Wat werkt er (nog) niet goed op de nieuwe website - Gesloten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 12:30 #1414621
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic informatiepagina
Ik zie dat er nieuwe opties in het kop menu beschikbaar komen. Dat voelt goed, er komt patroon in (alle "aanmaken" acties onderaan).
De "informatiepagina aanmaken" link is er nu maar een bezoeker heeft nog geen rechten: 403 met Hedwig's remlichten
De "informatiepagina aanmaken" link is er nu maar een bezoeker heeft nog geen rechten: 403 met Hedwig's remlichten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 12:51 #1414623
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Johan
Gegeven de fase waar we nu inzitten qua oplevering / afronden, heb ik eerst twee weken lang gekeken wat voor commentaren er zijn.
Nu hebben we een lijstje gemaakt met prioriteiten wat wel en niet / wat snel - minder snel kan/moet/hoeft.
Niet alles zal worden aangepakt / opgelost, maar de belangrijkste zaken naar verwachting wel.
Voor sommige zaken zijn we gebonden aan de technologie (Drupal) of het template met forum & website dat ik heb geselecteerd.
Wellicht ten overvloede, stelregel is: "Geen maatwerk"
Nu hebben we een lijstje gemaakt met prioriteiten wat wel en niet / wat snel - minder snel kan/moet/hoeft.
Niet alles zal worden aangepakt / opgelost, maar de belangrijkste zaken naar verwachting wel.
Voor sommige zaken zijn we gebonden aan de technologie (Drupal) of het template met forum & website dat ik heb geselecteerd.
Wellicht ten overvloede, stelregel is: "Geen maatwerk"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 13:02 #1414625
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "geen maatwerk", zo is de
"geen maatwerk", zo is de site altijd al gebouwd geweest. Alle modules waren standaard, zonder enige modificaties. Er waren alleen supported modules met een grote userbase actief. Er was 1 zelfgeschreven module voor de ledenlijst. Alle maatwerk op 1 gecontroleerde plek. Aan stukjes maatwerk ontkom je soms niet als je een goede dienst wil leveren.
Dit is de situatie van 5 jaar terug, wat er sindsdien gebeurt is weet ik niet. Ik ben 5 jaar niet op de site geweest.
De dingen die ik vraag/voorstel zijn geen maatwerk maar kun je gewoon via admin instellen. Het is eenvoudig functioneel applicatie beheer. Ik kan je evt helpen via teamviewer oid. (scherm delen, audio+video, jij doet het werk, ik kijk mee en leg uit)
Laat maar weten.
Dit is de situatie van 5 jaar terug, wat er sindsdien gebeurt is weet ik niet. Ik ben 5 jaar niet op de site geweest.
De dingen die ik vraag/voorstel zijn geen maatwerk maar kun je gewoon via admin instellen. Het is eenvoudig functioneel applicatie beheer. Ik kan je evt helpen via teamviewer oid. (scherm delen, audio+video, jij doet het werk, ik kijk mee en leg uit)
Laat maar weten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 13:50 #1414627
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Realiseer je...
Realiseer je dit ook: Wat de moderators en externe technisch applicatie beheerders (totaal 5 personen?) nu doen is ongeveer 70% van wat ik deed. Wat ik nog niet echt zie gebeuren is functioneel applicatie beheer (20%) en verdere lange termijn ontwikkeling (10%). Ik heb alleen nog maar op technisch beheer nivo en een beetje op functioneel beheer nivo wat ideeen aangedragen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 17:21 #1414634
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
ik heb eigenlijk een paar kleine verzoekjes:
*idd zoals anderen ook al zeggen tekstkleur donkerder want het leest toch erg ongemakkelijk
*Knop 'alles gelezen' toevoegen, zodat je met 1 druk op die knop alle topics al gelezen beschouwd en verlost bent van die afschuwelijke rode letters er tussendoor. Bovendien is dit voor een hoop mensen makkelijk, want dan hoeven ze niet echt alles te lezen om van dat rood verlost te worden.
*Knop toevoegen 'nieuwe berichten boven aan pagina' zodat je niet steeds naar onder moet scrollen
*Rode tekst juist toevoegen bij advertenties die nieuw zijn
Voor de rest niets als lof, het is een mooie site zo geworden en als je wat vaker aanwezig bent hier, vind je het allemaal wel terug
*idd zoals anderen ook al zeggen tekstkleur donkerder want het leest toch erg ongemakkelijk
*Knop 'alles gelezen' toevoegen, zodat je met 1 druk op die knop alle topics al gelezen beschouwd en verlost bent van die afschuwelijke rode letters er tussendoor. Bovendien is dit voor een hoop mensen makkelijk, want dan hoeven ze niet echt alles te lezen om van dat rood verlost te worden.
