Welk klein wagentje te kiezen naast de mega Volvo voor de deur. Nieuwe inzichten. Het is een 2009 Smart Cabrio geworden.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Omdat ik het steeds meer als last ervaar alleen maar met mijn grote volvo's rond te rijden omdat ze lastig zijn te parkeren en in het verkeer niet echt altijd wendbaar zijn, ben ik al een tijdje aan het nadenken over een kleine wagen er bij. Daarbij is mijn dochter binnenkort 18 en om die nu met mijn grote speeltjes op pad te sturen.
Milieu speelt daar voor mij ook een belangrijke rol bij. Het liefst had ik een elektrisch wagentje die je snachts aan de stroom kan hangen om er overdag mee rond te karren.
Maar elektrische mogelijkheid is er nu eenmaal nog niet waar je ook de snelweg mee op kunt. Ze zijn er niet op de gebruikte markt tegen redelijke prijzen en om nu een nieuw elektrisch wagentje te kopen waar je ook de snelweg op kunt..........neen daarvoor ben ik gewoon te gierig.
Ik overweeg nu om een Smartje fortwo er bij te kopen. Wel een dieseltje dan natuurlijk omdat de benzine Smartjes een erg slecht motortje hebben tot 2007. Die haalt de 100.000 kilometer eigenlijk nooit zonder revisie. En dan natuurlijk een cabrio-tje. Dat vind ik nu eenmaal leuk.
Maar misschien is het wel een erg slechte keuze. Misschien beter een ........na ja dat is het onderwerp van deze kletspraat.
Hoor graag jullie reacties.
====================================================
Update 4 maanden verder.
Het vraagstuk is er nog steeds. Wel inzichten bijgesteld. De Smart is echt leuk maar voor het geld maar absoluut niet praktisch. Los nog van de techniek die lekker is weggemoffeld. Ook een kleine andere diesel gaat het niet worden om de hoge houderschapsbelasting.
Tja wat dan. Volkswagens van begin van deze eeuw? De lupo spreekt me erg aan. Stevige VW techniek en carrosserie. Ook de polo lijkt me een leuke keuze. Op LPG natuurlijk. Schroef ik er zelf wel in. De lupo en de polo blijven met LPG G3 nog onder de 950 kilo. Meerprijs LPG is dan 14 euro per maand.
Maar welke motor dan te kiezen? De echt kleine 1.0 de 16V 1.4 of juist de sterke 1.6 liter. Zijn er ervaringsdeskundigen met VW? Ik heb me altijd gericht op Volvo. Dus ik weet weinig van andere merken.
Kijk een beetje rond in duitsland. Daar koop je er makkelijker een met relatief weinig km en schuifdak. De Lupo heeft een erg mooi groot schuifdak als optie vanaf fabriek de Polo een glazen schuifdak.
De Swift is natuurlijk ook een leuke wagen. Is ook beproefde techniek niet? Zijn wel goedkope wagens in ieder geval.
We puzzelen rustig verder.
Hoor weer graag jullie mening over deze nieuwe inzichten.
Update 26-6-2013.
Nu al weer drie maanden terug heb ik dan een Smart gekocht.
Een 2009 benzine wagen in Cabrio uitvoering met Passion pakket.
Zelden zo veel lol gehad van een wagen.
Niet voor mijn dochter want die boeit het niets allemaal. Ik heb er zelf al een 4000 km in gereden. Niet voor de lange afstanden maar voor de ritjes tot een km of 50 echt een perfecte wagen als je met maximaal zijn tweeën op pad gaat.
Geen seconde spijt van gehad.
Maar omdat ik toch een dieseltje wilde hebben ben ik gewoon door blijven zoeken.
Een paar weken terug dan eindelijk maar een dieseltje gekocht in Duitsland. Die moet dan maar blijven. Natuurlijk ook een cabriotje die alle leuke opties heeft/gaat krijgen. Als belangrijkste is het een automatisch schakelende wagen met als extra een flipperstuur.
Dus het wagentje die mij geleerd heeft ook te genieten van een echt klein wagentje mag weg.
Voor degeen die dezelfde ervaring wil opdoen nu een uitgelezen kans.
Zie hier: link.marktplaats.nl/691660243
Update 27-08-2013
De Witte MHD benzine is verkocht. Leve de CDI cabrio.
Vandaag de rekening van de BPM betaald. Wel 213 euro omdat ie maar 88 gram scoort per KM. Die lag al een paar weken te wachten.
