Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
19-03-2013 19:44 #124974 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Helaas kan ik net niet zien wat voor verdamper je hebt.
Het lijkt een lovato. Daar zitten dan twee schroefjes op

Nummer 1 is stationair en die staat dan denk ik niet goed.

Stroomt er wel koelvloeistof door je verdamper? Je transparante leidingen lijken niet met blauwgroene vloeistof gevuld.
Of heb je er water in zitten?
Zonder koelvloeistof bevriest je verdamper, maar dat duurt even.

Als hij het op benzine wel goed doet, gok ik op de afstelling van de verdamper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-03-2013 21:00 #124976 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
het is mij nog niet duidelijk of de motor op benzine wel loopt?
Eigenlijk is het op LPG laten lopen veel eenvoudiger dan op benzine.
Zit er wel LPG in de tank?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2013 22:10 #124981 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Lars en Joost

ik heb even gezocht tussen mijn foto's en kwam deze tegen, het gaat hier om een ''AG'' verdamper type 2000, of dit gelijk is aan een Lovato weet ik niet.


er stroomt koelvloeistof door de slangen (lichtblauw zie je nauwelijks) en de verdamper zelf zit ook vol koelvloeistof, heb ik nog even gecheckt vanmiddag.
hij loopt nog niet op benzine omdat die tank leeg is, hij zou het sowieso gewoon moeten doen aangezien ik verder helemaal niks met enige afstelling heb geprutst, dus ik denk zelf dat het inderdaad de afstelling is van de gasverdamper. de lpg tank daar in tegen zit wel vol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2013 08:59 #124990 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

de ontsteking e.d. heb ik gewoon precies geplaatst zoals het uit de auto kwam, en toen liep het perfect dus het lijkt mij dat ik daar niet aan hoef te knutselen.

Wessel, weet je zeker dat je ontstseking goed op tijd staat? op de foto's waar je je blok goud spuit zie ik dat je de verdeler eruit hebt gehaald. om deze "gewoon precies terug teplaatsen" is niet eenvoudig en de kans is groot dat-ie verdraaid is. heb je het onstekingstijdstip na montage gecheckt? het mooiste is dynamisch met een stroboscoop, maar gewoon statisch moet ook al voldoende zijn om de motor iig te laten lopen.
en, om je LPG installatie wel of niet te verdenken van de problems kan je er natuurlijk ff wat benzine ingooien!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2013 22:10 #125021 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Hans
ik weet zeker dat de ontsteking niet verdraaid is. ik heb het expres met extra voorzorg van het blok afgehaald en daarna in een kast gelegd, zodat er niks mee kon gebeuren. en als ik de motor start loopt hij mooi, maar dus voor even. en ik denk niet dat de motor mooi zou lopen als de ontsteking verdraaid zou zijn.. maar ik ga morgen sowieso even goed checken hoe dit nou zit.
en ik ga even kijken of er wat te verstellen valt aan mijn verdamper aangezien ik geen stelschroefjes kan vinden. weet iemand hier meer over voor mijn type gasverdamper?


trouwens vandaag weer m'n eerste werkdag gehad sinds een paar maand. en gelijk goeie vriendjes gemaakt met m'n collega's toen ik ze over mijn project vertelde :mrgreen: ik zei dat ik nog op materialen zat te wachten en toen boden ze me afval materiaal aan! 8 meter kokers van 30 bij 30mm die ik kan gebruiken voor een skelet voor de versteviging en een paar meters flinke U profielen die ik perfect kan gebruiken voor de ophanging van m'n versnellingsbak :D
een mooie eerste dag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2013 22:30 #125024 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Gaaf man! Leuk voor je.

Vwb de ontsteking; Check het tijdstip maar. Je bent de eerste die hem verwijderd, in de kast opbergt en weer terugstopt, en dan precies goed staat op 10graden voor tdp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2013 22:53 #125025 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
op m'n Ama hed ik destijds ook een AG-installatie; probleemloos!
precies in het midden van je verdamper ("in de moer") zit een stelschroef, deze is voor het stationair toerental.
en dan zat er bij mij nóg ergens een stelschroef; maar of die nou in de voorplaat zat of ergens aan de buitenkant durf ik niet meer te zeggen (zit bij jou iig niet in de voorplaat). ik ga er van uit dat er ergens nog ééntje zit.
en wat je ontsteking betreft, ik zie nu dat je die er met klemflens en al hebt uitgehaald. als je de klembout van de flens niet hebt losgehad (ook niet bij 't zwart spuiten?) kan het nog meevallen met de verdraaiïng van je ontstekingstijdstip. maar goed, je hebt altijd wat speling op je bevestigingsbouten dus even checken en je weet 't zeker!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2013 23:56 #125030 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Jemig wat een project! Geweldig! Voor je LPG: kijk ff of de verdamper niet veel te arm of veel te rijk staat. De hoofdstelschroef een paar slagen open moet genoeg zijn. Dan moet de motor kunnen lopen, al is het misschien beroerd. Ik heb er zelf een hele tijd naar gezocht. Uiteindelijk bleek teveel weerstand (luchtfilter enzo) op de inlaat het probleem. Nu zitten er alleen pipercross sokken om rampipes in mijn 1800S. Minder weerstand kan haast niet.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2013 05:24 #125031 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
op het filmpje is te zien dat er geen rembekrachter staat op de amazon, dus zou het mogelijk zijn dat de aanzuigleiding op het inlaatspruitstuk van de B30 motor niet afgedopt is, zodat de motor daar valse lucht trekt waardoor de motor niet wil blijven draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2013 08:28 #125032 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
De ontsteking demonteren en met minimale afwijking hetzelfde monteren gaat goed als je het aluminium voetje aan de ontsteking laat (dus niet de ene dwarsbout door het aluminium voetje waarmee de ontsteking vastklemt, dat los moet voor het afstellen, losmaken en de ontsteking eruit trekken maar de 2 bouten die door het voetje in het blok vast zitten losmaken en het geheel demonteren).
Het probleem dat je hebt hoort zich aan alsof je alleen de bij het gas-choken aanwezige hoeveelheid gas hebt, dus dat er geen gas komt bij het lopen. Als het goed is controleerd het LPG-relais dit, het kan zijn dat dit defect is of de bekabeling ervan niet goed is. Lars heeft hier ook al op gewezen, heb je dit gecontroleerd (cq tijdelijk overbrugt om te kijken wat hij dan doet)?
Succes met je project, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.