Oldtimer regeling (weer) afgeschaft

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2012 17:19 #1374255 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic hobbyrijder
Dan kun je je ook afvragen: wanneer ben je een hobbyrijder..
Iemand die 30.000 met zijn/haar 190D rijdt kan dat misschien ook zo leuk vinden dat het een hobby is. Maar ik ga ervan uit dat de gemiddelde hobby-rijder geen kilometervreter is, althans, niet in de hobby-auto. Of is dat te kort door de bocht?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-11-2012 17:44 #1374257 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Zou die diesel voor 30000 per jaar vallen onder de
Zou die diesel voor 30000 per jaar vallen onder de doelstellingen van de Fehac?
Even wat van de site gehaald:
FEHAC (1976):
  • belangen behartiger van eigenaren van historische voertuigen van 25 jaar en ouder;
  • telt ruim 200 leden, dit zijn Nederlandse verenigingen en stichtingen die samen circa 70.000 personen vertegenwoordigen. Al deze mensen zorgen er voor, dat er in Nederland een rijke en gevarieerde collectie historische voertuigen behouden blijft; niet alleen personenauto’s, maar ook bromfietsen, motorfietsen, autobussen, bedrijfsvoertuigen, legervoertuigen, aanhangwagens en tractoren.
  • dé gesprekspartner van de overheid op het gebied van regelgeving voor klassiekers;
En heel concreet: www.fehac.nl/overfehac/doelstelling
Dus de Fehac is dus subjectief bezig inderdaad. Het subject is duidelijk omschreven.
Reed net weer achter een vieze stinkdiesel van MB met recent kenteken.
Dan weet je gelijk weer waar het echt over gaat.
En wat de aanleiding van de voorgenomen wijziging is.
Jammer voor degeen die er dagelijks in rijden, maar het was een maas in de wet zo wordt nu duidelijk.

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2012 17:55 #1374258 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic stinkdiesel
Wytze ik ben het met je eens en ik hoop ook dat die vieze bakken zsm verdwijnen van het wegennet. Wat ik probeer te zeggen is dat de mensen in die stinkdiesels die enquete niet of niet eerlijk gaan invullen want daar hebben ze geen belang bij. Maar dan krijg je dus dat veel minder mensen die enquete invullen dan dat er oldtimerbezitters zijn. Dan lijkt er dus weinig interesse in het onderwerp. Die petitie van de knac is snel getekend, ook dat de maas-in-het-net-gevonden-mensen, maar eerlijk invullen van die enquete is in hun nadeel..

groeten, Freek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2012 18:04 #1374259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind sowieso de discussie
Ik vind sowieso de discussie wel of geen hobby rijder moeilijk.
Wij hebben ook nog een Nissan Micra. Ding kostte 700 Euro in aanschaf, 19 Euro/mnd belasting, loopt 1:16 en de onderhoudskosten zijn niet erg hoog. Komen anderen aan met hun (stink)diesel uit begin '80 waar ze de hoofdprijs voor hebben betaald, waar goed onderhoud regelmatig en duur is enz. Moet je toch wel een echte liefhebber zijn om dat hele gedoe met zo'n oude auto te prefereren boven een lekkere vlotte Japanner???
Dus dat daar liefhebbers tussen zitten geloof ik direct. Evengoed denk ik ook veel 'sukkels' die zich rijk rekenen maar aan een te duur gekocht wrak veel onderhoud en ellende hebben.
De liefhebbers wil je eigenlijk wel laten rijden, de andere groep juist niet.

En de oplossing is eigenlijk zo simpel als wat, gewoon 3-4 jaar verder zijn de 'knakenrijders' een illusie armer en kopen bv mijn Micra en de liefhebbers blijven over.
Maar ja het topic is 'hot' voor de politiek dus moet er NU iets gebeuren. Immers de politiek (2e kamer) is al lang niet meer in staat om verder vooruit te kijken. Die gaan echt voor de waan van de dag...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2012 18:15 #1374260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zat laatst
in een enorme roetwolk vanuit een recente vw in midden Den Haag. Viel mijn oude "stinkdiesel"compleet in het niet..

Maar wat viel mij op ?
Tijdens de 2-jaarlijkse APK van mijn Chevrolet schrijven de keurmeesters de km. stand op.

Over controle gesproken.. 1200 miles in 2 jaar.

Misschien moet ik hem maar verkopen, Ik rij er echt nooit meer mee. Wel goedgekeurt !

Mvg, Rolf

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-11-2012 18:21 #1374261 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dieselrijders
Mijn Diesel (KHT) is een echte hobby project en heb er veel liefdevolle uren inzitten.
Ik geniet veel van de baksteen. Ik rij er niet dagelijks in.
Ga er mee op vakantie, buiten NL, ga er mee naar clubactiviteiten en daar houdt het wel zo'n beetje mee op.
Jammer genoeg word ik dan weggezet als stinkende dieselrijder die de boel verpest...
Groeten,Gerben

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2012 18:34 #1374263 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic diesel
Gerben, je hebt een punt. Misschien moet de regel worden dat men als 1e auto een niet-belastingvrije heeft voordat vrijstelling in welke vorm dan ook aan de orde is. Misschien ''filter''
je dan het grootste deel van de ''misbruikers'' eruit. De echte hobbymensen hebben m eestal toch wel een ''normale'' dagelijkse auto...toch? en liggen niet wakker van de 1e paar tientjes wegenbelasting.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-11-2012 18:36 #1374264 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic nene Gerben
nene Gerben
Jij bent toch geholpen met een 60 dagen kaart.
Of een andere gebruiksbeperkende maatregel?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-11-2012 18:52 #1374267 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hmm

Wytze schreef : nene Gerben
Jij bent toch geholpen met een 60 dagen kaart.
Of een andere gebruiksbeperkende maatregel?

Zeker Wytze, 60 dagen is voor mij voldoende, maar dan nog steeds rijd ik een stinkende Diesel die het voor de rest heeft verpest...
Ik heb trouwens altijd een auto voor dagelijks gebruik gehad naast mijn belastingvrije. Nu ook.
Helaas zien de meeste mensen dat niet.
Groeten,Gerben

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2012 19:15 #1374270 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic 60 dagenkaart
misschien een domme vraag maar, wat gaat die 60dagenkaart dan kosten? Of is het 60 dagen mrb-vrij-rijden en alle dagen daarna kosten dan wel geld of een boete, hoe moet ik dat eigenlijk zien...?

Groeten,

Freek

Moderators: Jerry Stam