Welk klein wagentje te kiezen naast de mega Volvo voor de deur. Nieuwe inzichten. Het is een 2009 Smart Cabrio geworden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En we hebben net een leenautootje mee van het camperbedrijf, is een VW Polo ik denk ook zo rond 1999 en 4 cyl diesel erin. Man dat ding gaat als de brandweer en loopt 1:25 ofzoiets. Ook aantrekkelijk... alleen geen airbags, dat weer niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen benzine wist ik niet. Maar Spartaans? Die van mij heeft naast leren bekleding en een open dak ook elektrische spiegels, elektrische ramen, koplamphoogteverstelling, spoiler voor met geïntegreerde mistlampen, spoiler achter met remlicht. Toch redelijk luxe vind ik. Alleen de draaicirkel (oja stuurbekrachtiging heeft ie ook) is alleen wel net zo groot als een baksteen ja, dat is wel wat minder. Wat je zegt van die airbags snap ik niet helemaal, ik heb er 2 voorin en 2 opzij, waarom zouden die minder goed werken dan in een volvo? En wat is er mis met siliconenborsten? Ja ze kunnen lekken maar dat kan bij Sonja net zo goed als bij Patricia. Dus verklaar je naderMichael Oud schreef : De eerste Twingo was er alleen in benzine ... De eerste serie was, ondanks soms leer en airco en een schuifdak, spartaans. En vergis je niet in de veiligheid. Airbags in een Twingo I is als siliconenborsten op Sonja Barend.

- V700 register
- Nieuw lid
-
En dat geldt ook voor het veiligheidsaspect. Een Twingo is gewoon een klein kwetsbaar autotje. Torderen, kraken en algehele flexibiliteit. Er airbags in zetten maakt het geen veilige auto. Net zoals siliconenborsten bij Sonja Barend haar nog geen lekker wijf maken.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
gr. Chris
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Van VW zou ik niks willen, wat er niet af valt, doet het niet of niet goed. Een eenvoudige carterpan vervangen duurt, zelfs als je ongeveer op kijkafstand van de grens woont, 10 werkdagen, als ze hem moeten bestellen "in het buitenland".
In de 205 zitten de pedalen niet recht onder het stuur. Je zit er dus altijd scheef ik.
Oude mini's, oude Panda's (en Marbella's) en aanverwant blik is leuk zolang je er geen ongeluk mee krijgt. Maar als je er een ongeluk mee krijgt, merk je (hopelijk nog) dat de botsveiligheid niet echt geweldig is. Bij de brandweer willen ze die niet. En die zien op tijd een pakketje schroot tegen een boom staan.
Smartjes hebben behalve motorische problemen ook een tijd problemen gehad met de achterruitverwarming. Zette je die aan, dan kon het zijn dat de (mechanische) spanning in de achterruit te groot werd en de ruit spontaan knapte. Volgens m'n monteur zijn de stoelen goed, maar zou ie geen Smart willen hebben. En dat zei ie, toen ie met een handpompje de motorolie uit het blok stond te zuigen. Een olieafvoerplug hebben die dingen schijnbaar niet.
Als het klein en betrouwbaar moet zijn, zou ik inderdaad voor de Aygo gaan. Een van m'n collega's heeft er een en hij klaagt niet over de grootte. Terwijl ie bijna twee meter lang is.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
De auto is officieel v.a. juni bij de dealers, maar bij het bedrijf waar ik werk is er al een, dus vandaar dat ik er al meer over kan zeggen....
vrgr Björn
<a href=" citigo.skoda.nl/?gclid=CLC62eCP6q8CFY8PfAodZAH02g "> citigo.skoda.nl/?gclid=CLC62eCP6q8CFY8PfAodZAH02g
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Juist die Smart diesel cabrio is echt lekker klein en een beetje fun.
Dagelijkse kosten zijn laag met een gebruik van 1 op 25 a 30 en zonder wegenbelasting. Daarbij blijft een Cabriotje zijn geld altijd wel redelijk waard los nog van de fun.
En Bas, in duitsland kosten ze een stuk minder hoor.
De I-Q is wel leuk maar weer aardig duur nog in diesel in duitsland. Er er zit een dikke diesel in. Dat is dat ook weer jammer. En die skoda is ook wel leuk. Kost in Duitsland 7100 euro. Komt verder niets bij los van transport en RDW kosten.
Niemand ervaringen met een Smart?