- Berichten: 1421
Renovate Philippine Amazone.1966
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
Heel veel succes.
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Ik had een nog opgewonden kabelhaspel voor mijn lasapparaat gekoppeld en die piepte de spanning op (inductie naijlende stroom als ik het goed heb).
Heb deze er tussenuit gehaald en mijn spanning werd rond de 30 volt wat normaal is voor 0.8mm draad.
Ik heb ook nog de pech hier dat ik met mijn netvoeding rechtstreeks achter een voedingstrafo zit dus er zitten geen gebruikers voor mij.
Plus het lasapparaat is een oud Mictool Mig 125 van Ferm uit de jaren 80 en deze zijn in principe niet geschikt voor 60HZ volgens Ferm en zal dus sneller slijten.
Maar als ik het apparaat op stand min en 2 heb staan gaat het tot nu toe goed ik moet niet hoger gaan wordt het teveel voor de machine.
Ik heb de machine ook zo verandert dat de koeling al inschakeld als de stekker in het stopcontact wordt gestoken dus als ik het apparaat uitschakel blijft de fan doordraaien.
Mijn solonoid schakelt na een paar keer schakelen ook niet meer uit altans hij doet er heel lang over heeft ook met de 60 HZ te maken denk ik maar ja ik heb zo'n grote tank CO2 dat ik dat beetje CO2 verlies wel op de koop toe neem.
Ik heb ook een snelkoppeling in de slang van de CO2 staan zodat ik op een gemakkelijke manier kan ontkoppellen.
Nu maar hopen dat het apparaat de renovatie volhoud.
Maar bedankt voor het meedenken.
Als er nog medeleden zijn die eventueel een andere ideeen hebben voor mijn probleem schroom niet.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Ook de spanning bij mij thuis eens gemeten zou 220Volt moeten zijn maar is 235 met uitschieters naar 240 volt, dus dat verklaart ook veel voor de problemen met mijn lasapparaat.
Vandaag een uitvaller gehad dus als ik het rustig doe niet te veel achter elkaar gaat het goed tot nu toe, hopen dat het goed blijft gaan.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Stallmann (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 119
groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Wat je doet is je maakt een mal van karton van de plaat in de deur zonder de felsrand.
Die mal zet je uit op de plaat echter waar de felsrand komt maak je hem 12mm groter.
De hamertjes afgebeeld op de foto gebruik je om de felsrand om te zetten.
De penhamer met het sleufje (12mm) heb ik gebruikt voor de deurplaten, de bolhamer voor de spatbordrand.
Wat je doet je zet beetje voor beetje de rand om totdat deze meer dan 90gr is omgebogen.
Je maakt de plaat rond het deurframe en klop de felsrand dicht met twee hamers, een vuisthamer aan de buitenkant en een lichtere hamer voor de felsrand die omgeslagen moet worden.
De glooing in de deur zelf doe je door een zaagsnede in een dikke zware houten balk te zagen en daar een stuk plaat groter dan je deur in te duwen en met de hand omzetten totdat je de juiste glooing heb.
Een ding lukt bijna niet dat is de glooing van de lengte richtng van de deur daar ontkom je er niet aan om het e.e.a. met wat plamuur op te vullen, maar schrik daar niet van bij mijn vorige volvo ook zo gedaan nooit geen problemen mee gehad.
Ik ben van huis uit ook geen plaatwerker maar een E/I processcontrol engineer.
Dus dit is het geheim van de smid.
Maar nu moet ik eerst de boekenkast voor school gaan maken dus ik lig er een weekje uit.
groetjes
Johan Geers
Bijlage photo-0007.jpg niet gevonden
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gerben Polder
- Offline
- Platinum-lid
Ik ben alleen bang dat de posts en foto's het er veel makkelijker uit laten zien dan het in werkelijkheid is Ik heb zelf ook al wat geprobeerd maar dit is echt veeeeeeeel moeilijker dan het zo lijkt. Moet heel veel passen en zo nu en dan een kwaaie blik of kracht term hebben gekost.
Ga zo door en laat ons allemaal mee genieten wat met simpel materiaal en veel doorzettings vermogen en handigheid mogelijk is.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Om nu de plaat wat naar buiten te krijgen ga ik de plaat naar buiten toe onder spanning zetten en laat dit een paar dagen zo zitten bij de voordeur is dit ook gelukt en hoef ik nu minder plamuur te zetten om de zaak in lijn te krijgen.
O ja als je dit wilt doen denk niet dat de linkerdeur een spiegelbeeld is van de rechter vergeet het maar zit iets of wat verschil in niet veel maar het is er.
Gelukkig heb ik hier met weining temp verschillen te maken dus een mm meer plamuur doet hier geen kwaad.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Het linker achterportier deurplaat naar buiten toe onder spanning gezet om wat meer in contoer te komen met de lenkte richting van het portier, bij het voorportier dit ook gedaan heeft geholpen.
Gewoon een paar dagen onder spanning en de deur zou wat meer glooing naar buiten moeten krijgen.
Voor de rest een nieuwe rand in de kofferklep gemaakt en in de metal primer gezet en gat in reservewielbak gedicht.
Groetjes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Maar ja het kan er weer mee door.
Morgen ga ik het voorfrontje eraf halen zien wat we daar tegenkomen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Johan Geers
Bijlage photo-0014.jpg niet gevonden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.