Wat heb jij vandaag gedaan
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2017 20:15 #1441912
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Gister aan het klussen
Gister aan het klussen geweest in het huis van mijn broer, afvoer van het fontijntje in de muur verwerkt ipv een lelijke buis naar de sifon toe. Verder wat nieuwe inbouwdozen en leidingwerk in de muur gefreesd aangezien de muurvarkens morgen komen smeren. Vandaag een partij van 12 TL's gekocht voor in de loods hier verderop. Ik had er maar 'n stuk of 6 nodig dus de rest komt weer te koop. Zijn mooie degelijke water/stofdichte werkplaats armaturen. Verder m'n broer geholpen met het uitladen en in elkaar zetten van een Kity van dikte vlakbank. Morgen de TL's aansluiten en dan hebben we weer n beetje licht in de loods! Verder komt morgen ook m'n nieuw bestelde elektra gereedschap binnen. Daar morgen meer over!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-11-2017 21:13 #1441913
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @stinos
Dat van die straalkast klinkt wel interessant! Houd me even op de hoogte!
Het is eigenlijk een kopie van wat je bij HBM of Dakota kan kopen. Het is een kast met een trechter vorm aan de onderkant om het grit weer op te vangen. 3 kanten van de kast heb ik al omdat dit de hoek is van de werkplaats en het plafond van de zolder is de bovenkant. Enkel de zijkant en voorkant maken. Voorkant word 1 groot deel met een raam. Dit is de deur. Onder de deur komt een paneel waar de rubber handschoenen aan vast zitten. De bodem is van gaas, dat gaas wat je ook wel in de industrie ziet bij trappen enzo. Ik heb nog een vierkante meter liggen. De straalketel heeft genoeg slang om genoeg beweging vrijheid in de kast te hebben. Een TL lamp heb ik ook nog liggen.
Het enige wat ik dus kopen moet is de handschoenen, ventilatie rooster, plexiglas of echt glas, wat tocht strip en wat hout. Ik denk dat ik met 100 euro wel klaar ben denk ik.
Het is eigenlijk een kopie van wat je bij HBM of Dakota kan kopen. Het is een kast met een trechter vorm aan de onderkant om het grit weer op te vangen. 3 kanten van de kast heb ik al omdat dit de hoek is van de werkplaats en het plafond van de zolder is de bovenkant. Enkel de zijkant en voorkant maken. Voorkant word 1 groot deel met een raam. Dit is de deur. Onder de deur komt een paneel waar de rubber handschoenen aan vast zitten. De bodem is van gaas, dat gaas wat je ook wel in de industrie ziet bij trappen enzo. Ik heb nog een vierkante meter liggen. De straalketel heeft genoeg slang om genoeg beweging vrijheid in de kast te hebben. Een TL lamp heb ik ook nog liggen.
Het enige wat ik dus kopen moet is de handschoenen, ventilatie rooster, plexiglas of echt glas, wat tocht strip en wat hout. Ik denk dat ik met 100 euro wel klaar ben denk ik.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2017 12:50 #1442024
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Vandaag de goede trouwe 850
Vandaag de goede trouwe 850 T5 automaat ingeruild voor een V70 T5 automaat. 6 jaartjes jonger, 350.000 km minder op de teller en 25 pk meer.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2017 13:15 #1442025
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Accu
Het alarm begon soms spontaan te knipperen en het moest wel bijna de accu zijn. Inderdaad vanmorgen was de accu aan zijn einde gekomen. Nieuwe van 72Ah erin (grootste die past las ik) en weer gaan.
Het is wel zo dat mijn Volvo's vlak voor de winterwissel spontaan om nieuwe onderdelen vragen. Rustig maar: Je krijgt nog nieuwe koplampen.
Het is wel zo dat mijn Volvo's vlak voor de winterwissel spontaan om nieuwe onderdelen vragen. Rustig maar: Je krijgt nog nieuwe koplampen.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2017 13:22 #1442026
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Als het kouder wordt, dan
Als het kouder wordt, dan krijg je dit soort gedoe met accu’s. Op zijn tijd een nieuw batterijtje is aan te raden.
