Renovate Philippine Amazone.1966

Lees meer
01-10-2013 23:47 #132598 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Johan, ik neem aan dat jij het bent op de "poets" foto's. Nu hebben we eindelijk een gezicht bij de kunstenaar :) Super wat je allemaal voor elkaar krijgt met de beperkte middelen, petje af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2013 23:56 #132653 door Corné Voerman
Beantwoord door Corné Voerman in topic Renovate Philippine Amazone.1966
He Johan, ik was benieuwd hoe je volvo er nu uit ziet dus even snel aan gemeld, en het ziet er echt mooi uit. Ik ben benieuwd hoe het allemaal word ga zo door.


groet Corné

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2013 12:45 #132660 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
He Corne, ga je nu ook een Volvo kopen?
Leuk dat je langs geweest ben toen je op de Filippijnen was.
Ja, het gaat de goede kant op, ik heb nog een kleine week werk en dan is het wachten op de raamgeleiders.
Die monteren en toertjes door Bais City gaan maken.

groetjes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2013 07:58 #132846 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste medeleden, ik wil jullie het resultaat tot nu even laten zien.
De raamgeleiders zijn onderweg ik verwacht deze op z’n vroegst eind volgende week.
Tips and tricks die ik toe heb gepast en misschien bij jullie wel bekend maar je weet maar nooit en ik deze jullie niet wilde onthouden;
1. Het monteren van de groomstrips in de ruiten heb ik op de volgende manier gedaan; ik heb een 3mm draad onder in het rubber gelegd zie foto. Daardoor gaat het rubber open staan. Nu kun je de groomstrip er inleggen en de draad voorzichtig onder de groomstrip vandaan trekken terwijl je de strip in de rubbberen gleuf drukt. Je kunt dit het beste met z’n tweeen doen, een die het beginpunt van de strip in het rubber houdt en de ander die de strip er in drukt en de draad onder de strip vandaan trekt. Voor de strip in de vooruit wat afwasmiddel gebruiken omdat deze in het vertikale stuk wat moet kunnen schuiven (3mm). Voor de strippen in de achterruit heb ik geen zeep gebruikt daar deze uit vier stukken bestaat en er niet met geschoven hoeft te worden.
2. De groomstrip op de carosorie van de achterruit naar de deur zit normal met een klipje en met een moertje aan de binnen vast. Echter mijn hemeltje zit er zo mooi in dat ik daar niet aan wilde komen, dus heb ik het stripje bevestigd met klipjes waar de strippen op de deur vast mee zitten, zie het resultaat.
3. Van het inlaatrooster van de kachel was een bevestigingklipje stuk deze opgeboord tot 8mm en bevestigd met een klipje van de strippen van de deur.
4. Voor mensen die niet te veel uit willen geven aan deurrubbers zou artiekel 0100-1455J van Adams Classic wel eens wat kunnen zijn ik had zelf geen nieuwe rubbers nodig maar ik denk dat deze rubbers wel eens kunnen passen het lipje aan de onderzijde is 7a8mm dezelfde maat als de rail waar de rubbers op de deur in moeten.(wel even goed checken).
5. Raamgeleiders, ik was bij Adams Classics 50euro kwijt voor 3mtr 14mm en 6mtr 16mm raamgeleider zonder groom. Wil je de 16mm met groom dan ben je ongeveer 45 euro meer kwijt.
Dit was het voor het moment ik zal nog fotos plaatsen wanneer de raamgeleiders gemonteerd zijn.
Ik zie nu net op de foto dat een bumperdeel van achter een beetje scheef zit, zat recht van te voren, kijken we van de week of volgende week even naar

m.vr.gr.

Johan Geers



















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-10-2013 08:04 #132847 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
super geworden . :D

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2013 11:30 #132855 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Ziet er weer strak uit Johan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2013 18:58 #132887 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Hij is super mooi geworden Johan,
Nu lekker genieten.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2013 07:09 #133293 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste medeleden, afgelopen maandag de raamgeleiders binnen gekregen gemonteerd zie het resultaat.
Ik heb de geleiders niet op orginele manier gemonteerd, maar de 16 en 14mm geleiders door laten lopen tot in de deur en de steuntjes aangepast.
De vertikale geleiders zijn nu aan een stuk, dus geen twee delen.
Veder nog een tip and trick voor het uitlijnen van de sierstrips met de orginele klips, dus niet op mijn manier de zelfgemaakte klips, door de klips een kwartslag te draaien komen ze in lijn met de strip te staan.
Zoals je kunt zien op de foto komt de klip dan ook uit het midden van de sierstrip, dit kan genoeg zijn om je sierstrips in lijn.te krijgen.
Misschien was deze truuk al bekent zo niet doe er je voordeel mee.

En dit was dan het project “renovatie Volvo Amazone 1966 op de Filippijnen”.
Mocht er nog wat te melden zijn over dit project dan meld ik dat vanzelfsprekend

m.vr.gr.

Johan Geers











Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2013 22:40 #133338 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Super resultaat, Johan :D
En bedankt voor de uitgebreide rapportage, tip's en de vele (detail-)foto's :P
Veel plezier en geluk met je Ama daarop de Filippijnen! 8-)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2013 20:45 #133817 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Hoi Johan, alles nog heel na de storm? :|

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.