Modificaties/upgrades die jij aan je redblock hebt gedaan..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry maar hier laat mijn kennis toch te wensen over.. Een EEprom is een chip die je kan herschrijven maar verder heb ik geen verstand van die dingen. En zou mooi zijn als het zo simpel is als jij het zegt, hoewel ik zo'n map maken liever overlaat aan de mensen die er een betrouwbare map van makenBaseman schreef : Die chip waar je aan refereert, dat is een EEprom, toch?Dus, als je een blanco EEprom hebt, dan kun je die toch (laten) programmeren? Of denk ik nu te simpel?En als ik niet te simpel denk, heb je dan het nummer van die EEprom voor me?

En JW, waarom 0,5 bar als ik zo brutaal mag zijn..? Jouw complete setup klinkt alsof het meer aan kan of zie ik iets over het hoofd, behalve de intercooler die (te) klein is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
JW vertel... wat is/doet catch can (cola flesje) en waarom?JW schreef : Op mijn B230F:
-catch can (cola flesje)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat snap ik, dat je dat aan iemand overlaat me kennis van zaken.Woes schreef : Sorry maar hier laat mijn kennis toch te wensen over.. Een EEprom is een chip die je kan herschrijven maar verder heb ik geen verstand van die dingen. En zou mooi zijn als het zo simpel is als jij het zegt, hoewel ik zo'n map maken liever overlaat aan de mensen die er een betrouwbare map van maken
Ik bedoelde, als je een gechipte ECU hebt, dan zou ik graag weten welk nummer er op de nieuwe chip staat. Je schreef volgens mij, dat de chip niet meer te krijgen is, waaruit ik afleid, dat het adres voor programmeren wel bekend is.
Als dat zo is, en ik zou die chip voor je hebben, kun jij hem laten programmeren, dat bedoelde ik.
Op elke chip staat een aantal gegevens, die wilde ik even weten.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-

- Luchtfilterhuis leeggehaald
- Verenigingschips
- Greddy Profec A electronic boost controller op 0,9 bar
- Oliedruk + temperatuurmeter
Heb hier een gepoort, niet gescheurd uitlaatspruitstuk liggen dat er binnenkort met een 15G turbo opgaat. Ook de automaat zal aangepast worden (sneller schakelen + extra oliekoeler).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verenigingschip, als in de chips van Ruben (Bossie), die niets met de Volvo 700 Verenging te maken hebben ? Ik houd het bij een stage 0 (of was het 1) tuning: Zorgen dat mijn originele blok zo goed mogelijk loopt/in zo goed mogelijke conditie is. Zelfs turbodruk is 0.35 bar (waarbij de WG wel weer meewerktgj schreef : Verenigingschips

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Garrett Cosworth T3 turbo (zelfde als JW)
- Balansassen verwijderd
- 640cc/min injectoren
- AFR meter aangezien ik op E85 rij
- 0,8 bar turbodruk
En modificaties die klaarliggen:
- M90
- nieuw vliegwiel (custom) voor 850R koppeling, weeg slechts 5,3 kg
- penta 16V nokkenassen
- 3' uitlaat
De reden dat dir er niet nog niet op zit is dat de overdrive intern slipt vanaf de 3e versnelling.. dan heeft het weinig zin om andere dingen te doen, en tijd is ook nog een factor..
Verder PU bussen in de vooras en de panhardstang. Bilstein B6 dempers vóór, IPD stabilisator stang vóór, goodridge remslangen, ate blue remvloeistof, gegroefde schijven rondom, semi-metalen remblokjes
Gr,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dag GJ, ik ben nieuwsgierig wat er dan gaat gebeuren aan de automaat daar ik ook een automaat rijd en dit eigenlijk het enige punt is wat mij zorgen baart bij een getunede Volvo. Ik ben dus altijd in voor suggesties op dat gebied. Kan er behalve een extra oliekoeler er op weinig over vinden, ook niet op turbo bricks.Dus... als je meer weet als ik en je wilt het delen...gj schreef : Ook de automaat zal aangepast worden (sneller schakelen + extra oliekoeler).
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-

Kort gezegd is onze AW71 automaat een behoorlijk sterke. De meeste slijtage treedt op bij schakelacties volgas. Asian Warner heeft drie zuigertjes ingebouwd met veren erin die fungeren als een soort schokdempers om soepel over te schakelen. Drie omdat onze bak een 3-bak is met overdrive.
Tijdens volgas wil je (zeker met een getunede motor) niet zo soepel mogelijk maar juist zo snel mogelijk overschakelen naar de volgende versnelling omdat soepel schakelen tijd kost. Tijd = warmte = slijtage aan de koppelingen.
Door ervoor te zorgen dat de zuigertjes niet meer ingedrukt kunnen worden win je tijd en ontstaat er dus minder slijtage. Nadeel is wel dat het schakelen een stuk ruiger zal aanvoelen. Tijdens normaal rijden merk je hier echter weinig van volgens mensen die deze modificatie al hebben uitgevoerd.

Door dus iets in de veren te doen (afgezaagde bouten) kunnen deze niet meer ingedrukt worden en blijven de zuigertjes in 1 positie.

Op turbobricks staat nog meer info, zoek maar eens op accumulator mod.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Nu ik mijn 86'er 740 estate heb staan met een carosserie in harde staat is het na in/uitbouw van LPG tijd voor fun in voorbereiding.
Er gaat een 1998 LPT + Automaat etc in met LPI installatie. Achteras ook handig om om te zetten?
Vragen:
Begrijp ik nu goed dat een Garrett Cosworth T3 turbo uit een 850/V70classic T5 komt? Zo neen, waaruit dan?
Past die Garrett Cosworth T3 turbo op het uitlaatspruitstuk van de LPT zonder aanpassingen?
Is de vlampijp daar dan weer direct zonder aanpassingen op aan te sluiten?
Verdere koel/smering van de turbo ook aanpassen of gewoon plug and play??
Heb je er dan ook echt de computer er bij nodig? Of kan dat ook later?
Kan je dan ook de injectoren daarvan beter meenemen als je toch een T5 aan het leegroven bent??
Of misschien nog meer van die configuratie uit een 850/V70classic ?
Wat is de verbetering van een V nokkenas van B230E? Ik heb nog een sloop B230E of B23E liggen. Wel van een 240. Is dat Ook V? En waar komt de as uit die nog beter presteerd?
Die dikke tussenkoelers zijn in Zweden te koop geloof ik he? Welk merk? Linkje? heb het een keer gezien en niet eens zo duur meen ik me te herinneren.
Niet dat ik nu een kanon wil maken maar wel met beperkte middelen en een beetje shoppen her en der een snelle 86'er stationcar.
Hoor graag de adviezen.