- Berichten: 1953
Renovate Philippine Amazone.1966
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3370
groetjes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3370
Linker achter portier uitgekleed en van roest ontdaan en daar waar nodig nieuwe stukken er in gezet.
Verder heb ik de scharnieren van de voorportieren laten reviseren bij een machine fabriekje en dan is het leuk hier ik moest 27euro betalen voor vier scharnieren.
Ik zit op het moment ook zonder lasdraad kan ik donderdag over bellen en dan is het niet zo leuk hier in Nederland ga je gewoon naar de winkel en je hebt het.
Voor de rest ga ik verder met stukken te prepareren voor andere delen van de auto dus ik zit nog niet zonder werk.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3370
Vandaag lasdraad binnen gekregen moet het nog proberen is van het merk Hobart 0,8mm.
Kan pas morgen of laat vandaag proberen de was hangt in de garage i.v.m. regen.
Iemand ervaring met 0,8mm draad lassen, normaal gebruik ik altijd 0,6 maar dat was hier niet voorradig, gelukkig had ik wel 0,8 contactmondjes en de haspel van 5kg paste met een kleine aanpassing op mijn machine.
Wat mij opviel is dat de montagebalk van het rechter spatscherm nog in een optimale conditie is.
Hoe is dat mogelijk links verrot en rechts nog zo goed
b.v.d.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ik werk altijd met 0,8mm draad.
Nooit problemen mee gehad.
Even een paar proefstukjes maken met oude delen van de carosserie.
Ik boor waar het kan 5mm gaten om deze te gaan proplassen.
Succes,
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3370
Echter ik heb wat problemen, altans mijn lasapparaat met de spanning van220v 60hz.
Het gaat om de 60 hz de gelijkspanning die nu uit mijn apparaat komt is volgens mijn veel te hoog laagste stand gemeten gelijkspanning 35Volt.
Gevolg met de lasdraad die ik nu heb 0.8mm gaat het apparaat steeds uit op hoge temperatuur.
Kan iemand die ook een CO2 lasapparaat eens meten wat voor gelijkspanning hij heeft tussen de massaklem en de draad wanneer de lasdraad geactiveerd word.
Volgens mij moet deze bij draad van 0.8mm tussen de 25 en 33 volt liggen.
Als iemand ook een oplossing voor mijn probleem heeft, de gouden tip mag een rondje in mijn Volvo rijden wanneer hij een keer in Bais City op de Filippijnen komt.
Ik dacht er zelf aan om mijn gewone lastrafo in serie met mijn CO2 lasapparaat te zetten eens kijken wat er met de spanning gebeurt.
Alvast bedankt voor het meedenken.
m.vr.gr.
Johan Geers
Bijlage photo-0085.jpg niet gevonden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ook het binnenrandje van he achtersparbord zou ik weg slijpen, van te voren even de maat nemen of plaatwerk bestellen.
Dan op schoon staal verder, zal een stuk makkelijker gaan...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3370
Tweede fotoserie eerste foto is nieuwe binnenrand en daar overheen nieuwe buitenrand laatste foto.
Maar heb je een oplossing voor mijn 60HZ probleem.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.