Modificaties/upgrades die jij aan je redblock hebt gedaan..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
V70's T5 hebben een Mitsubishi 15G
Kunnen die dan wel een verbetering vormen op de 230FK?
En is dat passend
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Conische flensen vindt je trouwens alleen maar op 850's! In een bepaald modeljaar is de 15G in de v70's vervangen door een 16T. Hoe dat past, weet ik niet.Wytze schreef : Gewoon dus een v70 Classic T5 of T5R uit de Uk halen om te kijken hoe het zit en de nice things er af halen voor het projectje.
Hoe dan ook, als je serieuze plannen hebt, is Turbobricks een goede bron van informatie!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Die staan toch ook op de oude chip? De nieuwe chip moet pincompatible zijn met de oude chip, anders moet er een adaptorprintje tussen. Ik kan me ook niet voorstellen, dat Volvo destijds in z'n ECU's al plek gereserveerd heeft, voor grotere chips (waarbij dan een pin extra gebruikt wordt). Ik ben er ook bijna van overtuigd, dat op die nieuwe chips niet al te veel informatie staat. Wie met chip-tuning z'n boterham probeert te verdienen, heeft liever niet dat een ander een (E)EPROM/FlashROM bij de elektronikawinkel gaat halen en dan even kopietjes van z'n dure tunings-chips gaat branden/flashen.Baseman schreef : Ik bedoelde, als je een gechipte ECU hebt, dan zou ik graag weten welk nummer er op de nieuwe chip staat.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zit dus ook te denken aan die gegroefde schijven rondom, is dit een echt merkbare upgrade..? En hoe zit het met het geluid tijdens remmen, heb wel eens horen zeggen dat je een 'schurend' geluid krijgt. Puur omdat er die groeven inzitten.. En kan niet wachten tot ik mijn ophanging te grazen kan nemen, ga wel voor alles in de pu-bussen, voor en achter. Verder wel een gaaf blok als ik het zo leesflip_21 schreef : Verder PU bussen in de vooras en de panhardstang. Bilstein B6 dempers vóór, IPD stabilisator stang vóór, goodridge remslangen, ate blue remvloeistof, gegroefde schijven rondom, semi-metalen remblokjes
Gr,
Philip

- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Woes schreef : Ik zit dus ook te denken aan die gegroefde schijven rondom, is dit een echt merkbare upgrade..? En hoe zit het met het geluid tijdens remmen, heb wel eens horen zeggen dat je een 'schurend' geluid krijgt. Puur omdat er die groeven inzitten.. En kan niet wachten tot ik mijn ophanging te grazen kan nemen, ga wel voor alles in de pu-bussen, voor en achter. Verder wel een gaaf blok als ik het zo lees
Algemeen wordt het gezien als een upgrade, het ziet er natuurlijk ook wel leuk uit etc. Je moet vooral oppassen dat de blokken die je gebruikt niet te zacht zijn. Ik gebruik dus ook relatief harde blokken.
Het geluid merk je in normaal verkeer niets van, pas als ik bijvoorbeeld van 140 naar 50 afrem (snel) dan hoor je een geluid alsof je, tja hoe leg je dat uit, met perslucht iets van een dynamo poelie opgang brengt (pas nog gedaan vandaar

Meer dus het geluid van de gassen die door de groeven gaan dan schurend geluid. Als je de remmen wat harder gebruikt (achter elkaar) krijg je het geluid natuurlijk wat sneller/bij elke rempoging.
Ik heb die groeven ook in de achterschijven, maar dat is denk ik totaal overbodig, was meer omdat ik toch nieuwe moest hebben...
Grappige is dat mijn blok nog redelijk standaard is, ondanks de eerder genoemde dingetjes. E85 (en de daarbij horende agressievere timing) en de turbo zijn de zaken die het meeste effect hebben gehad. Ik had natuurlijk de boost kunnen verhogen, maar als ik in z'n 3 bij 2500 toeren de OD tot moes draai heeft dat weinig zin.. nu ligt dat trouwens eerder aan de bak die niet goed is dan aan de motor
Gr,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-