Volvo 1800 S '67

Lees meer
21-10-2014 02:16 #144680 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo 1800 S '67
sytse, je kunt de foto ook openen met microsoft office picture mananer, picture aankilikken dan compress picture en dan aan de rechter zijde van het scherm web pages aanklikken daarna foto safen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2014 12:28 #144958 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Volvo 1800 S '67

"Sytse v.d. Meer" schreef:
Mede clubleden.
Ben 3 jaar bezig geweest een 1800 te restaureren. Ook alles uitelkaar gehad, van binnen en van buiten opnieuw gespoten. Techniek volledig vernieuwd. Toen met opbouwen begonnen. 1 fout gemaakt. We hebben dee auto de originele rode kleur weer gegeven. Dit is een mooie kleur voor een sportauto, maar wij wilde achteraf toch liever een groene (94) omdat we dit mooi vinden en ook beter bij onze leeftijd passen. De 1800 in afbouwfase toen verkocht. Heb nu na heel lang zoeken een groene 1800 bj 1969 kunnen kopen. Helemaal gaaf, geen laswerk, alle naadjes kloppen precies, maar interieur een hondenhok. Wilde echt een bj 1969 ivm het remsysteem en de koppeling. Mooi om alle foto's hierboven te bekijken, qua kaal maken. Hoe een hemeltje aan te pakken enz. Ik ben van plan dit ook zo weer te doen. Hopelijk rijdt hij / zij dan in 2016 weer. Hoe ik een foto van de aankoop staat hier kan plaatsen weet ik nog niet. Kom ik er achter, dan volgt er eentje.
Sytse van der Meer


Ik ben ook heel erg benieuwd naar de foto´s. Als u ze mij opstuurt kan ik ze eventueel voor u plaatsen.

1800S '67

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-12-2014 11:32 #146639 door Sytse v.d. Meer
Beantwoord door Sytse v.d. Meer in topic Volvo 1800 S '67
Lammert Jan

Ik wilde foto's sturen, maar het adres kon Microsoft niet vinden. Wat is je juiste adres. bvd voor je medewerking.

Sytse van der Meer ( s.vandermeer@kpnmail.nl )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2014 19:08 #146726 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Volvo 1800 S '67
Bij deze plaats ik de foto's van beide 1800S-en van Sytse van der Meer, mooie auto's. Het is zo te zien een hoop werk! Je moet anders zelf nog maar even een eigen topic aanmaken om het één ander toe te lichten en natuurlijk om met je auto's te pronken 8-) .

Als ik het goed begrijp is Sytse momenteel bezig de groene S te restaureren en staat de rode S te koop.
















1800S '67

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2014 21:54 #146727 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo 1800 S '67
De rode 'S' is duidelijk een 'E', alleen dan met één carb...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2014 22:11 #146759 door Sytse v.d. Meer
Beantwoord door Sytse v.d. Meer in topic Volvo 1800 S '67
Lammertjan
Bedankt voor het plaatsen van de foto's. De groene heb ik lang om gezocht, wilde namelijk een groene (94) en type 1969. De rode is officieel een E alleen het injectiesysteem heb ik buiten werking gezet. Alles nog aanwezig. Ook de cilinderkop met injectoren. Kan dus teruggezet worden op injectie. Kan zelf beter met carburateur omgaan. De rode heeft een hollandia schuifdak, welk ik afgelopen zomer altijd open had. Weinig 1800 met schuifdak gezien. Lpgvuller zoals op foto te zien achter extra benzineklepje rechts.
Dat de rode weinig opviel, is dat de 2e eigenaar wel grote tochten met zijn vrouw door het buitenland deed, o.a. naar Rusland, maar niet op meetings kwam. Ben 2 maanden geleden nog bij hem geweest. Heeft hij weer even in auto gereden. Vond het geweldig. Van hem alle onderhoudspapieren enz. gekregen.
Als alles goed gaat, houd ik dus een groene Amazon bj 1969 en een groen 1800 bj 1969.

Sytse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2014 22:20 #146760 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Volvo 1800 S '67

"Rob Spoon" schreef:
De rode 'S' is duidelijk een 'E', alleen dan met één carb...


Uiteraard ja, even last van een black/out denk ik :mrgreen:

1800S '67

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.