Bandendiscussie uit TGTF's winterbeelden draadje
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-02-2012 10:14 #1347080
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Levensgevaarlijk
Juist Mathy!
Ik kwam hier ook gewoon (schoolgaande) Fietsers op beide weghelften tegen op een 80 KMH weg, omdat het fietspad ernaast nog helemaal wit was...
Levensgevaarlijk!
Groeten,Gerben
Ik kwam hier ook gewoon (schoolgaande) Fietsers op beide weghelften tegen op een 80 KMH weg, omdat het fietspad ernaast nog helemaal wit was...
Levensgevaarlijk!
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2012 10:16 #1347081
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, maar Mathy, Gerben, jullie wonen ook in het stuk Nederland dat tot ontwikkelingsgebied gezien wordt. Hier in Amsterdam zijn de fietspaden prachtig schoon.
@ Jeroen: Ik denk dat André bedoelt dat het woord "winterband" nogal wat schijnveiligheid genereerd.
@ Jeroen: Ik denk dat André bedoelt dat het woord "winterband" nogal wat schijnveiligheid genereerd.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2012 18:50 #1347119
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Verklaring..
Als je bij het wegrijden al merkt, doordat je wielen doorslaan, dat het glad is, ben je eigenlijk al gewaarschuwd.
Als het wegrijden door de winterbanden probleemloos gaat, wordt je pas verrast als je moet remmen.
Dat bedoel ik met gevaarlijk.
Het zit natuurlijk voor een groot deel tussen je oren..........
Als het wegrijden door de winterbanden probleemloos gaat, wordt je pas verrast als je moet remmen.
Dat bedoel ik met gevaarlijk.
Het zit natuurlijk voor een groot deel tussen je oren..........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2012 19:52 #1347124
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Winterrubber en lamellen
Maar winterbanden hebben toch ook een andere rubbersamenstelling waardoor ze betere grip in de winter zouden hebben? En in ieder geval hebben ze meer lamellen, waardoor de band bij 'niet recht op de banden staan' meer grip houdt dan banden met minder lamellen.
En die zaken werken ook bij sneeuwloze omstandigheden lijkt me, waardoor winterbanden niet per definitie alleen beter zijn bij sneeuw.Of ben ik nou abuis?
En die zaken werken ook bij sneeuwloze omstandigheden lijkt me, waardoor winterbanden niet per definitie alleen beter zijn bij sneeuw.Of ben ik nou abuis?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2012 20:26 #1347126
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "Strooien met verstand"...
"Strooien met verstand"... zei Mathy!
Nou inderdaad!! Ik kan hier op de wegen in B-imburg de witte middenstreep vaak niet meer zien! De hele weg is wit van het zout en je ziet soms een soort witte wolk achter een auto bij de banden opkomen.. Niet normaal, het is werkelijk 1 pekelweg. Nog nooit meegemaakt! Wat een idioten!
Mijn auto ziet er ook niet uit. Er zitten ten gevolge van wervelingen van de wind en "aerodynamica" witte zoutvlakken op de carrosserie. De wielkuipen zijn op sommige plaatsen wit. Ook nog nooit meegemaakt. Hebben ze zout over dat men kwijt moet of zo? Bovendien smaken nu zelfs je handen en sigaren zout heb ik gemerkt omdat alles wat je beetpakt aan de auto zout is. Bah! Ongelooflijk.
Robert
Nou inderdaad!! Ik kan hier op de wegen in B-imburg de witte middenstreep vaak niet meer zien! De hele weg is wit van het zout en je ziet soms een soort witte wolk achter een auto bij de banden opkomen.. Niet normaal, het is werkelijk 1 pekelweg. Nog nooit meegemaakt! Wat een idioten!
Mijn auto ziet er ook niet uit. Er zitten ten gevolge van wervelingen van de wind en "aerodynamica" witte zoutvlakken op de carrosserie. De wielkuipen zijn op sommige plaatsen wit. Ook nog nooit meegemaakt. Hebben ze zout over dat men kwijt moet of zo? Bovendien smaken nu zelfs je handen en sigaren zout heb ik gemerkt omdat alles wat je beetpakt aan de auto zout is. Bah! Ongelooflijk.
Robert
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2012 20:37 #1347129
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Droge lucht
Dat komt gewoon door de droge lucht.
Normaal blijft de weg zwart, omdat er nat gestrooit wordt.
Doordat zout hygroscopisch is, blijft het vocht uit de lucht aantrekken.
Met deze droge lucht, droogt het zout wit op.
Normaal blijft de weg zwart, omdat er nat gestrooit wordt.
Doordat zout hygroscopisch is, blijft het vocht uit de lucht aantrekken.
Met deze droge lucht, droogt het zout wit op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2012 20:44 #1347130
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat klopt!
Dat klopt, alles is wit en vies van het zout. Je handen en gezicht smaken ook zout. Het lijkt wel of je een strandwandeling hebt gemaakt.... Dat "stofzout" wordt opgeblazen door de langsrijdende auto's als je aan de weg staat.
Vies en overdreven vind ik. Maar ja, dat vind ik.
Vies en overdreven vind ik. Maar ja, dat vind ik.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2012 23:52 #1347146
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Maak je borst maar nat
Er zijn enkele maloten die zomer en winter een zoutoplossing willen strooien, om het fijnstof te binden!
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2012 23:54 #1347128
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Zou wel zo moeten zijn...
Maar dit viel me op.
Een betere manier van vergelijken is er niet.
Het zijn wel banden met een "draairichting".
MAW ze presteren beter vooruit als achteruit.........
Een betere manier van vergelijken is er niet.
Het zijn wel banden met een "draairichting".
MAW ze presteren beter vooruit als achteruit.........
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 00:14 #1347148
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic "stofzout"
Daaruit kun je concluderen dat dat stofzout momenteel zijn werking mist. Het heeft dus totaal geen zin om erover heen te strooien. Er moet weer "vocht van + 0 C." aan te pas komen wil het zijn "werking" gaan krijgen. Gewoon "brekerzand" strooien en dat later weer met veeg/zuig wagen verzamelen.
Moderators: Jerry Stam