Oldtimer regeling (weer) afgeschaft
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Iemand die 30.000 met zijn/haar 190D rijdt kan dat misschien ook zo leuk vinden dat het een hobby is. Maar ik ga ervan uit dat de gemiddelde hobby-rijder geen kilometervreter is, althans, niet in de hobby-auto. Of is dat te kort door de bocht?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Even wat van de site gehaald:
FEHAC (1976):
- belangen behartiger van eigenaren van historische voertuigen van 25 jaar en ouder;
- telt ruim 200 leden, dit zijn Nederlandse verenigingen en stichtingen die samen circa 70.000 personen vertegenwoordigen. Al deze mensen zorgen er voor, dat er in Nederland een rijke en gevarieerde collectie historische voertuigen behouden blijft; niet alleen personenauto’s, maar ook bromfietsen, motorfietsen, autobussen, bedrijfsvoertuigen, legervoertuigen, aanhangwagens en tractoren.
- dé gesprekspartner van de overheid op het gebied van regelgeving voor klassiekers;
Dus de Fehac is dus subjectief bezig inderdaad. Het subject is duidelijk omschreven.
Reed net weer achter een vieze stinkdiesel van MB met recent kenteken.
Dan weet je gelijk weer waar het echt over gaat.
En wat de aanleiding van de voorgenomen wijziging is.
Jammer voor degeen die er dagelijks in rijden, maar het was een maas in de wet zo wordt nu duidelijk.
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
groeten, Freek
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wij hebben ook nog een Nissan Micra. Ding kostte 700 Euro in aanschaf, 19 Euro/mnd belasting, loopt 1:16 en de onderhoudskosten zijn niet erg hoog. Komen anderen aan met hun (stink)diesel uit begin '80 waar ze de hoofdprijs voor hebben betaald, waar goed onderhoud regelmatig en duur is enz. Moet je toch wel een echte liefhebber zijn om dat hele gedoe met zo'n oude auto te prefereren boven een lekkere vlotte Japanner???
Dus dat daar liefhebbers tussen zitten geloof ik direct. Evengoed denk ik ook veel 'sukkels' die zich rijk rekenen maar aan een te duur gekocht wrak veel onderhoud en ellende hebben.
De liefhebbers wil je eigenlijk wel laten rijden, de andere groep juist niet.
En de oplossing is eigenlijk zo simpel als wat, gewoon 3-4 jaar verder zijn de 'knakenrijders' een illusie armer en kopen bv mijn Micra en de liefhebbers blijven over.
Maar ja het topic is 'hot' voor de politiek dus moet er NU iets gebeuren. Immers de politiek (2e kamer) is al lang niet meer in staat om verder vooruit te kijken. Die gaan echt voor de waan van de dag...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar wat viel mij op ?
Tijdens de 2-jaarlijkse APK van mijn Chevrolet schrijven de keurmeesters de km. stand op.
Over controle gesproken.. 1200 miles in 2 jaar.
Misschien moet ik hem maar verkopen, Ik rij er echt nooit meer mee. Wel goedgekeurt !
Mvg, Rolf
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ik geniet veel van de baksteen. Ik rij er niet dagelijks in.
Ga er mee op vakantie, buiten NL, ga er mee naar clubactiviteiten en daar houdt het wel zo'n beetje mee op.
Jammer genoeg word ik dan weggezet als stinkende dieselrijder die de boel verpest...
Groeten,Gerben
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
je dan het grootste deel van de ''misbruikers'' eruit. De echte hobbymensen hebben m eestal toch wel een ''normale'' dagelijkse auto...toch? en liggen niet wakker van de 1e paar tientjes wegenbelasting.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Jij bent toch geholpen met een 60 dagen kaart.
Of een andere gebruiksbeperkende maatregel?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Zeker Wytze, 60 dagen is voor mij voldoende, maar dan nog steeds rijd ik een stinkende Diesel die het voor de rest heeft verpest...Wytze schreef : nene Gerben
Jij bent toch geholpen met een 60 dagen kaart.
Of een andere gebruiksbeperkende maatregel?
Ik heb trouwens altijd een auto voor dagelijks gebruik gehad naast mijn belastingvrije. Nu ook.
Helaas zien de meeste mensen dat niet.
Groeten,Gerben
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Groeten,
Freek