Renovate Philippine Amazone.1966

Lees meer
06-07-2013 09:06 #129471 door Johan Geers
Renovate Philippine Amazone.1966 is gemaakt door Johan Geers
Mijn vrouw had het al een paar keer geopperd wanneer begin je de Volvo eens op te knappen hij begint hier en daar wel flink te roesten vind je dat niet zonde.
Ik zeg zolang ons kleine nichtje haar step nog tegen de Volvo pakeerd begin ik er nog niet aan.
Maar ons nichtje is intussen 3,5 en parkeerd haar step niet meer tegen de Volvo.
Dus ben ik er maar eens aan begonnen.
Mechanisch verkeerd de auto nog in een goede staat dus daar wilde ik niets aan doen het betreft voor namelijk het koetswerk.
Nu is mijn Volvo ooit in de jaren tachtig vanuit noord Zweden naar Nederland gehaald dus roest aan de bodum is nihil en is met wat kleine reparaties weer in goede conditie te krijgen.
Het beterft bij mijn Volvo v.n de deuren en de bevestiging van de voorspatborden als m.n. het linker voorscherm zelf.
Nu heb ik niet de luxe als jullie om even naar de club of een ander dealer te gaan voor plaatwerk dus het is voor mij alles zelf maken.(mijn Amazone is de enige in de Filippijnen)
Lukt het mij niet om het zelf te maken kan ik het altijd nog hier na laten maken maar zoals ik het bekijk moet het meeste toch wel lukken.
Opsturen vanuit Nederland is een te dure kwestie en dan nog met de vraag komt het heel aan.
Ik moet hier alles van gegalvaniseerde plaat (0,9mm) doen daar er bij ons in het dorp niets anders te krijgen is.
Foto’s van het strippen heb ik niet gemaakt, is bij ieder auto hetzelfde voorzichtig los maken en goed gelabled wegleggen.
Voor het lassen heb ik een CO2 lasapparaat, nu dat is hier ook een wereldwonder mijn vriend Jack zeg zodra je begint met lassen kom ik een keer kijken, ik heb het alleen nog maar de Kings of restauration gezien.
En als je mijn CO2 fles ziet net zo groot als een acityleenfles dus er was maar een mogelijkheid een vaste plaats voor de fles en met een slang naar het lasapparaat.

Hieronder de eerste foto’s van enige airodynamische gaten.
Morgen ga ik hiermee verder eerst de zaak kaal maken en dan eens bekijken hoe het e.e.a. aan te pakken.
Zo te zien is het wel overkomelijk.

Bijlage photo-0007.jpg niet gevonden







Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-07-2013 09:27 #129473 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
mooi project . hoe kan dat nu rotten . het is daar toch altijd mooi weer :D

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2013 02:12 #129495 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Succes met je project Johan, ben ook wel benieuwd naar een foto vd hele auto :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2013 08:35 #129497 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
vandaag een beetje gedaan ik kreeg mijn lasapparaat niet helemaal goed dus ik heb een beetje zitten sukkelen maar ik heb het toch vast gekregen zie foto's.
Morgen naar een bruiloft dinsdag boodschappen dus ik denk woensdag weer een vervolg.







Bijlage photo-0014.jpg niet gevonden





Bijlage photo-0017.jpg niet gevonden



Bijlage photo-0019.jpg niet gevonden



Bijlage photo-0018.jpg niet gevonden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2013 10:36 #129499 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Situatie komt me bekend voor ;) .
succes met de spatbordophanging.
Ik heb het ook zo willen doen, maar ik heb toch de makkelijke weg gekozen door het onderdeel bij de VK-shop te bestellen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
SUCCES :)

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2013 14:38 #129514 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Leuk, eerst al een restauratie in Australie, nu ook eentje in de Philipijnen. Succes met het laswerk Johan, heb zelf gemerkt dat verzinkt plaat erg kan spatteren. Ik weet niet of ik het goed zie, maar het lijkt alsof er ook nog wat werk onderaan de A-stijl zit. Tipje van mij overigens, laat het front en de motorkap zitten en controleer regelmatig of de naden etc. netjes evenwijdig blijven lopen. Succes met je project.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2013 09:52 #129666 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Vandaag weer een beetje verder gekomen.
Dat balkje maken dat was me wat, ik dacht laat ik even zetten in het dorp wat denk je de werkplaats die een zetbank heeft is 45 km van waar ik woon.
Dus zelf maar een poging gewaagd.
De aansluiting op het scherm dieverse malen gecontroleerd zie het resultaat.
Ja Maikel dan is de VK shop gemakkelijk maar ja als er hier een VK-shop zou zijn zou ik ook niet de enigste zijn met een Volvo Amazone.
Ronald hoe kan het nu rotten daar dit is nog verborgen roest vanuit Nederland
Alvast maar wat slechte delen weggeslepen is werk voor morgen.
Het rode spul wat op het nieuwe deel zit is metal primer wordt hier veel gebruikt voor bescherming van dakconstucties.
Hier komt nog rubbere body coating overheen en dat zal de job van bescherming moeten doen.
Morgen kan ik weer wat doen vrijdag naar de opening van een nieuwe Mall in een dorp verderop zaterdag is het wasdag dan wordt de garage gebruikt voor te wassen.
Dus ik denk morgen nog een klein verslagje anders wordt het in of na het weekend.
Wees gerust ik zal blijven schrijven.

m.vr.gr.

Johan Geers



















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2013 20:51 #129701 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Renovate Philippine Amazone.1966
hey Johan,
Wij werken inderdaad vaak met prefab plaatwerk, en beseffen niet hoe makkelijk dat is. Jij zit daar met een plaat ijzer die nergens op past en en die nog volledig in vorm geklopt moet worden. ik heb recentelijk zoiets voor een slecht front geprobeert en had drie pogingen nodig (mijn zetbank was op 3 meter afstand) maar ik moet zeggen proficiat. Ik zag die naad tussen scherm en motorkap, en die ziet er beter uit dan wat ik tot nu toe heb. zoals ik al eerder zei, ga zo door :P

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2013 14:16 #129802 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Toch nog een beetje kunnen doen. Morgen het laswerk, bodumplaat heb ik ook al klaar past precies in het gat.

m.vr.gr.













Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2013 16:31 #129809 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Johan,
Goed bezig. Zou wel de naden afkitten, dan kan er geen vuil en vocht tussen komen, heb je weer langer plezier van alle gedane arbeid, ga zo door

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.