*Knop toevoegen 'nieuwe berichten boven aan pagina' zodat je niet steeds naar onder moet scrollen
*Rode tekst juist toevoegen bij advertenties die nieuw zijn
Voor de rest niets als lof, het is een mooie site zo geworden en als je wat vaker aanwezig bent hier, vind je het allemaal wel terug
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 22:04 #1414653
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 480
Het geinige is..is dat 480 forum bijna gelijktijdig ook is overgestapt naar een modernere versie van hun software. Ze hebben hierbij ook bijna hetzelfde thema gekozen. Blauw en grijs.
Haha. Het heeft wel wat van mekaar weg.
Toch, werken enkele puntjes op hun forum "prettiger' dan bij ons..maar vice versa is dat ook. Een fusie ertussen zou perfect zijn....haha.
Groeten,
Gerben
Haha. Het heeft wel wat van mekaar weg.
Toch, werken enkele puntjes op hun forum "prettiger' dan bij ons..maar vice versa is dat ook. Een fusie ertussen zou perfect zijn....haha.
Groeten,
Gerben
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2015 16:35 #1414725
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Hoe een JPG versturen met een PB?
Hoe een JPG versturen met een PB?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2015 19:19 #1414737
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Autopagina
De autopagina's waren ooit eens bedoeld om snel te kunnen zien op welke auto een gemeld probleem betrekking heeft. Ik zie nu wel de tekst (een voorbeeld) "Referentie naar mijn auto: 29-LXF-1" maar die tekst is niet klikbaar. Als ik een willekeurige autopagina opzoek kan ik 'm als bezoeker wel openen. Als bezoeker mag ik zelf geen autopagina aanmaken.
Is het een idee om de autopagina's voor alle bezoekers open te stellen, zowel lezen als schrijven. Dat zou helpen bij problemen en zorgt dat de site op lange termijn een volledig beeld krijgt van de nog rijdende en niet meer rijdende 700's, 900's etc. Dit weer in het kader van eenvoudige verbeteringen van de gebruikers ervaring.
Oude plannen waren om de volledige site rondom deze auto profielen te gaan organiseren, maar dat kost wat meer bouw werk.
Is het een idee om de autopagina's voor alle bezoekers open te stellen, zowel lezen als schrijven. Dat zou helpen bij problemen en zorgt dat de site op lange termijn een volledig beeld krijgt van de nog rijdende en niet meer rijdende 700's, 900's etc. Dit weer in het kader van eenvoudige verbeteringen van de gebruikers ervaring.
Oude plannen waren om de volledige site rondom deze auto profielen te gaan organiseren, maar dat kost wat meer bouw werk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2015 21:02 #1414740
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien al genoemd
Ik vind de nieuwe site ook leuk, maar heb 2 dingetjes die mij storen.
Ik noem ze maar wellicht al genoemd en misschien bruikbaar voor de bouwers.
Ten eerste het banner-plaatje op de forum pagina 'Recente Discussies'. Er altijd een auto in het midden die geenszins op een 7 of 9 serie lijkt, is het een V50? Waarom moet ik hier steeds naar kijken? Kan je hier anders niet een meer dynamische omgeving van maken > een slideshow oid, als die V50 nu en dan voorbij komt is het misschien wat meer acceptabel.
en ten tweede mis ik echt de datum bij ieder nieuw ingediend bericht, staat wel steeds bij de beantwoording maar niet bij eerste post.
Ik noem ze maar wellicht al genoemd en misschien bruikbaar voor de bouwers.
Ten eerste het banner-plaatje op de forum pagina 'Recente Discussies'. Er altijd een auto in het midden die geenszins op een 7 of 9 serie lijkt, is het een V50? Waarom moet ik hier steeds naar kijken? Kan je hier anders niet een meer dynamische omgeving van maken > een slideshow oid, als die V50 nu en dan voorbij komt is het misschien wat meer acceptabel.
en ten tweede mis ik echt de datum bij ieder nieuw ingediend bericht, staat wel steeds bij de beantwoording maar niet bij eerste post.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-01-2015 17:52 #1414775
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic qoute knop en melding dat je een pb hebt gekregen
Waar zit de qoute knop (zoek functie gebruikt maar geen resultaat)
Hoe krijg ik een melding via mijn Hotmail als ik een pb heb ontvangen (niet gezocht in de zoek functie)
Hoe krijg ik een melding via mijn Hotmail als ik een pb heb ontvangen (niet gezocht in de zoek functie)
Moderators: Jerry Stam