Renovate Philippine Amazone.1966

Lees meer
09-11-2013 08:13 #133824 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Hoi Hans, ja alles is nog heel.
Wij wonen op het eilend Negros waar de storm ook huis heeft gehouden maar wij zaten 150km ten zuiden van de centerlijn van de typhoon.
Aleen regen en wat rukwinden cat 3 (winstoten tussen de 65 en 95km/hr)

Bedank voor je reactie.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2013 15:16 #133877 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Renovate Philippine Amazone.1966
De Filipijnen worden vaker door stormen getroffen dan enig ander land ter wereld. Volgens de pers elk jaar wel een stuk of 20 (...) tyfoons en dan zijn er ook nog met regelmaat aardbevingen en vulkaanuitbarstingen. Is het dan nog leuk wonen daar? Wij schieten al in de stress bij windsnelheden van 140 km/u :roll: Je moet toch al wel heel vaak geluk gehad hebben, of moeten we dat zo niet zien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2013 00:36 #133901 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Gert, inderdaat de Filippijnen is een broeinest van aardbevingen een Tyfoons.
Maar huizen zijn hierop gebouwd je heb nog nooit gezien hoeveel betonijzer ze hier in huis duwen.
Elke laag van betonblokken is voorzein van 12mm betonstaal plus zijn de vertikale gaten ook van 12mm betonstaal voorzien en dat is allemaal met elkaar verbonden en dat wordt dan volgegoten met cement.
Om de drie meter een paal waar ook weer het nodige betonstaal in zit en waar de muren dan weer tussen zitten.
Ik heb hier al een aardbeving gehad van 6.8 het enigste wat scheurde was de aansluiting van de nieubouw aan de bestaande bouw voor wat ik denk dat dat op termijn toch wel zou gebeuren.
Als de grond onder je huis openscheurt ben je verloren maar voor de rest geeft het tot die grote van aardbeving geen problemen.
Nu de Tyfoon van afgelopen week was die over Negros gekomen was ik waarschijnlijk het dak van mijn huis kwijt, kijk maar naar de plaatje op internet de meeste huizen zijn hun dak kwijt.
Dan Nederland daar in het noorden zijn ze maar gas naar boven aan het halen maar dat breekt ook nog een keer op ik geef het geen 10 jaar en je krijgt daar aardverschuiving/bevingen van min 4 op de schaal van Richter.
Nu ik kan je vertellen die huizen en gebouwen zijn daar niet op gemaakt.
Gaat dit gebeuren dan vind je geen verzekering meer die je huis wilt verzekeren voor een aardbeving.
Dan wonen hier, we hebben op het moment weer een tropische storm wat betekent veel regen.
Maar ik kan je vertellen als je eenmaal een keer op de Filippijnen heb gewoont en dat had ik voor mijn werk een keer gehad wil je terug dit land werkt op een of andere manier verslavend.
Plus de regelgeving is hier een stuk soepeler dan in Nederland.
Plus en dat is een leuke bijkomstigheid, Nederland heeft een belastingverdrag met de Filippijnen wat inhoud dat Nederland geen belasting en premie volksverzekeringen in mag houden op pensioenen en lijfrente polissen dat recht is aan de Filippijen toegekent.
Als je de Filippijnse belastingwet er op naslaat die heffen geen belasting over lijfrente polissen en pensioenen dus bruto is netto.
En dan ziek zijn, ik heb hier een hernia gehad die hebben ze weggekregen met Spinal Decompression (google maar eens op DRX9000) duus geen operatie en hier 95% van de hernia's op die manier opgelost dus mediesche verzorging is hier ook goed.
Het st Lucas ziekenhuis in Manila staat in de top5 van swerelds beste ziekenhuizen.

Dus leven hier buiten de aardbevingen en tyfoons is zo slecht nog niet.

groetjes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2013 10:17 #133908 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Mooi verhaal Johan. Aankomende donderdag komen we met een B747 freigher vanuit Dubai naar Manila met een kleine 100 ton hulpgoederen. Zijn nu bezig om de technische afhandeling rond te krijgen. Ik ben blij dat ik op deze manier een heel klein beetje kan mee werken aan de hulp voor de mensen die getroffen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2013 10:44 #133909 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Ja Rob, het is erg wat er gebeurt is niet alleen in Tablucan maar ook op het eilend Bohol, dat was net een beetje aan het bekomen van de aardbeving van een paar weken terug en kregen nu nog een deel van de Tyfoon te verwerken.
De meeste mensen zijn hier niet rijk en nu zijn ze het kleine beetje wat ze hadden nog kwijt ook.

gelukkig wordt er hulp van heel de wereld aangeboden nu maar hopen dat dat goed geroganiseerd verspreid wordt.

Maar wat is jou rol in deze zit je bij het rode kruis of zo?

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2013 10:53 #133910 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Je beseft je toch altijd te weinig hoeveel geluk we hebben dat we hier in het kleine Nederland wonen waar eigenlijk iedereen rijk is en nooit wat aan rampen gebeurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2013 11:35 #133911 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Johan, dank voor je interessante uiteenzetting. Wel bijzonder dat de voordelen tegen de nadelen opwegen. Als ik de foto's en films van het rampgebied zie, heb ik toch het idee dat heel veel mensen niet over zo'n solide huis beschikken, met alle gevolgen van dien.
In NL kennen we idd geen rampen, maar die in aantal toenemende (nu nog kleine) aardbevingen in het noordoosten zijn wel een bron van zorg. Zelf woon ik in dat gaswinningsgebied en heb de eerste scheuren in de muren van ons huis al moeten declareren bij de NAM, die dat overigens wel vergoedt.
Maar er zijn hier zelfs al mensen die noodgedwongen de stutten in de woonkamer hebben staan. Ik hoop niet dat je gelijk krijgt met je voorspelling van aardbevingen met een kracht van 4 of meer, maar dat is helaas wel wat sommige deskundigen hier ook verwachten. Dus misschien worden mijn Volvo's nog wel eens bedolven onder een laag puin. Nou ja, als ik het zelf dan maar kan navertellen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2013 11:50 #133912 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Nee ik werk niet voor het Rode kruis Johan, ik werk voor TNT Airways (Maintenance Control). Als er rampen gebeuren op de wereld dan staan we altijd klaar met een vliegtuig om hulp te bieden. We vertrekken dan vanuit Luik (B) of Dubai naar de rampgebeiden. Ik heb het geluk dat ik een tandwieltje ben ik de organisatie zodat de technische afhandeling rond komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2013 00:16 #134003 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Het is natuurlijk helemaal off-topic....maar toch. 10 minuten geleden geland in Cebu (CEB), ten noorden van Bohol, met 98 ton hulpgoederen. Waarschijnlijk een druppel op de gloeiende plaat maar alle kleine beetjes helpen. Ik hoop dat meer hulp voor de getroffen gebieden snel op gang komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2013 09:43 #134006 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Als dit soort offtopic niet meer kan! Dank voor je verhaal en succes!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.