Modificaties/upgrades die jij aan je redblock hebt gedaan..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 22:18 #1272885 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen
Garretts zitten standaard in de oudere turbo's, de 700 serie dus. Tot welk bouwjaar weer ik niet. V70's T5 hebben een Mitsubishi 15G. De aansluitingen van een Garrett zijn zowel op het spruitstuk als de downpipe anders. Computers van whiteblocks kun je niet in redblocks gebruiken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-04-2010 22:22 #1272887 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Thanks so far
je schrijft :
V70's T5 hebben een Mitsubishi 15G
Kunnen die dan wel een verbetering vormen op de 230FK?
En is dat passend

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 22:52 #1272897 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yes
Ja, een 15G is - iets - groter dan een 13C. Alleen voordat de boel past, zul je de turbine huis een stukje moeten draaien ten opzicht van het compressorhuis. Ook de flens van het turbinehuis kan anders zijn, je hebt er 1 nodig met een conische flens.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-04-2010 23:16 #1272909 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic OKE, thanks
Gewoon dus een v70 Classic T5 of T5R uit de Uk halen om te kijken hoe het zit en de nice things er af halen voor het projectje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 23:28 #1272916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ohja!

Wytze schreef : Gewoon dus een v70 Classic T5 of T5R uit de Uk halen om te kijken hoe het zit en de nice things er af halen voor het projectje.

Conische flensen vindt je trouwens alleen maar op 850's! In een bepaald modeljaar is de 15G in de v70's vervangen door een 16T. Hoe dat past, weet ik niet.
Hoe dan ook, als je serieuze plannen hebt, is Turbobricks een goede bron van informatie!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 00:16 #1272928 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Info op de buitenkant?!?
Hallo Bas

Baseman schreef : Ik bedoelde, als je een gechipte ECU hebt, dan zou ik graag weten welk nummer er op de nieuwe chip staat.

Die staan toch ook op de oude chip?  De nieuwe chip moet pincompatible zijn met de oude chip, anders moet er een adaptorprintje tussen.  Ik kan me ook niet voorstellen, dat Volvo destijds in z'n ECU's al plek gereserveerd heeft, voor grotere chips (waarbij dan een pin extra gebruikt wordt).  Ik ben er ook bijna van overtuigd, dat op die nieuwe chips niet al te veel informatie staat. Wie met chip-tuning z'n boterham probeert te verdienen, heeft liever niet dat een ander een (E)EPROM/FlashROM bij de elektronikawinkel gaat halen en dan even kopietjes van z'n dure tunings-chips gaat branden/flashen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 00:24 #1272931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbo 15g
uit mijn hoofd moet je een 15g van voor 1996 hebben, die hebben de goede uitlaatvorm. En idd tb.com kan je daar alles over vinden, turbo upgrade bij de search en voila..! Kan je ook alle overige upgrade info vinden, heb ik ook gedaan en daar ben je prima een paar dagen mee zoet. Volgorde van minst naar meest sportief is ongeveer T (standaard in b230ft), A, VX3, V dacht ik. 

flip_21 schreef : Verder PU bussen in de vooras en de panhardstang. Bilstein B6 dempers vóór, IPD stabilisator stang vóór, goodridge remslangen, ate blue remvloeistof, gegroefde schijven rondom, semi-metalen remblokjes 
Gr,
Philip 

Ik zit dus ook te denken aan die gegroefde schijven rondom, is dit een echt merkbare upgrade..?  En hoe zit het met het geluid tijdens remmen, heb wel eens horen zeggen dat je een 'schurend' geluid krijgt. Puur omdat er die groeven inzitten.. En kan niet wachten tot ik mijn ophanging te grazen kan nemen, ga wel voor alles in de pu-bussen, voor en achter. Verder wel een gaaf blok als ik het zo lees =)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 09:12 #1272950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Velleman
<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --><p class="MsoNormal">Heb geen turbo´s om te tunen,.... ;-)<p class="MsoNormal">&#160;<p class="MsoNormal">Maarrrr wat naar mijn idee ook een welkome verbetering is voor de carburateur rijders is de elektronische ontsteking van Velleman (K2543). Bij is de auto merkbaar beter en zuiniger gaan lopen. Investering is nagenoeg nul euro (oké in totaal heeft het me 25 euro gekost en een avondje solderen en inbouwen).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 14:19 #1272999 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Woes schreef : Ik zit dus ook te denken aan die gegroefde schijven rondom, is dit een echt merkbare upgrade..?  En hoe zit het met het geluid tijdens remmen, heb wel eens horen zeggen dat je een 'schurend' geluid krijgt. Puur omdat er die groeven inzitten.. En kan niet wachten tot ik mijn ophanging te grazen kan nemen, ga wel voor alles in de pu-bussen, voor en achter. Verder wel een gaaf blok als ik het zo lees =)

Algemeen wordt het gezien als een upgrade, het ziet er natuurlijk ook wel leuk uit etc. Je moet vooral oppassen dat de blokken die je gebruikt niet te zacht zijn. Ik gebruik dus ook relatief harde blokken.
Het geluid merk je in normaal verkeer niets van, pas als ik bijvoorbeeld van 140 naar 50 afrem (snel) dan hoor je een geluid alsof je, tja hoe leg je dat uit, met perslucht iets van een dynamo poelie opgang brengt (pas nog gedaan vandaar ;-)
Meer dus het geluid van de gassen die door de groeven gaan dan schurend geluid. Als je de remmen wat harder gebruikt (achter elkaar) krijg je het geluid natuurlijk wat sneller/bij elke rempoging.
Ik heb die groeven ook in de achterschijven, maar dat is denk ik totaal overbodig, was meer omdat ik toch nieuwe moest hebben...
Grappige is dat mijn blok nog redelijk standaard is, ondanks de eerder genoemde dingetjes. E85 (en de daarbij horende agressievere timing) en de turbo zijn de zaken die het meeste effect hebben gehad. Ik had natuurlijk de boost kunnen verhogen, maar als ik in z'n 3 bij 2500 toeren de OD tot moes draai heeft dat weinig zin.. nu ligt dat trouwens eerder aan de bak die niet goed is dan aan de motor
Gr,
Philip 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 14:38 #1273001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opskieten
Skiet dan een keer op met die M90 joh!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC