Wat werkt er (nog) niet goed op de nieuwe website - Gesloten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2014 12:57 #1414110
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PC handiger dan iPad
Ik heb net vanachter mijn PC (Firefox) de website bezocht. Het valt me op dat de website met een PC veel beter werkt dan met een iPad.
Terwijl ik 's avonds op de bank zittend met mijn iPad bij de hand, veel gebruik maakte van de oude website. Dat vind ik van de nieuwe website veel lastiger.
Wat is de verwachting ten aanzien van het eventueel meer "iPad-proof" maken van de website?
Groeten, Lieme Huib
Terwijl ik 's avonds op de bank zittend met mijn iPad bij de hand, veel gebruik maakte van de oude website. Dat vind ik van de nieuwe website veel lastiger.
Wat is de verwachting ten aanzien van het eventueel meer "iPad-proof" maken van de website?
Groeten, Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2014 13:26 #1414112
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Lieme Huib
Kun je wat specifieker zijn? Ikzelf vind de nieuwe site makkelijker vanaf iPad dan de oude waar links en foto's plaatsen eigenlijk niet mogelijk was. Ik zit wel te denken forum en advertenties bovenin het mobiele menu te plaatsen zodat scrollen minder nodig is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2014 19:21 #1414120
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog wat overwegingen
- Op je persoonlijke profielpagina in het navigatiemenu: "Recente pagina's" wijst naar /recentpages en geeft je alle pagina's en forumdiscussies. Ik zou die link verwachten in de site kop onder Documentatie, maar dan met een filter zodat je geen forum discussies ziet, alleen echte pagina's. Het is dan congruent met Forum > Recente discussies in het kopmenu dat je precies dat ook geeft, nl recente forum discussies.
- In het persoonlijke menu zou ik dingen verachten als "mijn discussies" en "mijn pagina's". De view daarvoor kun je evt copieren van /tracker tab "mijn recente inhoud" en daar 2 filters op zetten.
- Het persoonlijke navigatie menu zou links kunnen bevatten naar: "Mijn Auto's", "Mijn inschrijvingen" en misschien nog meer "Mijn…" dingen.
- Het kopmenu lijkt site-breed en het navigatie menu lijkt scope individuele gebruiker. Je zou ook kunnen kiezen alle opties uit het navigatiemenu onder kopmenu "Mijn profiel" te plaatsen, dan zijn al je eigen spullen steeds hooguit 1 klik verwijderd waar je ook bent in de site. In feite doen "Mijn favorieten" en "prive berichten" dat nu ook al. Belangrijkste is denk ik een logische en consistente keuze te maken.
- In het persoonlijke navigatiemenu: Hier staat "Afmelden" en onder het "Mijn profiel" kopmenu heet datzelfde "Uitloggen". Beide "Afmelden" zou mijn voorkeur zijn (Anglicisme is minder mooi). (JS: Done)
Theme:
- In Chrome en IE11 komt "Volvo 700 Vereniging" onder het logo te staan en wordt daardoor de kop erg hoog, in Firefox komt de tekst er naast en blijft de layout rustiger. Ook lijkt de search knop helemaal rechts te verdwijnen in IE11 en Chrome, in FF wel zichtbaar.
- Het logo in de kop is misschien wel erg klein geworden
Nog een te vertalen tekst:
This post has been removed from your bookmarks (JS: nu - Deze posting is uit je favorieten verwijderd)
- In het persoonlijke menu zou ik dingen verachten als "mijn discussies" en "mijn pagina's". De view daarvoor kun je evt copieren van /tracker tab "mijn recente inhoud" en daar 2 filters op zetten.
- Het persoonlijke navigatie menu zou links kunnen bevatten naar: "Mijn Auto's", "Mijn inschrijvingen" en misschien nog meer "Mijn…" dingen.
