Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
06-04-2013 23:28 #125785 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
slijp nooit zonder beschermkap!

En ga mij niet vertellen dat het niet anders kan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2013 13:22 #125803 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Daar ligt het niet aan, ik schiet gewoon te vaak uit haha :roll:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2013 21:27 #125829 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
dit vond ik trouwens nog in de 164, morgen maar eens de traditie voortzetten en deze badboy in mijn auto hangen 8-)
MET GLOW IN THE DARK RING WOW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2013 11:33 #125849 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Als je maar niet denkt dat je door het vinden van deze Sint Christoffel :?: je niks meer kan overkomen tijdens het klussen, dus blijf aub veilig werken (en rijden) :roll:

Wel mooi om te zien hoe snel je vooruit gaat, maar let op dat je soms ook te snel kunt gaan (dat heb je nu ook wel gemerkt/gevoeld)
Hou ons op de hoogte :)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2013 14:19 #125856 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Leuk om je updates weer te zien. Vroeg me alleen af of je versnellingspook zo wel lang genoeg is :mrgreen:
Ben benieuwd naar de afwerking!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2013 14:27 #125857 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

"Wessel Renken" schreef:
Daar ligt het niet aan, ik schiet gewoon te vaak uit haha :roll:

Als je de beschermkap er nog op had zitten, dan is uitschieten niet zo erg. Daar is de beschermkap voor bedoeld!
Om de woorden van Joost te herhalen: De slijptol zo gebruiken is echt niet nodig.


Zinloos gevaarlijk als je het mij vraagt.

Klussen is langer leuk als je zelf heel blijft.
Succes met de afbouw! Je tunnelframe ziet er mooi stevig uit. Hopelijk kun je hem goed verbinden met het chassis.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2013 20:58 #125871 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Erik, K den besten en Lars

ik kreeg de slijptol vanaf de voorkant in m'n vinger, dus ookal zat de kap er wel op had ik me alsnog gesneden, ik moest in een vrij lastige positie slijpen met een half slapende kop aangezien ik hele dagen werk en direct daarna met de auto bezig ga zodat ik eigenlijk weinig vrije tijd heb om tot rust te komen.. beetje risicovol maar ik wil hem graag afhebben, en ben nogal vrij koppig in dat opzicht :mrgreen:
@ k den besten, was dat trouwens sarcastisch bedoeld? haha, want ik heb er wat mij betreft een aardige wandelstok van gemaakt :mrgreen: de bedoeling was om de pook een beetje ratrod achtig te maken, komt trouwens ook nog een leuk knoppie op maar dat zul je later nog zien!
ik ben momenteel bezig met de pedalen te verplaatsen, begint er al goed uit te zien.
ik ga trouwens gebruik maken voor een gaskabel ipv een mechanisch systeem aangezien de gasklep een andere beweging moet maken vergeleken met de amazon.
foto's volgen waarschijnlijk morgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2013 21:37 #125876 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Wessel, je vroeg of het sarcastisch bedoeld is. Dat is niet zo hoor, vind het heel leuk hoe je bezig bent! Maar ik moest wel een beetje lachen om de lange pook;) Ben benieuwd hoe dat schakelt :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2013 21:42 #125877 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

"Wessel Renken" schreef:
@ Erik, K den besten en Lars

ik kreeg de slijptol vanaf de voorkant in m'n vinger, dus ookal zat de kap er wel op had ik me alsnog gesneden, ik moest in een vrij lastige positie slijpen met een half slapende kop aangezien ik hele dagen werk en direct daarna met de auto bezig ga zodat ik eigenlijk weinig vrije tijd heb om tot rust te komen.. beetje risicovol maar ik wil hem graag afhebben, en ben nogal vrij koppig in dat opzicht :mrgreen:
@ k den besten, was dat trouwens sarcastisch bedoeld? haha, want ik heb er wat mij betreft een aardige wandelstok van gemaakt :mrgreen: de bedoeling was om de pook een beetje ratrod achtig te maken, komt trouwens ook nog een leuk knoppie op maar dat zul je later nog zien!
ik ben momenteel bezig met de pedalen te verplaatsen, begint er al goed uit te zien.
ik ga trouwens gebruik maken voor een gaskabel ipv een mechanisch systeem aangezien de gasklep een andere beweging moet maken vergeleken met de amazon.
foto's volgen waarschijnlijk morgen!


Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar een slijpschijf bedien je met twee handen.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2013 21:46 #125878 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ K den Besten,
haha dat bedoelde ik, het is een beetje dit idee:

schakelt opzich wel lekker, heb het effe uitgeprobeerd door de stoel erbij los in te zetten :mrgreen:
en aangezien ik groot fan ben van hot/rat rods moest en zou ik er iets van mee moeten nemen in mijn auto haha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.