- Berichten: 1950
Renovate Philippine Amazone.1966
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-07-2013 13:44 #129991
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Renovate Philippine Amazone.1966
toch wel een op maat in elkaar gelaste stalen boekenkast mag ik hopen

Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 431
19-07-2013 18:14 #129997
door Maikel Groener
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Beantwoord door Maikel Groener in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Je bent ook zo'n lekkere hobbybob. Van alle markten thuis. Ga je volgende week tuinieren :lol:
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
20-07-2013 01:18 #130002
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Hans en Maikel het wordt timmerwerk en aan tuinieren heb ik een hekel laat ik aan mijn vrouw over.
groetjes
Johan Geers
groetjes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
23-07-2013 09:02 #130047
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Toch nog een beetje kunnen doen, geld voor de boekenkast is er nog niet en geen geld geen kast.
Linker achter portier uitgekleed en van roest ontdaan en daar waar nodig nieuwe stukken er in gezet.
Verder heb ik de scharnieren van de voorportieren laten reviseren bij een machine fabriekje en dan is het leuk hier ik moest 27euro betalen voor vier scharnieren.
Ik zit op het moment ook zonder lasdraad kan ik donderdag over bellen en dan is het niet zo leuk hier in Nederland ga je gewoon naar de winkel en je hebt het.
Voor de rest ga ik verder met stukken te prepareren voor andere delen van de auto dus ik zit nog niet zonder werk.
Johan Geers
Linker achter portier uitgekleed en van roest ontdaan en daar waar nodig nieuwe stukken er in gezet.
Verder heb ik de scharnieren van de voorportieren laten reviseren bij een machine fabriekje en dan is het leuk hier ik moest 27euro betalen voor vier scharnieren.
Ik zit op het moment ook zonder lasdraad kan ik donderdag over bellen en dan is het niet zo leuk hier in Nederland ga je gewoon naar de winkel en je hebt het.
Voor de rest ga ik verder met stukken te prepareren voor andere delen van de auto dus ik zit nog niet zonder werk.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 831
23-07-2013 16:28 #130063
door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Goed bezig Johan! Leuk om te volgen en hoe je het eea oplost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
28-07-2013 03:33 #130261
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste medeleden, nog wat stukken weggeslepen en schoon gemaakt zie foto's
Vandaag lasdraad binnen gekregen moet het nog proberen is van het merk Hobart 0,8mm.
Kan pas morgen of laat vandaag proberen de was hangt in de garage i.v.m. regen.
Iemand ervaring met 0,8mm draad lassen, normaal gebruik ik altijd 0,6 maar dat was hier niet voorradig, gelukkig had ik wel 0,8 contactmondjes en de haspel van 5kg paste met een kleine aanpassing op mijn machine.
Wat mij opviel is dat de montagebalk van het rechter spatscherm nog in een optimale conditie is.
Hoe is dat mogelijk links verrot en rechts nog zo goed
b.v.d.
Johan Geers
Vandaag lasdraad binnen gekregen moet het nog proberen is van het merk Hobart 0,8mm.
Kan pas morgen of laat vandaag proberen de was hangt in de garage i.v.m. regen.
Iemand ervaring met 0,8mm draad lassen, normaal gebruik ik altijd 0,6 maar dat was hier niet voorradig, gelukkig had ik wel 0,8 contactmondjes en de haspel van 5kg paste met een kleine aanpassing op mijn machine.
Wat mij opviel is dat de montagebalk van het rechter spatscherm nog in een optimale conditie is.
Hoe is dat mogelijk links verrot en rechts nog zo goed
b.v.d.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 431
28-07-2013 09:46 #130265
door Maikel Groener
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Beantwoord door Maikel Groener in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Hoi Johan,
Ik werk altijd met 0,8mm draad.
Nooit problemen mee gehad.
Even een paar proefstukjes maken met oude delen van de carosserie.
Ik boor waar het kan 5mm gaten om deze te gaan proplassen.
Succes,
Ik werk altijd met 0,8mm draad.
Nooit problemen mee gehad.
Even een paar proefstukjes maken met oude delen van de carosserie.
Ik boor waar het kan 5mm gaten om deze te gaan proplassen.
Succes,

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
28-07-2013 10:13 #130266
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste medeleden vandaag toch nog iets kunnen doen zie foto’s.
Echter ik heb wat problemen, altans mijn lasapparaat met de spanning van220v 60hz.
Het gaat om de 60 hz de gelijkspanning die nu uit mijn apparaat komt is volgens mijn veel te hoog laagste stand gemeten gelijkspanning 35Volt.
Gevolg met de lasdraad die ik nu heb 0.8mm gaat het apparaat steeds uit op hoge temperatuur.
Kan iemand die ook een CO2 lasapparaat eens meten wat voor gelijkspanning hij heeft tussen de massaklem en de draad wanneer de lasdraad geactiveerd word.
Volgens mij moet deze bij draad van 0.8mm tussen de 25 en 33 volt liggen.
Als iemand ook een oplossing voor mijn probleem heeft, de gouden tip mag een rondje in mijn Volvo rijden wanneer hij een keer in Bais City op de Filippijnen komt.
Ik dacht er zelf aan om mijn gewone lastrafo in serie met mijn CO2 lasapparaat te zetten eens kijken wat er met de spanning gebeurt.
Alvast bedankt voor het meedenken.
m.vr.gr.
Johan Geers
Echter ik heb wat problemen, altans mijn lasapparaat met de spanning van220v 60hz.
Het gaat om de 60 hz de gelijkspanning die nu uit mijn apparaat komt is volgens mijn veel te hoog laagste stand gemeten gelijkspanning 35Volt.
Gevolg met de lasdraad die ik nu heb 0.8mm gaat het apparaat steeds uit op hoge temperatuur.
Kan iemand die ook een CO2 lasapparaat eens meten wat voor gelijkspanning hij heeft tussen de massaklem en de draad wanneer de lasdraad geactiveerd word.
Volgens mij moet deze bij draad van 0.8mm tussen de 25 en 33 volt liggen.
Als iemand ook een oplossing voor mijn probleem heeft, de gouden tip mag een rondje in mijn Volvo rijden wanneer hij een keer in Bais City op de Filippijnen komt.
Ik dacht er zelf aan om mijn gewone lastrafo in serie met mijn CO2 lasapparaat te zetten eens kijken wat er met de spanning gebeurt.
Alvast bedankt voor het meedenken.
m.vr.gr.
Johan Geers
Bijlage photo-0085.jpg niet gevonden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-07-2013 10:19 #130267
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Een van de voorwaarden in het lassen is dat het staal blank is, anders krijg je een proestende lastoorts die snel vervuild en dan niet meer last.
Ook het binnenrandje van he achtersparbord zou ik weg slijpen, van te voren even de maat nemen of plaatwerk bestellen.
Dan op schoon staal verder, zal een stuk makkelijker gaan...
Ook het binnenrandje van he achtersparbord zou ik weg slijpen, van te voren even de maat nemen of plaatwerk bestellen.
Dan op schoon staal verder, zal een stuk makkelijker gaan...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
28-07-2013 11:00 #130271
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Ed, de binnenrand is weggeslepen zie eerst fotoserie van 28/07.
Tweede fotoserie eerste foto is nieuwe binnenrand en daar overheen nieuwe buitenrand laatste foto.
Maar heb je een oplossing voor mijn 60HZ probleem.
m.vr.gr.
Johan Geers
Tweede fotoserie eerste foto is nieuwe binnenrand en daar overheen nieuwe buitenrand laatste foto.
Maar heb je een oplossing voor mijn 60HZ probleem.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.