Volvo 1800 S '67

Lees meer
04-11-2013 23:26 #133674 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Volvo 1800 S '67

"LJ Dekker" schreef:
Hoe zie je dat het een B20E kop is en wat is er anders aan een E kop?

De B20E is een injectiemotor met grotere kleppen. Op de foto is te zien dat de gaten voor de injectoren zijn afgeplugd. Overigens hoeft het dan nog geen B20E te zijn, maar kan het ook een B20F zijn, een injectieblok met lagere compressie.

"Jeroen Visser" schreef:
Ps wees gerust de volvo op de foto heeft marshall lampen geen cibié ;) ;)

Hij bedoelt Marchal... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2013 17:59 #133701 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Juist, op die manier. Er zal dan wel een B20 van een 1800E in zijn gekomen. Hetgeen wat afgedopt is zit dus tussen kleppendeksel en inlaatspruitstuk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2013 19:11 #133705 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo 1800 S '67
Klopt, de injectors staan in een alu behuizing op de cylinderkop. Zonder injectors heb je wel de grote in- en uitlaatkleppen. Makkelijk ademhalen!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2013 21:24 #134119 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Kleine update. Een beetje ongemerkt (van het 1 komt het ander.. ;) ) ben ik begonnen met tectyl krabben, wat zéér langzaam, maar gestaag doorgaat. De planning is om over een tijdje de motor + bak te demonteren, motorruimte leeghalen en het in- en exterieur kaalmaken. Het begint verdacht veel op een restauratie te lijken (de plannen dan).




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-11-2013 22:17 #134121 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Volvo 1800 S '67
Misschien een goed idee nu je er goed bij kunt ook even de status van je schock towers te controleren.
De kop van het subframe waar je schokbreker in gemonteerd zitten, deze willen nl nogal eens scheuren.

Kijk hier maar eens, dan wordt het wel duidelijker

Je kunt nu ook de status van je radiateurbalk/ steun bekijken.

Ik zal morgen proberen foto's te maken van mijn project

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-11-2013 22:19 #134122 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Volvo 1800 S '67

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2013 01:00 #134127 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Bedankt voor de tip, interessant stukje leesvoer. Ik wil nog een keer de voortrein demonteren, dus dan zal ik er t.z.t. op letten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-11-2013 17:59 #134138 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Volvo 1800 S '67
Ik zou nu controleren, je wilt denk ik niet weten wat er gebeurt als je geen voorschokbreker meer hebt.
Je kunt het zo bekijken, toch :?:

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2013 19:24 #134140 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Ik snap het, maar voorlopig gaat de wagen nergens naar toe. Ik ben vergeten er vandaag naar te kijken, ik zal morgen even een blik werpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2013 21:56 #134242 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Ondertussen ben ik alweer iets verder met het kaalmaken van de body. Wat meer ruimte in de motorruimte gemaakt om blok + bak er straks uit te takelen en het interieur er grotendeels uitgehaald, hemeltje en ruiten volgen binnenkort. Tot nog toe geen grote tegenslagen (fingers crossed), alleen wat slecht plaatwerk bij het rechter achterlicht wat en wat andere overkomelijke keine dingetjes.

Het is nog een heeeeele lange weg (tectyl krabben, alles ontvetten, schuren, pfff 8-) ), maar ondertussen ga ik een beetje rondkijken naar een goede spuiter / plaatwerker, tips en / of aanbevelingen zijn welkom.










Ik blijf me verbazen hoe mooi ze de klokken en het dash gemaakt hebben, ik kan er uren naar kijken :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.