- Het kopmenu lijkt site-breed en het navigatie menu lijkt scope individuele gebruiker. Je zou ook kunnen kiezen alle opties uit het navigatiemenu onder kopmenu "Mijn profiel" te plaatsen, dan zijn al je eigen spullen steeds hooguit 1 klik verwijderd waar je ook bent in de site. In feite doen "Mijn favorieten" en "prive berichten" dat nu ook al. Belangrijkste is denk ik een logische en consistente keuze te maken.
- In het persoonlijke navigatiemenu: Hier staat "Afmelden" en onder het "Mijn profiel" kopmenu heet datzelfde "Uitloggen". Beide "Afmelden" zou mijn voorkeur zijn (Anglicisme is minder mooi). (JS: Done)
Theme:
- In Chrome en IE11 komt "Volvo 700 Vereniging" onder het logo te staan en wordt daardoor de kop erg hoog, in Firefox komt de tekst er naast en blijft de layout rustiger. Ook lijkt de search knop helemaal rechts te verdwijnen in IE11 en Chrome, in FF wel zichtbaar.
- Het logo in de kop is misschien wel erg klein geworden
Nog een te vertalen tekst:
This post has been removed from your bookmarks (JS: nu - Deze posting is uit je favorieten verwijderd)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2014 02:17 #1414123
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Van tweeën één
Hallo Jerry
Er zouden twee nieuwe berichten in dit draadje staan. Eentje ervan is het laatste bericht boven dit bericht. Maar waar die andere is gebleven?
groetjes
Mathy
Er zouden twee nieuwe berichten in dit draadje staan. Eentje ervan is het laatste bericht boven dit bericht. Maar waar die andere is gebleven?
groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2014 10:54 #1414125
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic ipad
Hoi Lieme,
Heb je al geprobeerd om de iPad vertikaal te houden.
In a4 formaat op de iPad lezen bevalt mij prima.
Heb je al geprobeerd om de iPad vertikaal te houden.
In a4 formaat op de iPad lezen bevalt mij prima.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2014 12:27 #1414130
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lettertype
Ben met Fred eens. Zou fijn als letters iets donkerder zouden kunnen.
Nu wat moeilijk te lezen.
Wat ik ook mis is citeer.
Of zie ik dat over het hoofd.
Verder ziet het er top uit.
Fijne kerstdagen allemaal.
Nu wat moeilijk te lezen.
Wat ik ook mis is citeer.
Of zie ik dat over het hoofd.
Verder ziet het er top uit.
Fijne kerstdagen allemaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2014 12:28 #1414131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lettertype
Iets donkerder graag indien mogelijk.
Nu wat lastig lezen zelfs met mijn brilletje op.
Is citeer functie verdwenen ?
Nu wat lastig lezen zelfs met mijn brilletje op.
Is citeer functie verdwenen ?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2014 12:56 #1414133
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Frits
Die bril staat je goed hoor.
Maar helder: de kleur van de letters en evt de citeerfunctie staan op het lijstje
Maar helder: de kleur van de letters en evt de citeerfunctie staan op het lijstje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2014 13:10 #1414136
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iPad
Hoi Jerry en Adrian,
Ik gebruik een mini iPad.
De blauwe bovenbalk geeft op mijn PC heel netjes de navigatieknoppen naadt elkaar weer.
Op mijn iPad zijn die niet zichtbaar.
Op de iPad zie ik een rechthoekige button met daarin puntjes. Als ik daar op klik, dan krijg ik onder elkaar een menu waaruit ik kan navigeren.
Ik gebruik een mini iPad.
De blauwe bovenbalk geeft op mijn PC heel netjes de navigatieknoppen naadt elkaar weer.
Op mijn iPad zijn die niet zichtbaar.
Op de iPad zie ik een rechthoekige button met daarin puntjes. Als ik daar op klik, dan krijg ik onder elkaar een menu waaruit ik kan navigeren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2014 13:50 #1414137
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Forum node datum mist
Nog eentje voor de theme: de node datum op forum nodes wordt niet gerenderd, hoort denk ik vlak voor de string "- Ingediend door" onder de node titel.
Moderators: Jerry Stam