- Berichten: 3372
Renovate Philippine Amazone.1966
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
E.e.a. gerepareerd en in de metal primer gezet.
Tevens ook met rechter voorportier begonnen daar moet aan de bak een reparatie gebeuren.
Zoals je kunt zien was ook de deurplaat slecht, deze wordt ook vervangen.
Groetjes
Johan Geers
Bijlage photo-0019.jpg niet gevonden
Bijlage photo-0018.jpg niet gevonden
Bijlage photo-0017.jpg niet gevonden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Wat je had kunnen doen is een klein opstaand randje aan het plaatje maken en echt op goed 'vlees' vastzetten.
Ik neem aan dat het dwarsbalkje daar nog goed was, ik zou dat nog even chekken van de onderzijde en bij twijfel de hoek open maken.
Immers door dat gat moet wel water naar binnen zijn gelopen en dit is een belangriojke hoek voor de stabiliteit van de voortrein.
Denk ook aan corrosiebehandeling na het lassen in het balkje, zoiets is ideaal voor RX5 en of RX7.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Gaat hardstikke goed.
Tevens schuif ik het te monteren plaatje een stukje in het balkje zodat je altijd een goede ondergrond (vlees) heb om op te lassen.
Het plaatje is aan een zijde gegalvaniseerd.
Tevens heb ik het balkje vanuit binnen bekeken zag en voelde nog goed aan zelfs de bouten van de bumper en stabielisator stang zagen er nog goed uit.
Ik weet precies wat je bedoeld wat daar mis kan gaan en dan is het ook goed mis.
Mijn vorige amazone was daar slecht en heb ik zowel bumper als stabilisator montagepunten kunnen vervangen.
Maar die was op een gegeven moment echt slecht buiten het balkje heb ik zowat heel de bodum reservewielbak deurplaten etc moeten vervangen.
Maar in 2007 is de auto total los gereden en heb ik hem gesloopt was te slecht om op te knappen en was ook krom dus heb ik deze gekocht.
Maar bedankt voor de opmerking.
Ik vind het altijd leuk als iemand krieties meekijkt zodat ik geen punten over het hoofd ziet.
En waterdicht krijgen ik zal hier naar iets moeten zoeken wat ik voor dit soort situaties kan gebruiken.
Daar ik binnenschermen gebruik ben ik van plan (nog niet gebeurt) om wat extra gaten in de montagebalken van de voorschermen te boren kan eventueel water beter weg.
Als je geen binnenschermen heb kan ik begrijpen dat je dat niet wil doen i.v.m. opspattend water en slik maar met binnenschermen heb je dat niet meer.
Wat denk jij en eventueel andere medeleden daarvan?
Goed plan of slecht plan en waarom?
Ja Ed en de spullen waar jij het over hebt sorry niet hier, ik zal het moeten doen met de metalprimer.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Naad op foto ziet er beroerder uit als in werkelijkheid ik kon niet goed recht voor de deur komen met de camera, als ik de auto aan de andere kant van de garage heb staan maak ik een nieuwe foto, waarschijnljk volgende week.
Morgen wordt er weer gewassen dus kan ik even niets doen zodra het wassen achter de rug zet ik de auto aan de andere kant van de garage i.v.m. rechter achterportier.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 13589-dummy
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Deze was door een beschadigde kriksteun gaan roesten.
Kriksteun afgeslepen (heb ik niet nodig heb een electrische schaarkrik voor pech onderweg) van binnen in de dorpel een nieuwe plaat gemaak (kon deze er langs de achterzijde in schuiven) vast gelast kriksteun plaat ontroest aan binnen zijde dorpel en nieuwe plaat plus ontroeste kriksteun plaat behandeld met metal primer.
Achterzijde dorpel dicht gemaakt en buitenzijde afgewerkt.
Zie foto's
groetjes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Je beheerst heel goed het spelen met de temperatuur en voorkomen dat de plaat krom trekt.
Ook ontbreekt het je niet aan lef om zo'n klus op te pakken.
Hoe heb je het lassen geleerd, doe je het al lang of vergis ik me hier in.
Veel succes met de verdere klus.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Waar ik het lassen geleerd heb van mijn eigen een vriend en op Youtube vind je ook een heel hoop voorbeelden hoe te lassen met MIG.
Voor de rest is het buigen passen en slijpen en proberen in de vorm te krijgen en niet te dunne plaat gebruiken ik gebruik 1mm plaat.
Ja en dit ik in een maand bijna rond ben ik kan er bijna elke dag wat aan doen en dan schiet het wel op.
Ik hoop van de week klaar te zijn met het laswerk dan de zaak schoonmaken en opruimen en met schuren en plamuren starten.
groetjes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Nu de zaak schoonmaken en met schuren en plamuren beginnen en dat gaat wel een paar weken duren want dat is niet mijn faforiete bezigheid dus ik doe elk dag maar een beetje.
Daar het schuren niet zo interessant is post ik hier niets van alleen wanneer de auto in de spuiterij????? staat want ik ben wel benieuwd hoe dat de spuiterij dat bij mijn vriend jack er uit ziet.
Het dashbord moet nog opnieuw bekleed worden en nog meer van die kleine dingen dat zal ik nog wel posten.
groetjes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.