Wat heb jij recent aan je Volvo gedaan? met plaatjes!
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2018 00:25 #1451796
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Moet
ie weg van je partner ? 
Ja, heb mijn best gedaan, maar er reageerde niemand op de advertentie.. haha

Ja, heb mijn best gedaan, maar er reageerde niemand op de advertentie.. haha
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2018 00:29 #1451797
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic deurpaneel vernieuwd
Rechts en linksachter nettere exemplaren gemonteerd
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2018 01:52 #1451799
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ja
Hallo Ton
Je schreef: "Maar die achterklep, stel je zit in de auto en alles is op slot, kun je dan nog steeds de achterklep met de hand openen?"
Gaat prima. Een paar keer per jaar ga ik naar een meeting van de computerclub. Ik slaap dan meestal in de auto. De deuren (en de achterklep) sluit ik altijd af door het knopje van de bestuurdersdeur in te drukken. De deuren en dus ook de achterklep gaat van binnen uit altijd open. Ook als de auto afgesloten is. Tenzij je het kinderslot erop gezet hebt natuurlijk. Dat zit zowel op de achterdeuren als de achterklep. Maar met iets duns, zoals bijvoorbeeld een liniaaltje, kom je meestal (van binnen uit) wel bij het palletje van het kinderslot, mocht dat nodig zijn.
groetjes
Mathy
Je schreef: "Maar die achterklep, stel je zit in de auto en alles is op slot, kun je dan nog steeds de achterklep met de hand openen?"
Gaat prima. Een paar keer per jaar ga ik naar een meeting van de computerclub. Ik slaap dan meestal in de auto. De deuren (en de achterklep) sluit ik altijd af door het knopje van de bestuurdersdeur in te drukken. De deuren en dus ook de achterklep gaat van binnen uit altijd open. Ook als de auto afgesloten is. Tenzij je het kinderslot erop gezet hebt natuurlijk. Dat zit zowel op de achterdeuren als de achterklep. Maar met iets duns, zoals bijvoorbeeld een liniaaltje, kom je meestal (van binnen uit) wel bij het palletje van het kinderslot, mocht dat nodig zijn.
groetjes
Mathy
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-12-2018 20:47 #1451814
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @fflunche
Nee het boeit haar niet zo wat ik met mijn auto’s doe zolang onze gezamenlijke spaarrekening maar niet gebruikt word voor mijn hobby. De 245 staat nu sinds eind 2012 stil dankzij dhr Weekers, althans de motor draait een paar keer in de week warm en ik rij er dan ff een rondje op het terrein mee. Ik heb de bus nu die ik multifunctioneel wil in ga zetten en wil daar de komende tijd en dat kan zo maar een jaar of 2 zijn daar mijn focus op leggen.
Maar wie weet blijft de 245 wel en wacht ik nog 3 jaar want dan is hij belasting vrij. Dan heb ik nog even de tijd om hem netjes te maken en dan kan ik er ook meer voor vragen of er zelf in rijden bijvoorbeeld is wel is leuk om te zeggen vandaag met de bus en morgen met de 245 en overmorgen met de Opel Admiral.
Ach ja, de foto’s zijn gemaakt dus nu nog de advertentie plaatsen.
Maar wie weet blijft de 245 wel en wacht ik nog 3 jaar want dan is hij belasting vrij. Dan heb ik nog even de tijd om hem netjes te maken en dan kan ik er ook meer voor vragen of er zelf in rijden bijvoorbeeld is wel is leuk om te zeggen vandaag met de bus en morgen met de 245 en overmorgen met de Opel Admiral.
Ach ja, de foto’s zijn gemaakt dus nu nog de advertentie plaatsen.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2018 14:47 #1451825
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok,
Dat is goed om te weten Mathy!
Alles doet het momenteel weer zoals het hoort, behalve het sleutelslotje van de achterklep. Dat moet ik dus als eerste aanpakken.
Groeten,
Ton Visser
Wormer
Lidnr 116
945 B230 FK MJ 1996
Alles doet het momenteel weer zoals het hoort, behalve het sleutelslotje van de achterklep. Dat moet ik dus als eerste aanpakken.
Groeten,
Ton Visser
Wormer
Lidnr 116
945 B230 FK MJ 1996
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2018 17:21 #1451827
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Niet
zozeer iets gedaan aan de Volvo alswel een reserve onderdeel ervoor ergens opgehaald, Een bosch mistlamp/breedstraler voor onder de voorbumpert.
Voor 7,50 kon ik hem niet laten liggen. Ding is acceptabele staat, Ook het binnenwerk.
Voor 7,50 kon ik hem niet laten liggen. Ding is acceptabele staat, Ook het binnenwerk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2018 16:03 #1451920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu + Thermostaat
Vandaag een nieuw Bosch accu gemonteerd. Toen het een aantal weken geleden rond de 0 graden was moest ik vrij lang starten. Nu het warmer is ging het beter maar na meten van de bestaande Dynac accu, 12.1Volt na 16 uur stilstaan en een laadspanning van 10.34 besloten een nieuwe accu te plaatsen.
Ik heb weinig zin om over een paar weken in Oostenrijk stil te staan en dan voor veel geld een nieuwe te moeten aanschaffen.
Tevens had ik het idee dat mijn verwarming niet stabiel was én werd mijn band met het benzinestation nóg inniger.
