Wat heb jij vandaag gedaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2017 10:08 #1438023
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Ronaldw
Alkmaar naar Best is maar 160 km.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2017 11:14 #1438025
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Amai Willem....
Jammer van de auto. Blij dat Willem wel heel is 
Spijt en vreugde!
Rob

Spijt en vreugde!
Rob
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2017 13:07 #1438027
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Er komen nog wel plaatjes
Er komen nog wel plaatjes waarop te zien is hoe jammer het niet van de auto was... Het eerste roestgat waarvan ik zelf ook niet wist heb ik al gevonden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2017 13:08 #1438028
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En inderdaad: Best is Best
En inderdaad: Best is Best ver. Vooral als je afstanden ineens met een benzine-auto moet afleggen in plaats van op LPG. Beetje voorzichtig met de kilometers om het vervangingsbudget voor de 960 niet op te souperen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2017 15:14 #1438032
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 160km is niet veel
En ja, 160km is niet veel, rijd voor mijn werk 50k per jaar dus wat dat betreft, maar toch, in dit geval vind ik het een aardige afstand..
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2017 22:49 #1438039
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Twee jaar op rij nat geworden...
Tjah afstand is elke keer weer een relatief begrip 
Ik was van plan om even langs te gaan, maar helaas onderweg m'n reis gestaakt om de meest idiote reden.
De planning was om om ca. 12:00 uur in Best te zijn, maar ik dacht onderweg de auto (960) nog even door de wasstraat te halen....
Zo bedacht, zo gedaan, maar helaas bleek het schuif-/kanteldak toch niet zo waterdicht te zijn als van origine bedoelt was :')
Kortom, onderweg rechtsomkeert gemaakt vanwege een nat pak, waardoor het uiteindelijk niet meer waard was om 1.5u richting Best te gaan rijden.
Volgens mij waren er aardig wat leden bij de stand, dus ik hoop dat men nog mooie foto's heeft gemaakt.
Ik hoop dat degene die zijn geweest een fijne dag hebben gehad en gelukkig was het beter weer als afgelopen jaar!

Ik was van plan om even langs te gaan, maar helaas onderweg m'n reis gestaakt om de meest idiote reden.
De planning was om om ca. 12:00 uur in Best te zijn, maar ik dacht onderweg de auto (960) nog even door de wasstraat te halen....
Zo bedacht, zo gedaan, maar helaas bleek het schuif-/kanteldak toch niet zo waterdicht te zijn als van origine bedoelt was :')
Kortom, onderweg rechtsomkeert gemaakt vanwege een nat pak, waardoor het uiteindelijk niet meer waard was om 1.5u richting Best te gaan rijden.
Volgens mij waren er aardig wat leden bij de stand, dus ik hoop dat men nog mooie foto's heeft gemaakt.
Ik hoop dat degene die zijn geweest een fijne dag hebben gehad en gelukkig was het beter weer als afgelopen jaar!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2017 10:31 #1438043
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK
Voor de Green Machine ....................gelukt !
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2017 13:43 #1438046
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat is snel gegaan Henk!
Dat is snel gegaan Henk! Gefeliciteerd!
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2017 21:18 #1438063
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Laatst een Makita 5903R
Laatst een Makita 5903R bakbeest van een cirkelzaag gekregen van mijn broer met als commentaar dat de stoppen erbij hem af en toe uit klapte.
Hij heeft toen een zelfde makita gekocht in nog gedateerdere/gebruikte staat.
Ik blij, ben altijd wel in voor elektronica / opknapwerk. A fijn, Ik de makita opengehaald, schoongemaakt (wat echt nodig was) en getest.
Situatie:
stekker in het stopcontact, automaten blijven erin, paar keer gas geven gaat goed, dan knalt hij er ineens uit. Vaag.. het leek een soort van beveiliging en totaal geen kortsluiting.
Vervolgend de condensator en schakelaar van zijn zelfde makita circelzaag over gezet. Nu deed hij het ineens in de eerste keer prima, veel gas geven en toeren maken en knalt er niet uit. 10 seconden de stekker eruit gehad en vervolgens weer, de eerste paar keer gaat het goed en toen schakelde de automaat weer uit..
Ik heb zo'n beetje alles wat kapot of kortsluiting kan maken omgezet van de andere makita.
Na wat speuren denk ik gewoon dat het apparaat prima functioneert maar mijn automaten (
meen ik de aanloop niet altijd trekken.. Het gekke is dat de andere makita (zelfde model maar ander bouwjaar) er nog geen last van heeft gehad.. Nou is het een aardig serieus monster van 2 Kilowatt en zou het natuurlijk kunnen zijn dat er in de loop der jaren (ookal is het model hetzelfde gebleven) iets veranderd is..
Iemand van hier toevallig ervaring hiermee of soortgelijk voorval? Ik neem hem morgen lekker mee op klus en ga kijken hoe die dat trekt.. Ik denk dat hij gewoon te serieus is voor huidige huis tuin en keuken groepenkastjes
Hij heeft toen een zelfde makita gekocht in nog gedateerdere/gebruikte staat.
Ik blij, ben altijd wel in voor elektronica / opknapwerk. A fijn, Ik de makita opengehaald, schoongemaakt (wat echt nodig was) en getest.
Situatie:
stekker in het stopcontact, automaten blijven erin, paar keer gas geven gaat goed, dan knalt hij er ineens uit. Vaag.. het leek een soort van beveiliging en totaal geen kortsluiting.
Vervolgend de condensator en schakelaar van zijn zelfde makita circelzaag over gezet. Nu deed hij het ineens in de eerste keer prima, veel gas geven en toeren maken en knalt er niet uit. 10 seconden de stekker eruit gehad en vervolgens weer, de eerste paar keer gaat het goed en toen schakelde de automaat weer uit..
Ik heb zo'n beetje alles wat kapot of kortsluiting kan maken omgezet van de andere makita.
Na wat speuren denk ik gewoon dat het apparaat prima functioneert maar mijn automaten (

Iemand van hier toevallig ervaring hiermee of soortgelijk voorval? Ik neem hem morgen lekker mee op klus en ga kijken hoe die dat trekt.. Ik denk dat hij gewoon te serieus is voor huidige huis tuin en keuken groepenkastjes
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-06-2017 00:02 #1438067
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Andere gebruikers op groep?
De ouderwetse zekeringen (van die porcelein) kunnen langer en meer (piek)belasting hebben dan automaten. Normaal gesproken trekt een motor / trafo een groter vermogen bij inschakelen. Kan worden 'afgevlakt' in apparaat oa. Door condensator(en). Weet je zeker dat er geen andere grote gebruikers op dezelfde groep staan waardoor na 'afvlakking' simpelweg teveel wordt gevraagd aan de zekering?
Moderators: Jerry Stam