Wat heb jij recent aan je Volvo gedaan? met plaatjes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2018 17:48 #1451189
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een foto zegt meer als 1000 woorden...
Zoals beloofd enkele afbeeldingen van de nieuwe set-up.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2018 18:54 #1451191
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Staat beter dan ik had
Staat beter dan ik had gedacht. Strak!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-12-2018 10:06 #1451210
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ja
Staat idd mooi en nu nog 4 cm naar beneden dan is het echt een vette bak
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-12-2018 10:10 #1451211
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Hoog op hun poten
Inderdaad goede combinatie. Verhouding wielomtrek en afmetingen carrosserie is met 17 en 18 inch meer in balans. Met 16 inch (en helemaal met 15) gaat dat, wanneer je daar oog voor hebt, qua verhoudingen al snel richting grote wagen met (ietwat overdreven, té) kleine wielen. Dat wordt optisch nog eens versterkt doordat wagens uit de 700 en 900-serie relatief ‘hoog hun poten’ staan. Met 18 inch wordt de wielkast weliswaar optisch meer ‘gevuld’, maar blijft dat effect wel zichtbaar. De banddiameter blijft namelijk wél gelijk. Met een centimeter of maximaal drie, vier verlagen verdwijnt dat ‘hoge poten-effect’ en maakt het mijns inziens helemaal af.
@VOLVO.960: zou je ons willen laten weten hoe het met het rijcomfort is gesteld in vergelijking met 16 inch?
Adriaan
@VOLVO.960: zou je ons willen laten weten hoe het met het rijcomfort is gesteld in vergelijking met 16 inch?
Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-12-2018 10:27 #1451212
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Achterruitverwarming defect
Met dit vochtige weer is achterruitverwarming af en toe wel handig. En die liet het vandeweek afweten. Eerste gedachte: zekering (nr 10). Maar die is in orde. Bij nadere inspectie bleek de draad naar de achterklep de oorzaak. Die liep over het linker scharnier in plaats van door het gootje ernaast en kwam daardoor bij het sluiten van de achterklep klem te zitten. Dat zat waarschijnlijk al jaren zo, maar nu - na 21 jaar - uiteindelijk geen verbinding meer. Klusje solderen en krimpkous.
Adriaan
Adriaan
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2018 11:10 #1451215
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dieseltje spelen.
<a href="
volvo700vereniging.nl/diesel/een-anti-di...och-een-leuk-project
">Met Dieseltje spelen
Groetjes,
Gerben
Groetjes,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2018 17:26 #1451305
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Winterwielen klaar ..
Na een cosmetische behandeling zijn mijn winter wielen klaar voor de winter.
Nu de winter nog...
Nu de winter nog...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2018 17:34 #1451307
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rijcomfort op 18”
Sinds enkele dagen rolt mijn 960 op 18” 7j velgen met 215/45R18 banden. De set heeft dezelfde ET waarde als de originele 16”, ET43. De banden lopen niet aan.
Na een paar dagen heen en weer naar werk rijden merk in de eerste grote verschillen:
- sturen gaat een stuk directer. Logisch, de lagere band wringt minder dan de 55-serie die er oorspronkelijk onder lag. Wat mij betreft een absolute +
- veren en dempend moeilijk te zeggen. Voorheen veerde de banden ook een beetje in en waren ze onderdeel van de veerweg. Ook een deel van de demping namen ze voor hun rekening. De nieuwe set doet dat een stuk minder en ik merk dat de veren en dempers daardoor iets harder moeten werken (en dat de totale vering en demping een stukje Spartaanser is geworden)
- gewicht van de nieuwe set wielen is hoger dan de vorige, 16” set. De wielen hebben daardoor iets meer de neiging om te stuiteren, maar dit is echt minimaal!
- bochtengedrag is verbeterd. Hoewel ik geen bochtenridder ben merk ik dat de auto strakker stuurt en beter koers houdt in de bochten. De vorige 55-serie had al een stuk sneller de neiging om een beetje te gaan glijden over het rubber. De 1670 kilo van de 960 draagt daar natuurlijk aan bij. Met de huidige 45-serie is het glijden (vervormen van de band) een stuk minder aanwezig.
Tot zover mijn persoonlijke bevindingen!
Na een paar dagen heen en weer naar werk rijden merk in de eerste grote verschillen:
- sturen gaat een stuk directer. Logisch, de lagere band wringt minder dan de 55-serie die er oorspronkelijk onder lag. Wat mij betreft een absolute +
- veren en dempend moeilijk te zeggen. Voorheen veerde de banden ook een beetje in en waren ze onderdeel van de veerweg. Ook een deel van de demping namen ze voor hun rekening. De nieuwe set doet dat een stuk minder en ik merk dat de veren en dempers daardoor iets harder moeten werken (en dat de totale vering en demping een stukje Spartaanser is geworden)
- gewicht van de nieuwe set wielen is hoger dan de vorige, 16” set. De wielen hebben daardoor iets meer de neiging om te stuiteren, maar dit is echt minimaal!
- bochtengedrag is verbeterd. Hoewel ik geen bochtenridder ben merk ik dat de auto strakker stuurt en beter koers houdt in de bochten. De vorige 55-serie had al een stuk sneller de neiging om een beetje te gaan glijden over het rubber. De 1670 kilo van de 960 draagt daar natuurlijk aan bij. Met de huidige 45-serie is het glijden (vervormen van de band) een stuk minder aanwezig.
Tot zover mijn persoonlijke bevindingen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2018 17:36 #1451308
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prachtige, originele wielen
Prachtige, originele wielen Ronald! Bijna zonde om ze de winter in tenjagen... maar ja, hadden ze maar geen wielen moeten worden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2018 18:24 #1451309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx !
De 18” die jij hebt worden mij te stevig ! En inderdaad, dan moeten ze maar geen wielen worden. Wél zet ik ze tegenwoordig voor de wissel in de autowas, dat scheelt echt enorm met aanhechten van vuil !
Moderators: Jerry Stam