Welk klein wagentje te kiezen naast de mega Volvo voor de deur. Nieuwe inzichten. Het is een 2009 Smart Cabrio geworden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2012 07:57 #1367622
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Chinese VWs?
Het lijkt dat jullie heel andere VWs hebben dan wij Mathy. Bij ons op het werk al jaren Transporters en een LT en diverse Polos. Thuis ook al jaren Polos. Nooit grote problemen behalve normaal onderhoud. En ze blijven ook netjes, worden geen afgeleefde hokken omdat het interieur uit elkaar valt oid.
Wytze, een Polo van rond de eeuwwiselling? Hebben die inmiddels al niet allemaal ruim een ton gereden? Een ton telt bij kleinere autos zwaarder dan bij een oerdegelijke Volvo. Of LPG inbouwen dan verstandig is zou je je kunnen afvragen.
Wytze, een Polo van rond de eeuwwiselling? Hebben die inmiddels al niet allemaal ruim een ton gereden? Een ton telt bij kleinere autos zwaarder dan bij een oerdegelijke Volvo. Of LPG inbouwen dan verstandig is zou je je kunnen afvragen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2012 08:12 #1367623
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Lupo of Swift
VW is al lang niet meer zo degelijk als het imago doet verwachten. Swift is een veilige keuze, heb alleen geen idee hoe die het doen op LPG. Ben het eens met de stelling C1, Aygo, etc. Zijn fijne karretjes, maar ook daar, hoe doen ze het op LPG?
Heb me voor mijn vriendin ook verdiept in het vraagstuk degelijke kleine auto voor wat meer kilometers. Zijn we niet in geslaagd, had ook te maken met budget. We hebben nu voor €1.900 een Carisma Di-D, 2002, 175.000 km-er.
Tijdens die zoektocht is de Lupo ook gepasseerd en we zijn teveel slecht nieuws tegengekomen. (ook van rechtstreekse bekenden/vrienden met eigen ervaringen).
Groeten, Chris
Heb me voor mijn vriendin ook verdiept in het vraagstuk degelijke kleine auto voor wat meer kilometers. Zijn we niet in geslaagd, had ook te maken met budget. We hebben nu voor €1.900 een Carisma Di-D, 2002, 175.000 km-er.
Tijdens die zoektocht is de Lupo ook gepasseerd en we zijn teveel slecht nieuws tegengekomen. (ook van rechtstreekse bekenden/vrienden met eigen ervaringen).
Groeten, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2012 10:21 #1367629
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aygo op lpg...
... is deze man niet zo goed bevallen.
<a href=" aygo.autogasrijders.nl/#home "> aygo.autogasrijders.nl/#home
Duur kleppen stellen want bekertjes en dus moeten de nokkenassen eraf. En de klepzetels zijn van boter gemaakt.
Rob
<a href=" aygo.autogasrijders.nl/#home "> aygo.autogasrijders.nl/#home
Duur kleppen stellen want bekertjes en dus moeten de nokkenassen eraf. En de klepzetels zijn van boter gemaakt.
Rob
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
06-09-2012 12:24 #1367634
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Interessante info Rob
Hadden we laatst ook al niet een draadje over LPG problemen met een Toyota? Ja dus. Dit kan geen toeval meer zijn.
Je zou bijna zeggen dat het dan toch maar een VW Lupo of Polo moet gaan worden.
Of zijn daar ook van deze horror verhalen van bekend? En dan welke motor. De 1.0 is een krap bemeten. De 1.6 wel een beetje overbemeten. De 1.4 lijkt dan de meest geschikte voor dit plannetje. Hoe kom ik er achter wat de does en donts zijn mbt LPG in deze setting? Heeft iemand het zo bij de hand?
Je zou bijna zeggen dat het dan toch maar een VW Lupo of Polo moet gaan worden.