Daarom mijn thermostaat vervangen, mijn auto is van Maart 1995 en de productiedatum van de oude thermostaat is Oktober 1996.
Voor de échte puristen misschien leuk om te weten dat rond half jaren 90 de Volvo thermostaten bij Wahler vandaan kwamen, zie foto.
Ik heb weinig zin om over een paar weken in Oostenrijk stil te staan en dan voor veel geld een nieuwe te moeten aanschaffen.
Tevens had ik het idee dat mijn verwarming niet stabiel was én werd mijn band met het benzinestation nóg inniger.
Daarom mijn thermostaat vervangen, mijn auto is van Maart 1995 en de productiedatum van de oude thermostaat is Oktober 1996.
Voor de échte puristen misschien leuk om te weten dat rond half jaren 90 de Volvo thermostaten bij Wahler vandaan kwamen, zie foto.
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2019 23:24 #1451976
door R Dobbelaere (GAST)
Nu past ie beter op de 16t turbo en kan ik de afr in de gaten houden.
Binnenkort ophalen.
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic Downpipe laten aanpassen
Nu past ie beter op de 16t turbo en kan ik de afr in de gaten houden.
Binnenkort ophalen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2019 15:03 #1451992
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 Ikea pakket II
Ha Fred,
Ik had de geweldige volumereductie van deze 945 al gezien, na het gebruik van de reciprozaag.
Ik had mij echter niet gerealiseerd, dat ik heel goed een paar stukjes plaat uit jouw dak had kunnen gebruiken. Maar dat is nu te laat!
Onder de beide middenvoetjes van mijn dakrails is nl. stevige roest ontstaan, aan één kant heeft dat al tot een gat geleid.
Ik heb het er al eens met Henk Huisman over gehad, hij had dat ook bij een andere 945 gezien.
Vermoedelijk is dat bij mij ontstaan door het meerjarige gebruik van een dakkoffer met kampeerspullen (uit de tijd dat mijn 3 kinderen nog met vakantie mee gingen). Door het bewegen/wringen van de dakkoffer tijdens het rijden, is er ruimte ontstaan en er tussen kruipend vocht heeft zijn werk gedaan.
Ik ben van plan om er op die plaatsen gave stukjes dak (met het profiel lopend naar de zijkanten) van een sloper in te (laten) lassen.
Dus als je nog eens een 945 in stukjes zaagt houd ik mij aanbevolen!
Een mooi nieuw (Volvo) jaar toegewenst!
Groet,
Hans van Oostveen
lidnr 54
Ik had de geweldige volumereductie van deze 945 al gezien, na het gebruik van de reciprozaag.
Ik had mij echter niet gerealiseerd, dat ik heel goed een paar stukjes plaat uit jouw dak had kunnen gebruiken. Maar dat is nu te laat!
Onder de beide middenvoetjes van mijn dakrails is nl. stevige roest ontstaan, aan één kant heeft dat al tot een gat geleid.
Ik heb het er al eens met Henk Huisman over gehad, hij had dat ook bij een andere 945 gezien.
Vermoedelijk is dat bij mij ontstaan door het meerjarige gebruik van een dakkoffer met kampeerspullen (uit de tijd dat mijn 3 kinderen nog met vakantie mee gingen). Door het bewegen/wringen van de dakkoffer tijdens het rijden, is er ruimte ontstaan en er tussen kruipend vocht heeft zijn werk gedaan.
Ik ben van plan om er op die plaatsen gave stukjes dak (met het profiel lopend naar de zijkanten) van een sloper in te (laten) lassen.
Dus als je nog eens een 945 in stukjes zaagt houd ik mij aanbevolen!
Een mooi nieuw (Volvo) jaar toegewenst!
Groet,
Hans van Oostveen
lidnr 54
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2019 16:20 #1451993
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hans, dakplaat is zo dun en
Hans, dakplaat is zo dun en onverstevigd dat lassen heel moeilijk zal zijn. Voor je het weet trekt het dak krom.
Wat je kunt proberen bij zulke dunne plaat is een koperen blok er tegenaan leggen als koeling, en daar tegenaan lassen. Of je last de nieuwe stukken niet, maar soldeert ze. Of je last met TIG en niet met MIG, dat levert ook veel minder hitte.
Overigens is het, omdat het eenzijdig gekromde plaat is, ook helemaal niet moeilijk om dat uit nieuwe plaat te (laten) maken. Alle daarvoor benodigde handelingen hebben we ook bij de Rustbuster-lascursus afgelopen jaar al gedaan: plaat walsen en hoeken zetten. Ik denk dat dat net zoveel werk is als zorgvuldig herbruikbaar snijden uit een bestaande carrosserie!
Wat je kunt proberen bij zulke dunne plaat is een koperen blok er tegenaan leggen als koeling, en daar tegenaan lassen. Of je last de nieuwe stukken niet, maar soldeert ze. Of je last met TIG en niet met MIG, dat levert ook veel minder hitte.
Overigens is het, omdat het eenzijdig gekromde plaat is, ook helemaal niet moeilijk om dat uit nieuwe plaat te (laten) maken. Alle daarvoor benodigde handelingen hebben we ook bij de Rustbuster-lascursus afgelopen jaar al gedaan: plaat walsen en hoeken zetten. Ik denk dat dat net zoveel werk is als zorgvuldig herbruikbaar snijden uit een bestaande carrosserie!
Moderators: Jerry Stam