Volvo 1800 S '67

Lees meer
27-10-2013 00:21 #133364 door LJ Dekker
Volvo 1800 S '67 is gemaakt door LJ Dekker
Sinds deze week ben ik eigenaar van deze groene Volvo 1800 S uit 1967, mijn absolute droomauto! De auto rijd prima, is redelijk onderhouden, maar er moet nog wel het één en ander aan gebeuren om 'm echt netjes te maken. De lak is slecht, het interieur heeft een paar minpunten, de elektra is een beetje een zooitje, de deuren sluiten niet mooi, etc etc. Opzich niet heel gek allemaal voor een auto van 47 jaar oud.

Het lijkt verder wel een harde auto, ik heb nergens rottigheid kunnen ontdekken. De hele auto zit (onder, binnen, in de kofferbak in de kokerbalken en in de motorruimte) onder de dinitrol o.i.d., het is er lekker vettig iniedergeval. In het geval van de onderzijde kan dit natuurlijk 2 kanten op, je kunt het plaatwerk niet goed zien, dus als er slechte plekken zijn dan zit dat onder de tectyl. Maar het ziet er tot nog toe goed uit.

Verder is er in de laatste paar jaar een nieuwe Weber opgekomen, het blok en de overdrive gereviseerd, een compleet 4-2-1- RVS uitlaat gemonteerd, nieuwe voor en achterruit, nieuwe rembekrachtiger en nog wat andere kleinere dingetjes. Ik hoop ook nog wat meer qua historie boven water te krijgen, want ik weet niet erg veel van het verleden van deze auto. De auto schijnt ook een keer overgespoten te zijn in de VS, maar dat is niet erg best gebeurd. Misschien kent iemand van hier de auto? Mijn handen jeuken om de auto helemaal kaal te maken, maar er gaan stemmen op dat wij deze auto eerst nog 'als onze trouwauto moeten kunnen gebruiken' :D .

Verder heb ik nog veel vragen en die hoop ik hier beantwoord te krijgen :geek: . Ik ga proberen om dit topic enigzins up to date te houden.











Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2013 02:17 #133366 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo 1800 S '67
Leuke wagen, veel rijplezier er mee, ik heb zelf een Amazone dus een P1800 is niet mijn specialiteit.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
27-10-2013 10:05 #133371 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Volvo 1800 S '67
Welkom,
Mooie wagen mooie kleur ook, ik heb dezelfde uitvoering en kleur maar dan van 1968.
Ik heb de knoop al doorgehakt en heb hem ongeveer een jaar geleden helemaal tot op de laatste schroef gedemonteerd.
Ben in de opbouwende fase, hij staat inmiddels al weer op zijn wielen.
Hoop aankomende week de onderzijde helemaal af te ronden, dan is het electriek aan de beurt.

Eerst trouwen natuurlijk, heb ik 34 jaar geleden ook gedaan en nooit geen spijt van gehad :)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2013 15:44 #133382 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67

"Johan Geers" schreef:
Leuke wagen, veel rijplezier er mee, ik heb zelf een Amazone dus een P1800 is niet mijn specialiteit.

m.vr.gr.

Johan Geers


Ik heb begrepen dat de basis van een Amazon en de P1800 hetzelfde zijn :geek:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2013 15:46 #133383 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67

"Reinoud ter Braake" schreef:
Welkom,
Mooie wagen mooie kleur ook, ik heb dezelfde uitvoering en kleur maar dan van 1968.
Ik heb de knoop al doorgehakt en heb hem ongeveer een jaar geleden helemaal tot op de laatste schroef gedemonteerd.
Ben in de opbouwende fase, hij staat inmiddels al weer op zijn wielen.
Hoop aankomende week de onderzijde helemaal af te ronden, dan is het electriek aan de beurt.

Eerst trouwen natuurlijk, heb ik 34 jaar geleden ook gedaan en nooit geen spijt van gehad :)


Dat klinkt bijzonder interessant, heb je dat in een topic bijgehouden soms? Viel het mee of tegen tot nog toe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2013 16:47 #133385 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Volvo 1800 S '67
Hallo,
de techniek van de 1800 is vrijwel gelijk aan die van de amazon.
De rest is vrijwel allemaal anders (en helaas meestal duidelijk duurder).
Op vragen wordt eigenlijk altijd een antwoord gegeven.
groeten en succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2013 21:54 #133395 door LJ Dekker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2013 22:11 #133396 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Volvo 1800 S '67
Doe maar 20W50 mineraal, als je de motorolie bedoelt.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2013 22:20 #133397 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Motorolie ja ;) . Ok, en dat is wel te krijgen bij de reguliere automaterialen handel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2013 07:49 #133404 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo 1800 S '67

"Dekker" schreef:
Motorolie ja ;) . Ok, en dat is wel te krijgen bij de reguliere automaterialen handel?


Kan je in Utrecht niet zo eenvoudig kopen. Larry Peters in Maartensdijk is dichtbij. Ik bestel zelf altijd bij de Volvokv Onderdelenshop. Daar is de olie incl. verzendkosten nog steeds goedkoper!

Dus ik zie binnenkort een groene S rijden in Utrecht? Zal mijn ogen open houden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.