Of zijn daar ook van deze horror verhalen van bekend? En dan welke motor. De 1.0 is een krap bemeten. De 1.6 wel een beetje overbemeten. De 1.4 lijkt dan de meest geschikte voor dit plannetje. Hoe kom ik er achter wat de does en donts zijn mbt LPG in deze setting? Heeft iemand het zo bij de hand?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2012 12:35 #1367635
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gaat op zich goed op lpg ,
gaat op zich goed op lpg , ik zou de 1.6 nemenn , dieheeft wat over en lagere toerentallen , branden de kleppen ook minder in.
wij hebben een fiat seicento erbij , rijd leuk voor in de stad etc.
wij hebben een fiat seicento erbij , rijd leuk voor in de stad etc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2012 12:43 #1367637
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben een paar jaar geleden
Ben een paar jaar geleden met zo'n polo 1.6 en een 6 bak op vakantie geweest, dat was wel echt een lekker vlot autotje! Wat betreft verbruik zal het wel wat schelen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2012 15:11 #1367653
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yaris op Banzyna
Mijn Collega heeft z'n Starlet uit 1996 weggedaan. er zat voor 1600 euro kosten aan en dat vond hij hem niet meer waard.
Hij heeft een 2de handse Yaris gekocht (geen hyybride) maar dat is ook niet nodig:
1 op 25 bij 100 km/h! Dan heb je gas of batterij ook helemaal niet nodig.
En hij heeft de hele rataplan aan opties er in. Alleen geen leer automaat en schuifdak.
Maar wel Cruise climate rearpark heat seat stability en weet ik nog wat voor control.
Dus...
Hij heeft een 2de handse Yaris gekocht (geen hyybride) maar dat is ook niet nodig:
1 op 25 bij 100 km/h! Dan heb je gas of batterij ook helemaal niet nodig.
En hij heeft de hele rataplan aan opties er in. Alleen geen leer automaat en schuifdak.
Maar wel Cruise climate rearpark heat seat stability en weet ik nog wat voor control.
Dus...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2012 21:47 #1367687
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan je helpen
Ik zal je morgen even iets laten zien Wytze. Je kan je topic sluiten !!
Enkele steekwoorden : zwart metallic, 5 deurs, 8.400 km, lage wb, je rijdt er niet mee voor lul.
En echt waar : van een hele nette oude dame geweest (aantoonbaar via kentekenbewijs).
Die paar km's zijn ook nog gedocumenteerd in het dealerboekje.
Ga maar vast voor het raam staan, ik zal 2 x toeteren !!
1 proefrit = direct naar het postkantoor.
Enkele steekwoorden : zwart metallic, 5 deurs, 8.400 km, lage wb, je rijdt er niet mee voor lul.
En echt waar : van een hele nette oude dame geweest (aantoonbaar via kentekenbewijs).
Die paar km's zijn ook nog gedocumenteerd in het dealerboekje.
Ga maar vast voor het raam staan, ik zal 2 x toeteren !!
1 proefrit = direct naar het postkantoor.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
06-09-2012 22:10 #1367690
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Blind oud vrouwtje?
Kan zo een karretje op lpg?
Ik vrees dat die dezelfde problemen geven als het drietal hierboven.
Maar ik laat me verrassen. Dealerboekje, toe maar. Volgestempeld zeker met elke 2000 km een grote beurt?
Ik doe mijn hoorapparaat in.
Dat ik je niet mis.
Voorlopig vind ik dit type wagen het leukste.
suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-lupo-1-...rhein/165828054.html
Met name een dak als hier gemonteerd spreekt me aan. Dan met 1.4.
En Jeroeh H. Er komt echt LPG in. Dat 1 op 25 geloof ik maar niet met mij aan het stuur.
Ik vrees dat die dezelfde problemen geven als het drietal hierboven.
Maar ik laat me verrassen. Dealerboekje, toe maar. Volgestempeld zeker met elke 2000 km een grote beurt?
Ik doe mijn hoorapparaat in.
Dat ik je niet mis.
Voorlopig vind ik dit type wagen het leukste.
suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-lupo-1-...rhein/165828054.html
Met name een dak als hier gemonteerd spreekt me aan. Dan met 1.4.
En Jeroeh H. Er komt echt LPG in. Dat 1 op 25 geloof ik maar niet met mij aan het stuur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2012 22:16 #1367692
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helder van geest
Nee echt. Leuk ding (auto). Zet hem wel voor en van leden in een adv.
Maar zou toch maar voor die zwarte lupo gaan. Gas past. Uiteindelijk zal jij er niet in rijden. En voor wie wel, daar is dit een lekker modelletje voor.
Ik druip wel af met mijn surprisewagon.
Maar zou toch maar voor die zwarte lupo gaan. Gas past. Uiteindelijk zal jij er niet in rijden. En voor wie wel, daar is dit een lekker modelletje voor.
Ik druip wel af met mijn surprisewagon.
Moderators: Jerry Stam