- Berichten: 645
Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
volvolvo.nl/thread-9384-page-4.html
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
Voor mij is constructie werk aanpassen veel makkelijker dan onderdelen van een motor aanpassen. Het subframe word weer verstevigd en ga ik dit weekend weer in elkaar lassen
@ Simon,
Die heb ik inderdaad gezien! Alleen kan ik hier niet zoveel van gebruiken behalve de positiviteit dat het daadwerkelijk mogelijk is om een B230 in een amazon te bouwen. Aangezien je uiteindelijk toch zelf al het passen en meten moet doen.
Klinkt misschien lullig, maar zo bedoel ik het niet. Ik vind het een mooie topic
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
Het uiteindelijke resultaat:
Daarna verder gegaan met het pasklaar maken van de tunnel.
Het past nagenoeg in de auto, hier en daar wat kleine aanpassingen maken en dan kan het erin worden gelast.
Het enige minpuntje is dat ik weinig ruimte naast mijn gaspedaal over hou, maar hier kan ik nog een klein beetje mee spelen.
Verder zeer tevreden.
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Staats
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 133
Weet je zeker dat de voortrein stevig genoeg blijft? De balk wordt aardig op buiging belast, en de hoogte is aanzienlijk lager geworden. Bovendien moeten de krachten goed worden overgebracht in het oude materiaal.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Heb je het custom subframe van Swedish Ops gezien? Dat ziet er een stuk flinker uit. www.diyauto.com/manufacturers/volvo/gene...n-by-iamtheonlyreal1
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?s=...295e&t=229228&page=2
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
Ik geloof trouwens niet eens dat er zo veel krachten in je subframe komen beetje duw en mogelijk trek bij scherpe bochten.
En ook dan zal een groot deel je koker balken in verdwijnen.
Maar zeker goeie test opstelling mooie hijsmagneet!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Wessel Renken schreef : Daarna verder gegaan met het pasklaar maken van de tunnel.
Het past nagenoeg in de auto, hier en daar wat kleine aanpassingen maken en dan kan het erin worden gelast.
Het enige minpuntje is dat ik weinig ruimte naast mijn gaspedaal over hou, maar hier kan ik nog een klein beetje mee spelen.
Verder zeer tevreden.
Hoi Wessel, Ik kwam deze wagen tegen op MP. Zou de tunnel van deze wagen je misschien meer ruimte kunnen geven voor het gaspedaal. Waarschijnlijk valt hij ook gemakkelijker in je wagen zodat je voldoende ruimte over houdt voor de stoelen.
Gewoon maar een ideetje
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.