Renovate Philippine Amazone.1966

Lees meer
06-08-2013 09:22 #130596 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste medeleden vandaag het frontje verwijderd, dit was echt een meevaller alleen links weggeroest en bovenin waar het frontje vastzit.
E.e.a. gerepareerd en in de metal primer gezet.
Tevens ook met rechter voorportier begonnen daar moet aan de bak een reparatie gebeuren.
Zoals je kunt zien was ook de deurplaat slecht, deze wordt ook vervangen.

Groetjes

Johan Geers











Bijlage photo-0019.jpg niet gevonden



Bijlage photo-0018.jpg niet gevonden



Bijlage photo-0017.jpg niet gevonden



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2013 12:45 #130603 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Het lijkt er op dat je bij het stukje lassen bovenin het linker randje van de dwarsbalk, onvoldoende de roest hebt kunnen wegslijpen, waardoor je geen mooie las krijgt.
Wat je had kunnen doen is een klein opstaand randje aan het plaatje maken en echt op goed 'vlees' vastzetten.
Ik neem aan dat het dwarsbalkje daar nog goed was, ik zou dat nog even chekken van de onderzijde en bij twijfel de hoek open maken.
Immers door dat gat moet wel water naar binnen zijn gelopen en dit is een belangriojke hoek voor de stabiliteit van de voortrein.
Denk ook aan corrosiebehandeling na het lassen in het balkje, zoiets is ideaal voor RX5 en of RX7.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2013 14:06 #130606 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Ed, het is net wat je zegt het lijkt, wat ik doe waar je niet met een slijpschijf of dergelijke kan komen is met een boor in een boormachien niet te groot de zaak schoon kotterren.
Gaat hardstikke goed.
Tevens schuif ik het te monteren plaatje een stukje in het balkje zodat je altijd een goede ondergrond (vlees) heb om op te lassen.
Het plaatje is aan een zijde gegalvaniseerd.
Tevens heb ik het balkje vanuit binnen bekeken zag en voelde nog goed aan zelfs de bouten van de bumper en stabielisator stang zagen er nog goed uit.
Ik weet precies wat je bedoeld wat daar mis kan gaan en dan is het ook goed mis.
Mijn vorige amazone was daar slecht en heb ik zowel bumper als stabilisator montagepunten kunnen vervangen.
Maar die was op een gegeven moment echt slecht buiten het balkje heb ik zowat heel de bodum reservewielbak deurplaten etc moeten vervangen.
Maar in 2007 is de auto total los gereden en heb ik hem gesloopt was te slecht om op te knappen en was ook krom dus heb ik deze gekocht.

Maar bedankt voor de opmerking.
Ik vind het altijd leuk als iemand krieties meekijkt zodat ik geen punten over het hoofd ziet.
En waterdicht krijgen ik zal hier naar iets moeten zoeken wat ik voor dit soort situaties kan gebruiken.

Daar ik binnenschermen gebruik ben ik van plan (nog niet gebeurt) om wat extra gaten in de montagebalken van de voorschermen te boren kan eventueel water beter weg.
Als je geen binnenschermen heb kan ik begrijpen dat je dat niet wil doen i.v.m. opspattend water en slik maar met binnenschermen heb je dat niet meer.
Wat denk jij en eventueel andere medeleden daarvan?
Goed plan of slecht plan en waarom?


Ja Ed en de spullen waar jij het over hebt sorry niet hier, ik zal het moeten doen met de metalprimer.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2013 13:28 #130658 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste medeleden, rechter voorportier van een stuk nieuwe deurplaat voorzien.
Naad op foto ziet er beroerder uit als in werkelijkheid ik kon niet goed recht voor de deur komen met de camera, als ik de auto aan de andere kant van de garage heb staan maak ik een nieuwe foto, waarschijnljk volgende week.
Morgen wordt er weer gewassen dus kan ik even niets doen zodra het wassen achter de rug zet ik de auto aan de andere kant van de garage i.v.m. rechter achterportier.

m.vr.gr.

Johan Geers

















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2013 18:27 #130662 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Knap werk hoor!! Je bouw gewoon even een nieuwe Amazon met helemaal niets. Nouja geen Volvo spullen bedoel ik dan, alles hand gemaakt.. Ik vindt het nu al een applaus waard...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2013 10:14 #130742 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste medeleden, rechter achterportier van een stuk deurplaat voorzien tevens dorpel rechts achter hersteld.
Deze was door een beschadigde kriksteun gaan roesten.
Kriksteun afgeslepen (heb ik niet nodig heb een electrische schaarkrik voor pech onderweg) van binnen in de dorpel een nieuwe plaat gemaak (kon deze er langs de achterzijde in schuiven) vast gelast kriksteun plaat ontroest aan binnen zijde dorpel en nieuwe plaat plus ontroeste kriksteun plaat behandeld met metal primer.
Achterzijde dorpel dicht gemaakt en buitenzijde afgewerkt.
Zie foto's

groetjes

Johan Geers



















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2013 14:14 #130749 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Tjonge, knap werk Johan. Je gaat als speer, in amper een maand heb je bijna een nieuwe wagen gebouwd. Is je vrouw inmiddels gewend aan het geluid van de slijptol of heeft ze het opgegeven :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2013 22:44 #130778 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Petje af, dat ziet er heel professioneel uit.
Je beheerst heel goed het spelen met de temperatuur en voorkomen dat de plaat krom trekt.
Ook ontbreekt het je niet aan lef om zo'n klus op te pakken.
Hoe heb je het lassen geleerd, doe je het al lang of vergis ik me hier in.
Veel succes met de verdere klus.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2013 01:25 #130782 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Ed, het rechterachterportier is de deurplaat een beetje krom getrokken dus daar moet ik wat op verzinnen.
Waar ik het lassen geleerd heb van mijn eigen een vriend en op Youtube vind je ook een heel hoop voorbeelden hoe te lassen met MIG.
Voor de rest is het buigen passen en slijpen en proberen in de vorm te krijgen en niet te dunne plaat gebruiken ik gebruik 1mm plaat.

Ja en dit ik in een maand bijna rond ben ik kan er bijna elke dag wat aan doen en dan schiet het wel op.
Ik hoop van de week klaar te zijn met het laswerk dan de zaak schoonmaken en opruimen en met schuren en plamuren starten.

groetjes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2013 10:27 #130783 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste medeleden, het laatste laswerk verricht zie foto's.
Nu de zaak schoonmaken en met schuren en plamuren beginnen en dat gaat wel een paar weken duren want dat is niet mijn faforiete bezigheid dus ik doe elk dag maar een beetje.
Daar het schuren niet zo interessant is post ik hier niets van alleen wanneer de auto in de spuiterij????? staat want ik ben wel benieuwd hoe dat de spuiterij dat bij mijn vriend jack er uit ziet.
Het dashbord moet nog opnieuw bekleed worden en nog meer van die kleine dingen dat zal ik nog wel posten.

groetjes

Johan Geers













Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.