- Berichten: 129
kantelbeugels en amazon combi project
- Gert van Beek
- Offline
- Expert lid
zoals anderen al eerder opgemerkt hebben; jouw project en hoe je dat aanpakt, het leest als een spannend boek.
Een feest voor de techneuten onder ons.
Ik ben zeer onder de indruk en blijf je volgen.
Groet Gert.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Bedankt voor de lovende woorden, maar onthoudt ik zit beroepsmatig in de techniek dus er mag ook wat verwacht worden.
Er zijn zat mensen die niet in de mooie technische branche werken en tóch mooi en degelijk werk afleveren.
Ziet er misschien niet gelijk gelikt uit maar de prestatie is er niet minder om!
Omdat ik de smaak van de vrije dagen te pakken heb nóg maar een dag vrij gevraagd.......(nieuw jaar, nieuw saldo)
Heb je nog energie over? spring dan lekker mee (van de hak op de tak);
Kleppen stellen;
Gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de rotor de juiste stand van de bougiekabels "te laten aanwijzen" .
Zo van; cil. 1 op tuimelen, cil. 4 ontsteken. Om vergissing in de toekomst wat te beperken ook maar aangemerkt op verdelerkap.
De kabels liggen al geruime tijd te wachten om gemonteerd te worden.
En omdat een kabel "aan de andere kant" ook ergens aan moet zitten ook een setje bougies aangeschaft.
Speling even gecheckt; 0,7mm kloppen alle 4 als een bus.
Deze verpakkingen hebben een kartonnnen hulsje om de schroefdraad, dat beschermd ook en vooral de elektrode (afstand).
Als de bougie een keer een neuslanding maakt tussen fabriek en motor blijft je elektrodeafstand in elk geval gelijk.
Je zult niet de eerste zijn die met een gevallen bougie de bietenbrug op gaat.......
Uit goede gewoonte toch even gecontroleerd en in orde.
Dat ziet er al weer wat completer uit kleppendeksel mooi gespoten door collega, Bedankt Marc ! ;
De carterventilatie, volgens mij is dit de meest simpele uitvoering? Alle gassen hopla het milieu in?
Volgens mij is de dop op het kleppendeksel dan niet de juiste, moet er een zijn zonder slangaansluiting denk ik.....
Stuuras moest nog een hardyschijfje tussen, net wat om te vergeten dus nu eerst maar doen;
Dan hebben we nog het dashboard waarvoor ik een cover had gekocht op MP, deze hoort eigenlijk over de kapotte cover heen.
Maar dat past niet lekker/ sluit niet mooi aan.
Cover vastgezet met dubbelzijdig klevend plakband en (tijdelijke) schroefjes, ik wil de ruimte in stappen volschuimen met 2K schuim speciaal voor de carrosseriebouw. Collega heeft er ervaring mee, hij helpt om te voorkomen dat het schuim de cover er af perst.
Is niet al te aggressief en hecht goed.
De laatste naadjes met kit afgewerkt om uitlopen van schuim te voorkomen.
Met föhn de openstaande rand dichtgewerkt.
Nu wachten op schuim, komt a.s. vrijdag binnen als het goed is.
Mijn oog viel op de montageplaats voor de bumpersteunen aan de voorzijde. Tijdens de resteauratie heb ik een plaat 10mm ingelast.
Daar moet nog even schroefdraad in getapt worden.
Ik zei dat het hak-op-tak zou gaan, tadaa, de ruitenwisser;
Alles was gammel, speling op arm-asje, speling op tandwielen, water in de tandwielkastjes etc.
Omdat ik vrijwel dagelijks een smeerpistool in m'n handen heb is er niets logischer dan te denken aan smeernippels.
Moertje M6 opgelast, gaatje boren en nippel er in (want waar vet uit komt zit geen water)
Het zwart dat er uit bulkt is trouwens silicone-pakking, geen vet.
De wisserasjes steken vrolijk door de parafan en worden met rubbertjes afgedicht.
En ach, als je toch nog ruitenkit hebt rondslingeren is het een kleine moeite om..........
Rubber, ring, moer er op en klaar.
Dat was het weer even, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gerben Polder
- Offline
- Platinum-lid
Het begint er al flink compleet uit te zien zo, maar ik kan me voorstellen dat er in je hoofd nog duizend en een dingen en dingetjes te doen zijn.
Gewoon lekker door gaan en op ten duur is het vanzelf (even) af.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Dank je, mijn hoofd vol met duizenden dingetjes? Ja en ook nog "los gestort" mijn hoofd ziet er van binnen net zo uit als mijn schuur; één grote chaos. In mijn schuur kan ik nog zeggen "orde is voor sukkels, alleen een genie beheerst de chaos" maar dat is ook maar een zwaktebod......
Ik zou willen dat het in schuur en hoofd wat meer geordend was
Ha René,
Je hebt helemaal gelijk, zaterdag zal ik het beugeltje eens netjes zwart maken, het is eigenlijk geen gezicht
En dat het aan het zicht onttrokken wordt straks is geen argument.
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Photobucket is bezig met onderhoud... Zou dus een tijdelijke zaak moeten zijn."Hans Latenstein" schreef:
... waarom kan ik je foto's niet meer zien???
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
hebben we dít weer
Ik vertrouw er op dat dit ,zoals Gert zegt tijdelijk is.
Zo niet dan ben ik voorlopig nog wel even bezig alles te herstellen :twisted:
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Bijna hele dag aan camper gewerkt van collega, het enige dat we samen nog even gefixt hebben ben ik dan wel weer heel content mee
Dashboard had ik al voorbereid, moest alleen nog volgeschuimd worden.
opgehangen aan trap zodat het schuim er via de opening van de teller ingegoten kan worden;
De 2K schuim was gelukkig op afgesproken tijd geleverd en kon gelijk aangemaakt worden.Digitale weegschaal is handig, niet noodzakelijk.
Rennen richting dashboard en tuiten maar;
Langzaam lopen mag ook, dan heb je alleen kans dat het gieten niet zo makkleijk meer wil
Je voelt aan de temperatuur (handwarm) precies hoe hoog het schuim rijst, en anders hoor je het een half uurtje later wel aan het geluid van het kloppen;
Als het schuim in het dashboard na 3 stappen zo hoog gerezen is dat het uit de teller puilt kan het dash gedraaid worden en de linker zijde gegoten worden;
De zaak zodanig afgeplakt dat het schuim wel rijst maar niet alles er onder smeert waar ik het niet wil hebben.........
En dan na het uitharden de overtollige laag wegsnijden met mes;
Ik ben heel blij met het eindresultaat;
Eigenlijk was deze dashboardbekleding bedoelt om met kit als overzetdeel over een bestaande kapotte skai-dash te plakken / kitten.
Dat paste waardeloos dus heb ik het maar weer omslachtig gedaan.
prettig weekend, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.