Renovate Philippine Amazone.1966

Lees meer
22-09-2013 18:20 #132274 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Renovate Philippine Amazone.1966
He Ed is dat niet de zelfde P130 als afgelopen jaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2013 05:49 #132285 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Ed, ik denk dat het 2K polyurethane paint is maar kijk eens op deze website www.centurychemicals.com/cprofile.htm
Het probleem is de man spreekt amper Engels en alles moet via mijn vrouw vertaald worden en dat gaat wel eens mis, hij b.v. de motoruimte zwart gespoten ik laat het maar zo ik vind het geen proleem.
De verf is ook speciaal voor mij aangemaakt (kleur).

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2013 14:23 #132293 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Ik vind het simpelweg fantastisch wat je allemaal voor elkaar krijgt, en in zo'n korte tijd. Proficiat en veel plezier met het opbouwen.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2013 05:49 #132315 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste medeleden, vandaag het groom eens gepoetst, de dorpels wilde ik eerst laten spuiten daar ik ze niet mooi kreeg, maar de spuiter zei laat mij eens proberen en bracht wat spul meem van huis.
Dorpels eerst geschuurd met P1200 en toen polijsten zie het resultaat.

Morgen eerst voor raamgeleiders gaan kijken en dan langzaam beginnen met afbouwen.

m.vr.gr.

Johan Geers















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2013 10:47 #132321 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste medeleden, vandaag al zover gekomen dat ik er wat sierstrips op kon zetten.
Normaal wanneer de klemmetjes een beetje lam zijn staan de strips van de carrosorie af.
Met mijn zelfgemaakte klemmetjes is dit verleden tijd.
Zie fotos

m.vr.gr.

Johan Geers







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2013 21:03 #132337 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Ik heb je project van af het begin af gevolgd en jee, wat glimt die zeg. echt mooi...
En dat in de open lucht :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2013 01:21 #132345 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste John, die glans is op de volgende manier verkregen, eerst heel de auto met P1200 geschuurt, daarna de lak gepoleist met BRILL 852 van R-M (is volgens mij ook in Nederland verkrijgbaar) daarna de lak in de wax gezet bij mijn auto hebben ze spray glaze gebruikt.
Spray glaze is een vloeibare was maar Turtle wax gaat ook goed volgens de spuiter.
BRILL-852 als je het met een machine doet deze in het begin niet boven de 500rpm uit laten komen naverhand de poleistpasta zich verspeid het toerental wat op voeren tot max 2000t/min.
Ga niet boven de 2000t/min hebben we geprobeert met een machine die ik had lijkt nergens op.
Je kan eventueel na het poleisten nog een nabehandeling doen met FINE BRIILL van R-M.
En natuurlijk de auto zo goed mogelijk spuiten zodat je je eigen niet dol schuurt met p1200.
Doe je het geheel met de hand dan na P1200 naar P2000 en volgende stap P3000 en dan met de BRILL 852 hoef je niet zo lang met de BRILl 852 aan de slag.
Als je googled op R-M en BRILL 852 kom je van eigens op het data blad.

De spuiter die bij mij de auto gepoleist heeft had een soort slijptol met toeren regeling en een borstel erop.
Denk erom hoe groter de borstel hoe langzamer het toerental.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2013 12:03 #132354 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste John, vandaag naar Dumaguete geweest voor raamgeleiders helaas het wordt bestellen in Nederland.
Ik heb wel een bus van die spraywax gekocht die op mijn auto is gegaan zes lagen.

zie foto's

Ik weet niet of dat deze in Nederland verkrijgbaar is of een vergelijkend produkt maar dit maakt de lak mede glimmend.
Ik moet dit op gerelde basis bij houden maar het is gelukkig makkelijk te verwerken.

m.vr.gr.

Johan Geers



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2013 12:30 #132485 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Kortsluiting:
Vandaag tijdens het afbouwen van mijn Volvo amazone een spontane kortsluiting gehad altans ik kan tot nu niet herlijden wat de sluiting heeft veroorzaak.
De zwarte draad van het contactslot naar de lichtschakelaar maakte sluiting.
Daar deze niet achter een zekering zit moest ik lijdzaam toezien hoe dat deze draad opbrande totdat deze doorsmolt.
Je kunt wel nagaan wat een rook dat dat gaf.
Ik heb achteraf de draden die door dezelfde draadboom liepen gekontroleerd en mag van geluk spreken dat ik er met een paar kleine beschadegingen vanaf kwam.
Om dit in de toekomst te voorkomen heb ik boven de accu een zekeringenkastje eenzelfde type als wat orgineel wordt geplaatst en daar de draad naar de lichtschakelaar op aangesloten.
Als ik nu een sluiting krijg in mijn kabelboom of in iets wat er op aangesloten zit springt de zekering.
Ik begrijp dat je niet alles kunt zekeren, maar met de oude kabelbomen en af en toe slechte klemmetjes is een sluiting niet uitgesloten en deze modeficatie geen overbodige luxe.
Met het extra zekeringkastje kan ik nu ook toestellen op aansluiten die ik anders via het standaart gemonteerde kastje moet doen.
Voor de rest beetje bij beetje komen we er wel alleen dit was weer wel een stap terug want alles werkte en nu moet ik alles weer testen.

m.vr.gr.

Johan Geers

p.s. dit verhaaltje heb ik ook onder electrische installatie geplaatst

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2013 22:56 #132597 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Dat is wel schrikken, Johan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.