Modificaties/upgrades die jij aan je redblock hebt gedaan..
- V700 register
- Nieuw lid
-
<u>1988 b230ft blok (standaard 156 pk), vooralsnog een alleen een MBC op 0,8~0,85 bar, dus een pk of 175-180 (met wat mazzel?)</u>
Vooruitzicht, zodra de portemonnee het toelaat (student..): vx3 nokkenas (heb ik al liggen), 3 inch uitlaat, 15g turbo en dikke injectors als dat nodig is

Ik ben benieuwd! En is zo'n dagboek pagina alleen te maken als je lid bent?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder, zie m'n onderschrift. Geschat vermogen? 220pk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
of heb ik het mis ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is het geen 951 op het einde ipv 591Woes schreef : wat voor chip heb je er eigenlijk inzitten, rica..? Aangezien mijn ecu niet chipbaar is, ik heb een lh2.2 chip met 541 op het einde (591 op het einde is wel chipbaar dacht ik), heb ik wel eens gespeeld met het idee om een 591 chip van ebay te halen en op te sturen naar BSR in zweden. Die kunnen hem blijkbaar wel onder handen nemen. Maar of er veel winst mee te behalen is in mijn geval weet ik niet..
De 951 schijnt een betere versie te zijn dan de 280000561 Ecu
De 28000561 die ik hier open heb liggen is de chip er ook gewoon uit halen dus zal dan ook wel makkelijk te vervangen zij door een andere chip
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een Viking chip. Sterker nog, ik heb een standaard ECU liggen, en een gechipte die dus in de auto zit. Voor euhm, tja, dingen.Woes schreef : wat voor chip heb je er eigenlijk inzitten, rica..? Aangezien mijn ecu niet chipbaar is, ik heb een lh2.2 chip met 541 op het einde (591 op het einde is wel chipbaar dacht ik), heb ik wel eens gespeeld met het idee om een 591 chip van ebay te halen en op te sturen naar BSR in zweden. Die kunnen hem blijkbaar wel onder handen nemen. Maar of er veel winst mee te behalen is in mijn geval weet ik niet..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
heb nog even nagekeken tb.com (<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817 " target="_blank">dit topic) en daar staat:Fred 740 schreef : Is het geen 951 op het einde ipv 591
De 951 schijnt een betere versie te zijn dan de 280000561 Ecu
De 28000561 die ik hier open heb liggen is de chip er ook gewoon uit halen dus zal dan ook wel makkelijk te vervangen zij door een andere chip
<u>LH2.2</u> 740 Saloon (744) - 2.3 Turbo 08.86-07.89 156HP B230FT 740 Estate (745) - 2.3 Turbo 08.86-07.89 156HP B230FT 760 Saloon (704, 764) - 2.3 Turbo 01.88-07.89 162HP B230FT <u>LH2.2 (Fuel ECU):</u> 0 280 000 541 (Volvo p/n: 1367487) 0 280 000 591 0 986 261 759 (Volvo p/n: 3531107, 5003765)
De 541 ecu heeft namelijk geen losse chip die je erop kan klikken en afhalen. Dat heeft de 591 wel en daar hoef je dus niet te gaan solderen, bij de 541 wel.. De 0 280 000 951 die ik kon vinden is een 115 pk lh2.4 chips in dat topic van een b230f.. En over dat uitlezen heb ik geen verstand, en uitlezen is niet hetzelfde als aanpassen lijkt me En anders ga ik commodore van marktplaats halen haha
Hij had de laatste keer dat ik checkte alleen maar lh2.4 chips liggen. En die lh2.2 chips zijn echt bijna nergens meer te vinden, die frpe82 op tb.com die ze verkocht heeft zijn hele account gedelete en is nergens te bereikenChilm schreef : Even aan Bossie vragen of hij iets voor je heeft liggen Woes. Heeft regelmatig hele leuke dingen in de aanbieding. Hij heeft ook een website. Even zoeken in dit forum dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die chip waar je aan refereert, dat is een EEprom, toch?Dus, als je een blanco EEprom hebt, dan kun je die toch (laten) programmeren? Of denk ik nu te simpel?En als ik niet te simpel denk, heb je dan het nummer van die EEprom voor me?Woes schreef : Hij had de laatste keer dat ik checkte alleen maar lh2.4 chips liggen. En die lh2.2 chips zijn echt bijna nergens meer te vinden, die frpe82 op tb.com die ze verkocht heeft zijn hele account gedelete en is nergens te bereiken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
-T3 turbo van Bentley
-V nokkenas van B230E
-uitgefreesd uitlaatspruitstuk met M10 studs
-76 mm downpipe rvs met racekat en 76 mm JT uitlaat met 2 dempers
-630 cc/minuut injectoren (voor het rijden met ethanol)
-K&N luchtfilter met zelfgemaakte aanzuigbuis en buis van turbo-intercooler
-aluminium externe CBV
-catch can (cola flesje)
-984 LH computer met Viking Ecomax chip en 219 EZK box met aangepaste software
-M90 bak met diesel koppeling set
-olie druk/temp/boost/volt/wideband(defect) metertjes en binnenkort ook EGT er bij.
-nu nog standaard smalle intercooler maar ergens deze zomer een betere er op, samen met een nieuwe radiateur.
Turbodruk is nu afgesteld op 0,5 bar. Samen met de andere modificaties gaat dat al goed hard (met goede 'launch' is ongeveer 7 seconde 0-100 geen probleem). Vooral tussenacceleratie gaat goed. De motor doet het goed maar ik ben nog wat kleine probleempjes aan het opsporen, zo wil de motor soms wat laag stationair draaien, of juist wat hoog. Verder doet ie het eigenlijk heel goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.