Als je een dikke accu plaatst, is het van belang dat die accu ook regrlmatig helemaal wordt gevuld, dus flinke stukken rijden. Als dat niet gebeurt, is dat slecht voor de accu en bereik je precies níet wat je wilt.
Maar voorlopig kan jij weer mooi verder
Als je een dikke accu plaatst, is het van belang dat die accu ook regrlmatig helemaal wordt gevuld, dus flinke stukken rijden. Als dat niet gebeurt, is dat slecht voor de accu en bereik je precies níet wat je wilt.
Maar voorlopig kan jij weer mooi verder

- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2017 19:55 #1442051
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Vandaag begonnen met het
Vandaag begonnen met het restaureren van mijn Originele Nardi personal stuur uit 1977. Ik heb deze vroeger ooit gekregen en destijds in mijn eerste auto geplaatst (vw golf 2) Ik ben erg gehecht aan het stuurtje en heb hem daarom ook gehouden. Aangezien mijn 940 over een notenhout interieur pakket beschikt heb ik besloten het stuur kaal te maken, te repareren waar nodig en vervolgens in een matchende kleur te lakken en daarna af te lakken met blanke lak (Thanks bart voor al je tips!) Vandaag ook een passende naaf en weerstandje besteld om het srs lampje te de-activeren. Morgen verder schuren en een passende kleur opzoeken.. een aardig karwei dat schuren (met de hand) maar hopelijk is het resultaat er uiteindelijk ook naar!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-11-2017 20:29 #1442052
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag naar
Met de 945 en mijn pa naar Ermelo gereden met een B230 K blok in de laadbak, deze was ooit bedoeld om hem in de 245 uit 1982 te leggen maar de plannen zijn gewijzigd er komt een BMW 6 cil 3.0 ltr in te liggen. Blok stond dus danig in de weg. Met de koper een goed prijs afgesproken om hem te brengen. De avond ervoor het blok in mijn eentje met de slede ingeladen. Beetje hulp van de Motortakel en wat kriksteunen en balken lag hij er met een kwartier in de volvo. Een afgezaagde bezemsteel fungeerde als verplaatser om hem met hand kracht ver genoeg in de laadruimte te krijgen.
Om 09:00 naar Ermelo en om 10:10 stond het blok op een kar bij de nieuwe weigeraar. Bakkie koffie gedaan en weer naar huis om samen met mijn pa naar de werkplaats te gaan. Daar geluncht en toen verder gegaan met de kantel brug van de fiat 850. Het is bijna zover dat hij gedraaid kan worden.
Verder een 3,5 tons krik voorzien van jackoil en die doet het ook weer. 1 zwenkwiel zat er niet meer aan dus heb ik van een 2,5 tons krik de zwenkwielen gebruikt. Die krik heeft een lekkage dus is waarschijnlijk overleden en kan dus de wieltjes wel missen.
Verder een plan gemaakt hoe we de straalkast gaan maken, mijn pa de maten gegeven van het hout wat we nodig hebben dus de grofvuil container en mp in de gaten houden.
Om 09:00 naar Ermelo en om 10:10 stond het blok op een kar bij de nieuwe weigeraar. Bakkie koffie gedaan en weer naar huis om samen met mijn pa naar de werkplaats te gaan. Daar geluncht en toen verder gegaan met de kantel brug van de fiat 850. Het is bijna zover dat hij gedraaid kan worden.
Verder een 3,5 tons krik voorzien van jackoil en die doet het ook weer. 1 zwenkwiel zat er niet meer aan dus heb ik van een 2,5 tons krik de zwenkwielen gebruikt. Die krik heeft een lekkage dus is waarschijnlijk overleden en kan dus de wieltjes wel missen.
Verder een plan gemaakt hoe we de straalkast gaan maken, mijn pa de maten gegeven van het hout wat we nodig hebben dus de grofvuil container en mp in de gaten houden.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-11-2017 20:31 #1442053
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Niet
Alle foto’s worden geaccepteerd nog een poging
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-11-2017 20:33 #1442054
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic En nog een
Foto
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2017 09:59 #1442075
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 900
Leuk een 900 serie met een 8 cilinder in lijn .
=====================================
Vandaag de Peugeot 205 voorzien van winterbanden.
=====================================
Vandaag de Peugeot 205 voorzien van winterbanden.
Moderators: Jerry Stam