kantelbeugels en amazon combi project

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
07-07-2014 17:54 #141839 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hoi Dop, bedankt voor de positieve woorden :)

Plaatwerk kan ik niet heel veel over zeggen, heb ik bij een opkoper weg. Het is geen zincor maar heel dun gegalvaniseerd plaatwerk.Zincor last iets prettiger vind ik persoonlijk.
Normaal gesproken is gegalvaniseerd plaatwerk echt geen lassen en wil ik het gratis nog niet hebben, dit is zoals gezegd echt een heel dun laagje.
Remboostersteun is wel van 3mm zincor gefabriceerd trouwens.

Achteras wordt standaard amazon alleen de trommels ga ik vervangen voor schijven van m'n oude 245 diesel, en ja ik ben dezelfde als 240diesel van volvolvo :D

Ik kwam laatst nog een foto tegen van de 245;

Bijlage:



Lekker op het dak rally kijken :lol:

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
11-07-2014 22:07 #141950 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Het was vandaag een stralende dag;

m'n collega heeft de carrosserie gestraald, de grote vlakken dak, en spatborden geschuurd (zaten wel 3 laklagen op, 1 origineel plus 2 extra laklagen in metallic grijs en vaal blauw) Deze grote vlakken zijn geschuurd tot op het blanke staal omdat je met stralen een golfplaat over houdt)

Vervolgens is de carrosserie twee maal in de 2K epoxy gespoten.
Het lijkt gevaarlijk zo op de heftruck maar er stonden 2 stalen balken in de mast van de heftruck als veiligheid.
Bovendien draagt de spuiter een petje en dat is veiliger dan een helm. ( er is een proef gedaan; helm en petje van de flat gegooid, helm kapot, petje nog helemaal in takt )

zie verder de foto's;

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-07-2014 10:13 #141957 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic kantelbeugels en amazon combi project
wauw . mooi werk .

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
12-07-2014 11:36 - 15-07-2017 17:31 #141959 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Dank je Ronald, vandaag helaas maar paar uurtjes tijd wegens andere verplichtingen.
Beetje gerommeld, opgeruimd en vast volgende spul klaargelegd voor stralen/spuiten.
Vooras had ik paar weken geleden gelijk maar verstevigd, bovenste schokbreker-gat was wel beetje dun geworden door corrosie.
Sleepoog, driehoekjes dichtlassen en een paar doorlassingen gedaan.

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:



groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2014 12:15 #141960 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic kantelbeugels en amazon combi project
Jan TOP laswerk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
13-07-2014 09:38 #141975 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hoi Arno, bedankt. Lassen heeft al vanaf m'n 14e jaar de aandacht, ik doe het heel graag. :)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
26-07-2014 11:10 #142267 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Er is weer wat spuitwerk klaar.........

Mijn handen jeuken om te gaan bouwen :-)
Voor het afmonteren van m'n vooras wil ik eigenlijk nog een setje verlaagde voorveren op de kop tikken.
Setjes rondom zijn makkelijk te vinden maar alleen vooras is óf heel duur in verhouding tot cpl. set of niet los te koop.
Heb hier op forum ook al gevraagd-advertentie gezet helaas zonder reactie tot nu toe.

Anders gaan de standaard veren er gewoon voorlopig onder tot ik tegen paar verlaagde voorveren aan loop.

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:



Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Meeste losse as-componenten en bodem zijn gespoten in zwart.
Binnenzijde carrosserie en motorruimte zijn gespoten in kleur 80, grafietgrijs, dat moet dus de uiteindelijke kleur gaan worden.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2014 22:00 #142297 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic kantelbeugels en amazon combi project
De mooiste kleur voor een combi, zeker in combinatie met een -naar ik aanneem- rood interieur 8-)
Fantastisch project!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
30-08-2014 16:14 #143039 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hoi Hans, dank je, ik heb inderdaad een bruin-rood interieur kunnen kopen, nota bene tijdens de vakantie :lol: .
Ik ben het met je eens dat dat waarschijnlijk wel mooi zal staan.

M'n vrouw dacht er ook zo over en zo kwam het dat we tijdens de vakantie een hele set bekleding/kussens/deurpanelen in de kleine Fiesta hadden liggen slingeren en op de terugreis alles maar in de vouwwagen laadden.

Bijlage:



Daar staat hij dan, de gespoten carrosserie, al weeeken te wachten op de wederopbouw........

Bijlage:


De achteras er eerst maar eens onder maken nadat ik die voorzien heb van schijfremmen.
Zie voor verslag daarvan; schijfremmen op amazon achteras

Bijlage:



Omdat sommige schroefdraden niet fris maar waren door roest of beschadiging als gevolg van dé-montage heb ik besloten maar een schroefdraadsnijset te kopen voor 8 tientjes.Hoe kunnen ze het maken he, t'snijdt nog heel aardig moet ik zeggen en het kan me nog veel ergernis besparen als er in de nabije toekomt iets opgezuiverd moet worden.

Bijlage:



Bijlage:



Bijlage:



Bijlage:



Bijlage:



Bijlage:



Voor de eerste keer een amazon wiel op m'n schijfrem-modificatie, velg loopt mooi vrij t.o.v. de klauw.


Bijlage:



Iets dat van de draagarmen niet gezegd kan worden t.o.v. de weg........
Ik zal eens kijken hoe het er straks voor staat als de ama op z'n wielen staat met alle gewicht achterin van accu en LPG-tank.
Ik denk/hoop dat het dan acceptabel is, anders moeten de armen maar iets aangepast :(


Bijlage:



Over draagarmen gesproken, het viel mij op dat de rubber blokken van de achterasophanging behoorlijk hadden liggen schoeken in de draagarmen.
Ik denk dat er daardoor ook corrosie is ontstaan, zonde want de draagarmen leken nog niet zo oud.......


Bijlage:



Daarom maar snel even 2 plaatjes gesneden van 1mm RVS welke met kit vastgezet worden in de draagarmen. Dat moet voldoende zijn om de rubbers niet nog erger in de armen te laten vreten.


Bijlage:



De achteras-steunen lopen vrij van de verstevigingen van staal rond 10mm langs de draagarmen, niet veel maar voldoende.


Bijlage:



Bijlage:




Vooras ook een stukje in elkaar gezet, boven PU bussen, onder gewoon klassieke rubber bussen ingeperst.



Bijlage:




Bijlage:


Waar je oude moeren ziet worden straks allemaal nwe. exemplaren gemonteerd, moet ik nog even bestellen.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2014 21:22 #143049 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ik wordt altijd een beetje blij als er weer een update is van dit bijzondere project, eeecchhhhtttt mooi. Wat nu eigenlijk pas opviel is de achterkant van de wagen. Heb je platen onderaan de carroserie waar de bumper op aansluit met een bepaalde rede weg gelaten of komen die er later nog op?

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.