Oldtimer regeling (weer) afgeschaft
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je dagelijks gebruikt maakt van je oldtimer, ben ik van mening dat je net zoals iedere dagelijkse weggebruiker wegenbelasting moet betalen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tijdens de APK idd de kmstand genoteerd en bleek dat ik het afgelopen jaar / APK periode slechts 8000 km met de tractor had gereden. Ook ik heb een dagelijkse andere auto en de 760 is echt een hobbyproject (wat ook nooit afkomt)
Hier zitten inmiddels al heel veel heerlijke uurtjes in en over het geld nog maar te zwijgen. Denk ook dat als je zo'n ding 'goed' wilt rijden het gewoon een lieve cent kost.
Bij de veel kmvretende jaren tachtig MB diesels, zonder te willen discrimineren, gebeurt dit onderhoud en verzorging gewoon niet want het is de manier om goedkoop auto te rijden. Immers, je betaald geen wegenbelasting en er word geen of weinig onderhoud verricht.
Vroegah, werden dit soort auto's ge-exporteerd naar Afrika, etc. En deze zefde mensen halen ze nu uit het buitenland weer terug om hier mee rond te crossen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eerst mag de poitiek maar eens beslissen welke optie het gaat worden. Daarna heb je wel een punt, want tja betalen voor een 60 dagen kaart klinkt logisch als je een zware auto als een Volvo als liefhebberij hebt, maar met een Fiat 500 zit je al snel op het punt dat je beter 'normaal' belasting kunt betalen.venustus schreef : misschien een domme vraag maar, wat gaat die 60dagenkaart dan kosten? Of is het 60 dagen mrb-vrij-rijden en alle dagen daarna kosten dan wel geld of een boete, hoe moet ik dat eigenlijk zien...?
Groeten,
Freek
- V700 register
- Nieuw lid
-
ondanks dat het goedkoper was.
deze hobby is mijn passie en wil er graag dagelijks in rijden (ik vind het nog steeds een genot)
en mijn vrouw wilde jaren niets van de volvo`s weten tot ze in een gle automaat stapte en rij genot ervaarde :}
en nu rijden wij dagelijks rond er mee dus hobby en dagelijks gebruik gaan soms wel hand in hand.
nu komt het volgend probleem als ik wegenbelasting moet gaan betalen (wat ik absoluut niet erg vind voor deze auto`s).
wordt ik gelijk genaaid want er ligt g2 in dus of 1500 euro wegenbelasting of mijn bijna nieuwe g2 installatie (4x dus) er uit en een dure g3 die ik er nooit in aan het werken krijg .
dus dure benzine moet tanken.
en ik heb nog 4 van deze auto`s dus zou 6000 euro per jaar alleen aan w.b kosten !
nou dan is mijn hobby echt voorbij want nu ook en ik kan je de rekeningen laten zien.
ik heb vorig jaar een kleine 7800 euro aan mijn auto`s uit gegeven aan herstel ,onderhoud .ect ect.
dus tel uit je winst en ik had voor dat geld wat ik aan mijn auto`s heb uitgeven een mooie nieuwe s90 kunnen rijden en nog geld overhouden.
dus mijn punt is ook dagelijkse rijders zijn hobby rijders !
we worden genaaid en scheef aan gekeken ook door mede hobbyisten en ten onrechte.
en mijn punt is vooral ik vind het heerlijk om mijn 740`s rond te rijden ik geniet er elke dag van en ik wil nog niet begraven worden in een andere auto !!
en een ieder die me kent noemt me ook gestoord zoveel geld in de "ouwe wrakken" te stoppen
maar ja niemand schijnt het te begrijpen waar passie om draait iedereen heeft tegenwoordig alleen maar dollar tekens in hun ogen .
mijn oudste dochter (10 jaar) zei me laatst "pappa ik begrijp het jouw auto`s is voor mij als mijn beste vriend".
10 jaar oud begrijpt het in nederland 98% is een stuk kortzichterer :{
groet will die blij is dat hij er net 2 verkocht heeft voor deze shit begon.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Daar komen we de crisis niet mee door hoor.
Voor gebruikers die slechts delen van het jaar rijden, of wagens ouder als een bepaalde leeftijd, komt het echt wel goed hoor.
Ze gaan echt geen bedrijfstak om zeep helpen als er voor weinig ook een oplossing is te maken.
En er zijn mogelijkheden genoeg. En er is draagvlak, dat is ook wel gebleken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eerste auto op naam mrb.
Tweede op naam auto ouder dan 30 jaar kwart tarief mrb.
Derde en meerder auto's op naam ouder dan 30 mrb vrij.
Systeem bestaat grotendeels al, dus kosten laag.
'Bijna' iedereen gelukkig ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan zie ik het alweer gebeuren dat 1 persoon 50 auto's op naam heeft zodat de hele {familie} belstingvrij kan rijden.Ecleo schreef : Eerste auto op naam mrb.
Tweede op naam auto ouder dan 30 jaar kwart tarief mrb.
Derde en meerder auto's op naam ouder dan 30 mrb vrij
60-dagenkaart lijkt me dan een betere optie. Nog even afwachten welk een gedrocht er door Rutte II wordt bedacht.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Een Particulier persoon kan max 4 (of 7) auto's op naam hebben nu.Dan zie ik het alweer gebeuren dat 1 persoon 50 auto's op naam heeft zodat de hele {familie} belstingvrij kan rijden.
Dat moet dan ook aangepast worden, zodat je max 3-4 auto's op naam kann hebben.
Groeten,Gerben
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Geen verkeerd initiatief denk ik.marcel 2 schreef : Deze stichting wil zich gaan inzetten voor alle oldtimers, dus ook de jongere exemplaren..
De KNAC en de FEHAC gaan zich niet inzetten voor het behoud van de huidige regeling, waardoor slechts voor een deel van de oldtimerbezitters worden vertegenwoordigd.
Misschien is deze stichting een aanvulling.
<a href=" www.oldtimerbranche.nl/indemedia/ "> www.oldtimerbranche.nl/indemedia/
Groeten marcel
Kan er ook van die kant druk gezet worden.