan rijden. Ik hoop niet dat het de koppakking is. Ik denk het niet, want de schroeven/bouten van het kleppendeksel, de brandstofpomp en de ontsteking zaten aardig los.
Overigens ziet de ontsteking er niet erg best uit. Puntjes, condensator, rotor en verdelerkap lijken aardig versleten. Daar moeten dus nieuwe onderdelen op, maar nu twijfel ik of ik gewoon spul bestel of toch voor de 123 ontsteking of hot spark ga. Nog even brainstormen dus, want het is best prijzig. Iemand ervaring met beide?
Verder zien de rubbers van de ophanging aan de voorzijde er ook slecht uit, binnenkort ga ik maar wat PU spul bestellen denk ik. Ook lijkt het het stuurhuis aan de onderzijde te lekken, hier zit vloeistof en een keerring in?
En als laatst heb ik de grote schijnwerper aan de achterzijde vervangen voor een exemplaar die wat meer in verhouding is :geek: .
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Zorg wel dat je rotor, kap en kabels in goede conditie zijn want je krijgt een krachtige vonk.
Wanneer je van plan bent om ook een andere bobine te plaatsten kijk wel naar de specificatie van hotspark trouwens van elk systeem wat je wilt plaatsen, eletronische onstekingen kunnen maar een bepaalde weerstand en wanneer die te klein wordt gaat de onsteking stuk.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 210
De fout melding die je kreeg toen je olie wou bestellen is dat je niet bent ingelogd met een lidmaatschap account van de Volvo Klassieker Vereniging. Als je lid word geven ze je de juiste account om te shoppen bij de club, wat regelmatig goedkoper is dan bij de andere onderdelenshops. Ik heb ook Millers oil 20w50 er inzitten. Kleppenstellen heb je al gedaan. Anders had je aankomend weekend wel naar de kleppensteldag in Barneveld kunnen komen van het Jongerenregister.
Ik heb mijn auto ook redelijk weer in elkaar moeten zetten. kreeg een flink deel in onderdelen bij de aankoop kijk maar eens hier.
www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=41&...275685ab01c12c43e0aa
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 106
Hoe kan ik zien wat voor blok ik heb, een b20a of b20b? Ik zag al dat er origineel een b18 in hoort, maar er zit nu een gereviseerd blok in. Waarschijnlijk hebben ze toen gekozen voor 'iets meer adem'. Aangezien ik er toch nieuwe bogies ingedraaid heb, heb ik ook meteen even de compressie gemeten. Alle cilinders zitten net bover de 10 bar, prima lijkt me toch?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 106
Ik heb trouwens de Hot spark besteld, aangezien de verdeler technisch nog gewoon goed is en geen speling op de as heeft, qua kosten maakt dit natuurlijk ook nogal wat uit. Verder ga ik volgende week het stuurhuis loshalen om te kijken naar de lekkage. Ik heb al nieuwe keerringen liggen en als het goed is krijg ik volgende week ook de vernieuwde stuurhuisbus van Boele, die kunnen we dan ook meteen meepakken.
Als laatste nog een wat minder frisse ontdekking gedaan vanachter de plastic covers achter de achterwielen, er zit hier namelijk wat beginnende vliegroest door ophoping van vuil, ik geloof dat ik er nog net op tijd bij ben (op de foto's lijkt het erger dan het daadwerkelijk is). Nu is de planning om de auto ergens in 2014 sowieso helemaal aan te pakken , maar voorlopig wil ik deze plekken dus goed behandelen zodat het niet erger wordt. Ik heb al gelezen dat bijvoorbeeld Fertan en RX5 middelen zijn om plaatwerk mee te behandelen. Fluid film is alleen voor bodemplaten? En hoe te werk gaan, kaal schuren, goedje er op, laten drogen en laten spuiten?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 210
Fluidfilm kan daar ook voor gebruikt worden. Alle drie de producten die je noemt werken volgens mij. Maar wat het beste spul is durf ik mij niet over uit te laten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.