Dat betekend dat ik hopelijk vrijdag of zaterdag het kenteken in ontvangst kan nemen. Dan even een APK er op laten doen volgende week.
Dan ga ik voor het eerst in mijn leven in een diesel rijden die mijn eigendom is. Dat realiseerde ik me vanavond ineens.
Nu overweeg ik ook al een jaar een dikke D5, in de grootste personen Volvo, te kopen maar het is dus nu eerst een benz product geworden.
Ik moet er ontzettend aan wennen.
Een Benz en dan een diesel. Na ja het is een smart cabrio gelukkig.
Het grappige is dat mijn oudste dochter, voor haar was de zoektocht eigenlijk begonnen, het allemaal niets boeit. Het rijbewijs heeft ze nog niet eens.
Ben heel benieuwd wat het verbruik zal zijn. De benzine versie deed 1 op 19 onder mijn rechter voet. Ik laat em wel zelf schakelen. Heerlijk softtouch automaatje. Moet zeker 1 op 25 gaan scoren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Smart heeft dan trouwens wel weer achterwielaandrijving, best een schappelijke keus.Een Aygo is ook niet zo slecht, toch?
Een Smart zag ik met energielabel C, terwijl de Aygo volgens mij de hele serie lang al, label A heeft.
Smart zag ik vanaf 2400, terwijl een Aygo vanaf 4000.....Die laatste is dan wel 4 jaar jonger.
Een VW Fox is er trouwens ook al vanaf 3400, zag ik VW is wel weer completer, vind ik, maar dat is persoonlijk.Met een smart rij ik liever niet van H'sum naar Den Bosch, bijvoorbeeld, met een Fox zou ik me wel veiliger voelen.
(allemaal gekeken, via autoweek, ga je op zoek, zou ik via gaspedaal.nl kijken.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Amersfoort, Smart fortwo, voor 750 euriKerkrade, benzine, wel cabrio, met airco: 1900 euriBaseman schreef : (allemaal gekeken, via autoweek, ga je op zoek, zou ik via gaspedaal.nl kijken.)
Cabrio-diesels komen pas met 5000 euro om de hoek kijken
- V700 register
- Nieuw lid
-

Elektrisch rijden is grote onzin. Raakt de wereld energie op, ga je honderden kilo's accu in een auto proppen. Kansloos tenzij de regering er bakken met geld tegenaan gooit en daar is het geld (in dit geval gelukkig) op.
Lancia Ypsilon met lpg uit de fabriek?
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
In de wereld van e C1/107/aygo is genoeg te krijgen . Wellicht met-als compromis- een open dak.
Zuinig, kwaliteit ok, weinig afschrijving, onderhoud is ook te doen.
Kijk ook eens naar de Panda van het nieuwe(re) model. Rijdt zeer plezierig, zij het dat je er niet mee naar Zuid frankrijk wil.
Of denk aan een Polo (wel duurder) een Peu 206 (niet zo heel goed) een Citroën C2 (öksa)
of een fiat Punto (grande of niet zo grande) Of anders iets duits. at over het algemeen nogal deprimerend is, maar verder wel rijdt
Of iets wat je tegen een boom moet parkeren om ze kapot te laten gaan, zoals een Starlet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zie het bekende rijtje Aygo en consorten voorbij komen, maar pesoonlijk vind ik zoiets alleen interessant als je die nieuw koopt. Tweedehands zijn die gewoon te prijzig.
Bij ons mocht het (heel wat) minder kosten. Voor 700 Euro een Nissan Micra van '93. Net een ton op de teller en voor dat geld ook al gelast op de bekende plekken (dorpel voor de achterwielen). Ziet er nog best netjes uit, rijdt prima.
Bij ons is het ook zo dat m'n vrouw liever geen grote Volvo wil (helaas) in verband met parkeren. Ze neemt wel mijn Volvo mee als ze ver(der) weg moet trouwens. En sinds gisteren hebben beide dochters een rijbewijs en daar is zo'n Micra ook een prima startersauto voor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of een Audi A2 met panoramadakje ? Komt een beetje tegemoet aan de eisen.....Wytze schreef : Milieu speelt daar voor mij ook een belangrijke rol bij.................................
........En dan natuurlijk een cabrio-tje. Dat vind ik nu eenmaal leuk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wellicht de Renault met de meest slecht gekozen naam ooit: de Wind. Alleen niet als diesel te krijgen dus.