Volvo 1800 S '67

Lees meer
24-04-2014 10:44 #140007 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Volvo 1800 S '67
Haha, +1 voor je huidige handtekening onder forumberichten

Elwood: It's got a cop motor, a 440 cubic inch plant, it's got cop tires, cop suspensions, cop shocks. What do you say, is it the new Bluesmobile or what?


Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2014 11:44 #140009 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo 1800 S '67
Heb je de dopjes ook uit de bodem gehad? Staal nog schoon?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2014 19:07 #140016 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67

"Oscar Keur" schreef:
Haha, +1 voor je huidige handtekening onder forumberichten

Elwood: It's got a cop motor, a 440 cubic inch plant, it's got cop tires, cop suspensions, cop shocks. What do you say, is it the new Bluesmobile or what?


Ijzersterkte quotes zitten er in die film, ik heb nog even getwijfeld of ik deze zou doen :mrgreen:

"Elwood: It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Jake: Hit it."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2014 19:07 #140017 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67

"Rob Spoon" schreef:
Heb je de dopjes ook uit de bodem gehad? Staal nog schoon?


Ja, ziet er van boven prima uit. De onderkant is nog niet kaal, dus daar kan ik nog niet veel van zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2014 22:12 #140024 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo 1800 S '67
"Elwood: It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Jake: Hit it."

+++!! :mrgreen:

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2014 22:15 #140025 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo 1800 S '67
Dat ingeslagen nummer is het type en chassisnummer, ook wel VIN (Vehicel Idientification Number)genaamd.
Het groene plaatje is het nummer van de body, verschilt - zoals ik al zei - van het chassisnummer.
Er werden wel eens body's van de lijn gehaald omdat ze niet perfect waren en de controleurs zagen dit.
Als de body was hersteld, kwam hij weer in de lijn, maar inmiddels waren er een aantal gepasseerd en werd het chassisnummer dus hoger.
Nou weten we nog niet wat dat plaatje onder de bank is...

Overigens goed werk om de kit eruit te halen, vergeet niet om het weer aan te brengen, scheelt geluid en op sommige plekken kan de carrosserie wat bewegen, elastische kit werkt 'mee'.
Hemeltje heb je er inmiddels uit ?. Houten frame en je kunt best gemakkelijk er een nieuwe op spannen, pneumatisch niet pistool.
Zorg dat je de kabel dier er rondom zit gespannen niet vergeet, kan later maar kun je ook gelijk mee nieten. Dit laatste is wat lastiger.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2014 10:49 #140030 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67

"Ed van der Zee" schreef:
Dat ingeslagen nummer is het type en chassisnummer, ook wel VIN (Vehicel Idientification Number)genaamd.
Het groene plaatje is het nummer van de body, verschilt - zoals ik al zei - van het chassisnummer.
Er werden wel eens body's van de lijn gehaald omdat ze niet perfect waren en de controleurs zagen dit.
Als de body was hersteld, kwam hij weer in de lijn, maar inmiddels waren er een aantal gepasseerd en werd het chassisnummer dus hoger.
Nou weten we nog niet wat dat plaatje onder de bank is...

Overigens goed werk om de kit eruit te halen, vergeet niet om het weer aan te brengen, scheelt geluid en op sommige plekken kan de carrosserie wat bewegen, elastische kit werkt 'mee'.
Hemeltje heb je er inmiddels uit ?. Houten frame en je kunt best gemakkelijk er een nieuwe op spannen, pneumatisch niet pistool.
Zorg dat je de kabel dier er rondom zit gespannen niet vergeet, kan later maar kun je ook gelijk mee nieten. Dit laatste is wat lastiger.


Ik heb nog een vraag uitstaan bij Volvo wat het nu precies voor een nummer is. Misschien dat het ook een body nummer is? Of dat het stuk plaatwerk achter de rugleuning niet goed was tijdens de bouw en er toen een ander voor in de plaats is gekomen en daarom een ander nummer heeft? Ik wacht het mailtje van Volvo nog wel even af.

Wat betreft de strijkkit, als ik straks zover ben dat het er weer op kan, moet de strijkkit dan op het kale blik? Dus voordat er gespoten wordt met primer o.i.d. eerst strijkkit er op? Of kan het ook na de primer?

En het hemeltje heb ik al uit de auto ja. Het ding is er zo goed als helemaal heel uit gekomen dus ik ga het niet uit elkaar halen. Ik wil 'm nog wel schoonmaken, in de lederverf zetten en misschien het hout nog behandelen. Het hout behandele vraag ik ma af of dat nodig is, wat jullie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2014 13:52 #140032 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Volvo 1800 S '67
Eerst het metaal behandelen (roestpreventie); daarna pas de kit.
Succes!
Groet, Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2014 13:29 #140048 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo 1800 S '67
Het houten spanframe hoeft niet te worden behandeld met lak oid, zit droog onder het dak en moet juist goed kunnen uitdampen.
Het is zeillattenhout, bij het zeilen werden ze ook niet behandeld en denk je dat ze anders 40 + jaar mee gingen...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2014 21:19 #140055 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo 1800 S '67
zeillatten? Het is dun triplex. Met deels verdwenen lijmlagen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.