Volvo 1800 S '67

Lees meer
28-10-2013 11:52 #133409 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Maartensdijk is wel in de buurt, jij gebruikt ook 20w50?

EDIT: Dus de 20w50 mineraal van Millers op deze site? Als ik er op klik dan krijg ik de melding: "You are not authorized to access the requested resource" terwijl ik al ingelogd ben, erg irritant. Weet iemand hoe dat kan?

Ik zal inderdaad voornamelijk in Utrecht e.o. rijden. Jij komt ook uit Utrecht zag ik al, ik heb je topic op volvolvo en hier wel eens doorgelezen, mooie wagen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2013 12:59 #133412 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
En klopt het dat de P1800 niet metrisch, dus imperiaal is? Ik heb nog niets losgehaald o.i.d.. Ik heb wel wat engelse maten liggen, maar niet zo heel veel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2013 13:11 #133413 door Laurens Camfferman
Beantwoord door Laurens Camfferman in topic Volvo 1800 S '67
Vaak beetje van beiden: metrisch en imperial. Sowieso geen verspild geld hoor, zo'n sleutelset.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
28-10-2013 15:36 #133424 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Volvo 1800 S '67
Hallo, welkom,
Ik heb mijn (Miller) ook via de VolvoKV club gekocht, na op het web gekeken te hebben. Zelfs goedkoper inclusief verzenden terwijl ik een behoorlijke hoeveelheid had besteld (motor, versnellingsbak en differentieel).
Mooie auto, gefeliciteerd en veel plezier met rijden en opknappen.
Arnold de Groot

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2013 18:24 #133433 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Vandaag nog weer even met de auto bezig geweest. In een manual op p1800pictures kwam ik tegen dat voor een B20 de klepspeling voor in- en uitlaatkleppen 0.5mm is, dat klopt? Het is wat meer dan ik normaal gewend ben namelijk en ze stonden aardig te strak.

Ook zit er wat olielekkage aan de linkerzijkant van het blok. Dus de boel even schoongepoetst en weer gaan rijden. Ik hoop niet dat het de koppakking is. Ik denk het niet, want de schroeven/bouten van het kleppendeksel, de brandstofpomp en de ontsteking zaten aardig los.




Overigens ziet de ontsteking er niet erg best uit. Puntjes, condensator, rotor en verdelerkap lijken aardig versleten. Daar moeten dus nieuwe onderdelen op, maar nu twijfel ik of ik gewoon spul bestel of toch voor de 123 ontsteking of hot spark ga. Nog even brainstormen dus, want het is best prijzig. Iemand ervaring met beide?




Verder zien de rubbers van de ophanging aan de voorzijde er ook slecht uit, binnenkort ga ik maar wat PU spul bestellen denk ik. Ook lijkt het het stuurhuis aan de onderzijde te lekken, hier zit vloeistof en een keerring in?


En als laatst heb ik de grote schijnwerper aan de achterzijde vervangen voor een exemplaar die wat meer in verhouding is :geek: .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 00:36 #133456 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo 1800 S '67
Ik rijdt al sinds 2005 met hotsparks heb deze toen in de USA besteld was in Nederland nog niet verkrijgbaar, tot nu toe geen problemen met het systeem.
Zorg wel dat je rotor, kap en kabels in goede conditie zijn want je krijgt een krachtige vonk.
Wanneer je van plan bent om ook een andere bobine te plaatsten kijk wel naar de specificatie van hotspark trouwens van elk systeem wat je wilt plaatsen, eletronische onstekingen kunnen maar een bepaalde weerstand en wanneer die te klein wordt gaat de onsteking stuk.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 20:34 #133479 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Volvo 1800 S '67
Vette kleur, Ik heb een rode uit 66. Maar stiekem vindt ik groen mooier ;) .

De fout melding die je kreeg toen je olie wou bestellen is dat je niet bent ingelogd met een lidmaatschap account van de Volvo Klassieker Vereniging. Als je lid word geven ze je de juiste account om te shoppen bij de club, wat regelmatig goedkoper is dan bij de andere onderdelenshops. Ik heb ook Millers oil 20w50 er inzitten. Kleppenstellen heb je al gedaan. Anders had je aankomend weekend wel naar de kleppensteldag in Barneveld kunnen komen van het Jongerenregister.

Ik heb mijn auto ook redelijk weer in elkaar moeten zetten. kreeg een flink deel in onderdelen bij de aankoop kijk maar eens hier.
www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=41&...275685ab01c12c43e0aa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2013 21:08 #133513 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Ik heb je topic doorgelezen, leuk project heb je daar! Als mijn auto ooit een ander kleurtje krijgt dan wordt dat ook rood!

Hoe kan ik zien wat voor blok ik heb, een b20a of b20b? Ik zag al dat er origineel een b18 in hoort, maar er zit nu een gereviseerd blok in. Waarschijnlijk hebben ze toen gekozen voor 'iets meer adem'. Aangezien ik er toch nieuwe bogies ingedraaid heb, heb ik ook meteen even de compressie gemeten. Alle cilinders zitten net bover de 10 bar, prima lijkt me toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2013 23:08 #133578 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Ondertussen de olie en oliefilter ververst, nieuw brandstoffilter, nieuwe verdelerkap + bogiekabels en nieuwe bogies. Ook heb ik de complete auto gepoetst.
Ik heb trouwens de Hot spark besteld, aangezien de verdeler technisch nog gewoon goed is en geen speling op de as heeft, qua kosten maakt dit natuurlijk ook nogal wat uit. Verder ga ik volgende week het stuurhuis loshalen om te kijken naar de lekkage. Ik heb al nieuwe keerringen liggen en als het goed is krijg ik volgende week ook de vernieuwde stuurhuisbus van Boele, die kunnen we dan ook meteen meepakken.


Als laatste nog een wat minder frisse ontdekking gedaan vanachter de plastic covers achter de achterwielen, er zit hier namelijk wat beginnende vliegroest door ophoping van vuil, ik geloof dat ik er nog net op tijd bij ben (op de foto's lijkt het erger dan het daadwerkelijk is). Nu is de planning om de auto ergens in 2014 sowieso helemaal aan te pakken , maar voorlopig wil ik deze plekken dus goed behandelen zodat het niet erger wordt. Ik heb al gelezen dat bijvoorbeeld Fertan en RX5 middelen zijn om plaatwerk mee te behandelen. Fluid film is alleen voor bodemplaten? En hoe te werk gaan, kaal schuren, goedje er op, laten drogen en laten spuiten?





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2013 08:42 #133579 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Volvo 1800 S '67
Ik vindt die rubbers wel wat hebben. Maar het is inderdaad een vervelende plek voor het ophopen van water, Rob had het zelfde probleem. Daarom wacht ik daar nog even mee voordat ik die ga monteren

Fluidfilm kan daar ook voor gebruikt worden. Alle drie de producten die je noemt werken volgens mij. Maar wat het beste spul is durf ik mij niet over uit te laten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.