Renovate Philippine Amazone.1966

Lees meer
28-07-2013 11:22 - 30-07-2013 00:33 #130274 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Renovate Philippine Amazone.1966
He Johan, gaaf werk man ik blijf je volgen.

Heel veel succes.
Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2013 21:47 #130343 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Wat de uitgaande gelijkspanning moet zijn weet ik niet. Als je vermoedt dat die te hoog is, zal je de ingangsspanning moeten verlagen. In principe is het zo dat als je de voedingsspanning 10% verlaagt dat dan ook je lasspanning 10% zal zakken. Zitten er op je lastrafo geen meerdere aansluitingen voor verschillende voedingsspanningen? Geen idee hoeveel stroom je lastrafo trekt, maar halogeentrafo's zijn met de juiste dimmers ook dimbaar, ik weet echter niet of dat ook met een lastrafo goed gaat en of je daar uberhaupt een zware halogeendimmer kunt kopen :? En anders op een andere manier je ingangsspanning verlagen; de vraag is alleen hoe :roll: succes!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2013 01:30 #130349 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Hans, ik denk het gevonden te hebben, altans gisteren gelast zonder uitval.
Ik had een nog opgewonden kabelhaspel voor mijn lasapparaat gekoppeld en die piepte de spanning op (inductie naijlende stroom als ik het goed heb).
Heb deze er tussenuit gehaald en mijn spanning werd rond de 30 volt wat normaal is voor 0.8mm draad.
Ik heb ook nog de pech hier dat ik met mijn netvoeding rechtstreeks achter een voedingstrafo zit dus er zitten geen gebruikers voor mij.
Plus het lasapparaat is een oud Mictool Mig 125 van Ferm uit de jaren 80 en deze zijn in principe niet geschikt voor 60HZ volgens Ferm en zal dus sneller slijten.
Maar als ik het apparaat op stand min en 2 heb staan gaat het tot nu toe goed ik moet niet hoger gaan wordt het teveel voor de machine.
Ik heb de machine ook zo verandert dat de koeling al inschakeld als de stekker in het stopcontact wordt gestoken dus als ik het apparaat uitschakel blijft de fan doordraaien.
Mijn solonoid schakelt na een paar keer schakelen ook niet meer uit altans hij doet er heel lang over heeft ook met de 60 HZ te maken denk ik maar ja ik heb zo'n grote tank CO2 dat ik dat beetje CO2 verlies wel op de koop toe neem.
Ik heb ook een snelkoppeling in de slang van de CO2 staan zodat ik op een gemakkelijke manier kan ontkoppellen.
Nu maar hopen dat het apparaat de renovatie volhoud.

Maar bedankt voor het meedenken.
Als er nog medeleden zijn die eventueel een andere ideeen hebben voor mijn probleem schroom niet.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2013 07:44 #130351 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste medeleden, weer iets verder gekomen zie foto’s.
Ook de spanning bij mij thuis eens gemeten zou 220Volt moeten zijn maar is 235 met uitschieters naar 240 volt, dus dat verklaart ook veel voor de problemen met mijn lasapparaat.
Vandaag een uitvaller gehad dus als ik het rustig doe niet te veel achter elkaar gaat het goed tot nu toe, hopen dat het goed blijft gaan.

m.vr.gr.

Johan Geers











Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2013 10:48 #130353 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
.heb je dit ook zelf omgeklopt ? :shock: . respect . doe je goed . mooie resto :D

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2013 14:08 #130358 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Ronald, ik heb het zelf omgezet, kloppen werkt niet dan maak je de plaat groter.
Wat je doet is je maakt een mal van karton van de plaat in de deur zonder de felsrand.
Die mal zet je uit op de plaat echter waar de felsrand komt maak je hem 12mm groter.
De hamertjes afgebeeld op de foto gebruik je om de felsrand om te zetten.
De penhamer met het sleufje (12mm) heb ik gebruikt voor de deurplaten, de bolhamer voor de spatbordrand.
Wat je doet je zet beetje voor beetje de rand om totdat deze meer dan 90gr is omgebogen.
Je maakt de plaat rond het deurframe en klop de felsrand dicht met twee hamers, een vuisthamer aan de buitenkant en een lichtere hamer voor de felsrand die omgeslagen moet worden.
De glooing in de deur zelf doe je door een zaagsnede in een dikke zware houten balk te zagen en daar een stuk plaat groter dan je deur in te duwen en met de hand omzetten totdat je de juiste glooing heb.
Een ding lukt bijna niet dat is de glooing van de lengte richtng van de deur daar ontkom je er niet aan om het e.e.a. met wat plamuur op te vullen, maar schrik daar niet van bij mijn vorige volvo ook zo gedaan nooit geen problemen mee gehad.
Ik ben van huis uit ook geen plaatwerker maar een E/I processcontrol engineer.

Dus dit is het geheim van de smid.

Maar nu moet ik eerst de boekenkast voor school gaan maken dus ik lig er een weekje uit.

groetjes

Johan Geers

Bijlage photo-0007.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-08-2013 19:26 #130465 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Dit is echt een lust voor het oog en de verbeelding. Die naad tussen de achterdeur en het achter scherm, werkelijk top.

Ik ben alleen bang dat de posts en foto's het er veel makkelijker uit laten zien dan het in werkelijkheid is :lol: Ik heb zelf ook al wat geprobeerd maar dit is echt veeeeeeeel moeilijker dan het zo lijkt. Moet heel veel passen en zo nu en dan een kwaaie blik of kracht term hebben gekost.

Ga zo door en laat ons allemaal mee genieten wat met simpel materiaal en veel doorzettings vermogen en handigheid mogelijk is.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2013 01:12 #130473 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Gerben, het is een kwestie van de mallen goed maken een daar je eigen aan houden.
Om nu de plaat wat naar buiten te krijgen ga ik de plaat naar buiten toe onder spanning zetten en laat dit een paar dagen zo zitten bij de voordeur is dit ook gelukt en hoef ik nu minder plamuur te zetten om de zaak in lijn te krijgen.
O ja als je dit wilt doen denk niet dat de linkerdeur een spiegelbeeld is van de rechter vergeet het maar zit iets of wat verschil in niet veel maar het is er.
Gelukkig heb ik hier met weining temp verschillen te maken dus een mm meer plamuur doet hier geen kwaad.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2013 08:44 #130545 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Vandaag weer een beetje kunnen doen laat begonnen vroeg gestopt (zondag).
Het linker achterportier deurplaat naar buiten toe onder spanning gezet om wat meer in contoer te komen met de lenkte richting van het portier, bij het voorportier dit ook gedaan heeft geholpen.
Gewoon een paar dagen onder spanning en de deur zou wat meer glooing naar buiten moeten krijgen.
Voor de rest een nieuwe rand in de kofferklep gemaakt en in de metal primer gezet en gat in reservewielbak gedicht.

Groetjes
Johan Geers





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2013 13:34 #130574 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Vandaag de kofferklep afgemaakt, was nog een heel gedoe om hem terug in lijn te krijgen zoveel stelmogelijkhijd heb je niet op dat ding.
Maar ja het kan er weer mee door.
Morgen ga ik het voorfrontje eraf halen zien wat we daar tegenkomen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Johan Geers





Bijlage photo-0014.jpg niet gevonden



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.