Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
21-03-2013 19:59 #125052 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ja Wessel, daar zegt Rudi wat!
Nog even in andere bewoording: het lijkt net alsof er alleen LPG wordt doorgelaten op het moment dat je daadwerkelijk start (dus het moment dat je startmotor draait). zodra je stopt met starten draait de motor nog even op het restgas en dan is t over.
Sluit even een testlampje aan op je LPG-klep dan kan je zien wat er gebeurd en of dit werkleijk het probleem is.
Het kan zijn dat eea gewoon vanaf het verkeerde punt gevoed wordt, of dat je veiligheidsrelais defect is.

Het veiligheidsrelais zorgt ervoor dat als je motor af zou slaan, en je contact blijft aan staan, na een aantal sec. de toevoer van LPG wordt gestopt. Dit relais wordt geactiveerd door de pulsen uit je ontsteking (vanaf je contactpuntje naar de bobine) en kan ofwel hierop vast zijn aangesloten, ofwel pakt de pulsen op via een draad met een aantal wikkelingen om de hoogspanningskabel tussen bobine en verdeler.
Normaal gesproken is het zo dat dit relais een aantal seconden bekrachtigd wordt (= LPG klep open) zodra je er spanning op zet (= contact aan); dus ook als de motor nog niet loopt. dit is de zgn "gas-choke" zodat je eerst ca. 3 sec met LPG kan "vullen" alvorens te starten. bij sommige auto's is dit nodig, bij andere juist niet (die verzuipen ahw door te veel LPG).

Om twijfel te voorkomen kan je het relais tijdelijk overbruggen. Mochten de problemen dan opgelost zijn dan vermoed ik eerder dat je het in de aansluiting van de ontstekingspulsjes moet zoeken, dan dat het relais daadwerkelijk defect is.

:D Nog gefeliciteerd met je nieuwe baan, en mooi dat je daar gelijk degelijk materiaal voor je tunnel hebt kunnen krijgen! :D

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2013 12:54 #125134 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Heren,

bedankt voor alle reacties van wat voor problemen het had kunnen zijn, super!
gelukkig had het niks met de ontsteking/ electra te maken.
het was inderdaad even aan de stationair stelschroef draaien zoals Hans zei, en een beetje spelen met de gasknop die op de leiding zit gemonteerd, hij kreeg teveel gas. het stationair moest ik daarintegen wel verder losdraaien.
dus PROBLEM SOLVED!! :D

hier nog een filmpje van de motor, achter de camera zit trouwens iemand met een big smile te genieten :D
... e=youtu.be

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2013 14:01 #125138 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Klinkt heftig! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2013 14:19 #125139 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Weer een mijlpaal in het project, te gek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2013 15:21 #125168 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATE

gisteren en vandaag bezig geweest om de radiator een nieuw plekje te geven.
aangezien de radiator veelste lang en groot was, moest ik hem voor de chassisbalk maken in plaats van erachter waar hij hoort.
dus gelijk nieuwe houders gemaakt van het materiaal dat ik heb gekregen van m'n werk :D

helaas komt de onderste slang nog tegen het stuurmechanisme aan dus daar moet ik nog wat op verzinnen.

natuurlijk zou de grill nooit passen met de radiator voor de chassisbalk, dus die moest ik ook aanpassen.
netjes op maat geslepen en past perfect!


eindresultaat na de radiator een mooi zwart kleurtje te hebben gegeven:


ik had eigenlijk nog even een foto moeten maken toen de grill er nog niet op zat, maar daar kwam ik na het monteren pas achter :ugeek:

het begint al met al weer steeds meer op een auto te lijken :mrgreen:

verdere foto's en updates volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24-03-2013 15:49 #125169 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Tjonge tjonge wat een lel van een radiator!
Je kunt wel merken dat je weer een baan hebt want het tempo is wat gezakt! :D
Het voordeel is nu wel dat je overdag kunt bedenken/fantaseren wat je s'avonds gaat maken, zo heb je dubbel plezier en er komt weer geld binnen om leuke spullen te kopen.
Gefeliciteerd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2013 16:03 #125170 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Joost,

klopt helemaal haha, ik heb nu alleen nog maar de avonden en weekenden om bezig te gaan.
om toch nog m'n weekend te kunnen benutten moest ik gisteren en vandaag in die ijskoude wind bezig gaan :roll:
ik kan inderdaad niet wachten op m'n eerste loonstrookje haha, kan ik eindelijk weer spullen gaan halen voor de auto
bedankt!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2013 16:08 #125211 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Who, dat je dat ding er in hebt gekregen :shock: .

Misschien handig voor mensen die vaak last hebben van warmte problemen met de motor.

Ik ben wel benieuwd hoe dat straks gaat rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2013 21:17 #125225 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Steven,

haha ja ik stond er zelf ook van te kijken hoeveel groter hij was dan een amazon radiator.
ik denk niet dat ik nu nog problemen krijg met het koelen :mrgreen:
tenslotte is dit gewoon een orginele radiator van een 164, en het was minder werk dan ik had verwacht (:

ik mag trouwens deze week de cardanas meenemen naar het werk om daar mee bezig te gaan in m'n vrije tijd! een complete metaal werkplaats tot beschikking dus dat moet wel goedkomen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2013 20:59 #125275 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATE

CARDANAS PROBLEEM OPGELOST!!! :twisted:

na lang staren en denken naar beide cardanassen van de 164 en de Amazon ben ik tot de conclusie gekomen dat ik veelste moeilijk aan het denken was.
wat ik nu heb gedaan is toch de cardanas van de amazon gebruikt en een stuk van de 164 afgeslepen. daarna gewoon simpelweg in elkaar geschoven en het paste precies! daarna op precieze lengte afgeslepen zodat hij tegen de las aankwam van de Amazon as. nu kan ik hem perfect aflassen zonder enige speling. daarna is het alleen nog een kwestie van testen en hopen dat de balanceerplaatjes die er al opzaten geen negatief effect hebben. zo wel dan boor ik die er af (:
uiteindelijk moest ik de as 36,5cm inkorten :mrgreen:



verdere updates en foto's volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.